Sbiram moudra k horskym kolum

Nejprve bych poprosila o porovnani techto dvou kol. Je ten Specialized opravdu o tolik lepsi nez to RB, kdyz je v puvodni cene o 13 tis. drazsi? Me se zda, ze na nem clovek hodne priplaci za znacku.

http://eshop.kola-radotin.cz/testovaci-kolo...

http://www.racebike.cz/ramy-kola/29/78/iq-base

Co presne je funkce tlumice PowerValve a co ProPedal a jak moc se to hodi?

Mela jsem o vikendu trochu problemy s razenim na presmykaci nahoru, protoze mi delalo problemy tu packu na shimanu alivio i deore promacknout az dolu, aby to preskocilo. Je to vec, ktera jde nejak poladit, nebo se mam poohlednout po jinem razeni?

Jaky zdvih bych tak mohla chtit, coby prilezitostny jezdec? 150 je pry vhodne hlavne do hodne drsneho terenu, to mi asi nehrozi, takze 100 nebo 120?

[ Zpět ]
Datum: 26.09.2011
Autor: lucierut
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    Jeste jsem zapomnela se zeptat, co si myslite o vedeni lanek po spodni tyci ramu. Kdyz se dava kolo na strechu auta, tak se chyta pres ta lanka, coz jim mozna nedela dobre. A u toho Specialized ta lanka maji dole celkem velky proves, tak jestli nehrozi, ze se tam zamota nejaka vetev.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: lucierut
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      U fullů je velmi důležité jaké vedení lanek je použité. Když je udělané blbě, tak to dělá pěkný bordel při pružení zadní stavby, jak se mění vzdálenosti zadní stavby a přední části rámu vůči sobě.

      Vedení spodem je u fullu nejjednodušší jistota, jak zabránit těmto problémů.
      Vůbec bych se ho nebál. Při převozu záleží na konkrétním držáku, vždy to ale jde nějak vyřešit (na jednom full rámu mám spodem vedený přesmyk, zbytek po horní straně spodní rámové trubky a na druhé hadičku, zbytek je uvnitř rámu, hadičku uvnitř mít nelze).
      V terénu to na poškození náchylné není vůbec.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    Ty na tu metamorfózu z holandské důchodkyně na bikerku jdeš pěkně zhurta.
    8-))

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: Burajda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      To neni metamorfosa, to ji spadla maska... 8-)

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      Obavam se, ze image holandske duchodkyne je jiz neudrzitelna, tak musim zapracovat na nejake jine :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: lucierut
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Obávám se, že holandská důchodkyně ti už zůstane :o)))
        To víš, natřít to na Brdech pébéčku a Medúzovi, to se nezapomíná :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 26.09.2011
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    No nevím, mám pocit, že jsem v diskusích před tím zachytil, že s MTB začínáš.
    A máš vlastně jasno na co to chceš ?
    Aby jsi pak kupříkladu nechtěla na celopéro přidělat nosič(e) :)

    Rozdíl by snad moh být v "ženskosti Spešlů", údajně je to stavěné na "ženské tělo" :)

    Páčky se ochodí, já jsem je v začátcíh v zoufalstí stříkl silikonem ale pšt nikomu ani muk :)

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      V sobotu jsem byla na HT v Orlickach a v nedeli na tom linkovanem Specialized v Brdech, takze uz trochu jasneji mam. Nosic mam na treku, na tom se nic nemeni. :-)

      Ja si nejsem jista, jestli mi to damske S uplne sedelo, prislo mi spis trochu kratke, ale potrebuju vyzkouset vic kol, abych to mohla porovnat, prece jen mam zaziteho toho sveho treka.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: lucierut
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Na trasy toho typu, co jste jeli v Orlických. Tedy třeba sjezd zelená z Velké Deštné, na to není zdvihu nikdy dost. Konkrétně tenhle sjezd jsem jel 2x na svojem 150mm fullu a méně zdvihu bych tam rozhodně nechtěl (i když sjet to jde samozřejmě i na HT bez problémů).
        A s fullem se pak třeba propracuješ na ještě náročnější věci.

        V Brdech třeba kolem Plešivce se najde spousta terénů i na vyšší zdvihy. Kousek odtud, třeba hřeben z Točníku po žluté, tam je také více zdvihů přijemných. A další se najdou.

        A když je to dobře vybraný full, tak pojede slušně i ten vyšší zdvih. Bohužel v té relaci kolem 30tis. je to se 150mm dobře jedoucího zdvihu s rozumnou váhou problematické, tam by to chtělo peněz o dost více.

        [ Zpět ]
        Datum: 26.09.2011
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          Myslím, že je v určité cenové hladině vždy hmotnostní rozdíl mez 120 a 150.
          Pro pár procent techničtějších míst, kde by 150 opravdu pomohla tahat těžší kolo celý zbytek vyjížďky mi přijde jako zbytečnost, tedy za předpokladu XC vyjížďek.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.09.2011
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      Silikonem? Cune! 8-)
      Na presmykace hlavne u levnejsich kol je dobre zmrknout vedeni lanka. V pripade, ze je vedeno horem, tak se cca v 50 % nesmyslne ohyba v poslednim navarku na ramu - na sedlove trubce. Kvuli tomu jsem na 2 ze tri kol s pevnym zadkem prehazoval poradi bowdenu na horni trubce - aby presmykac vedl z druhe strany. 8-(

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Jen ty páčky :D

        Ony strašně vrzaly novotou ......

        [ Zpět ]
        Datum: 26.09.2011
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          A kdyby smrdely novotou, pouzijes deodorant? 8-o

          [ Zpět ]
          Datum: 26.09.2011
          Autor: Murphy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    Na fully jsou tu povolanejsi. Libi se mi moznost konfigurovat na RB dily. Vzal bych ho nez vidle a koupil bud http://tinyurl.com/6zgc5a4 nebo http://tinyurl.com/6gqxynv

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    V prvni rade rozdil mezi tema kolama je v systemu zadni stavby. RB je jednocep, zatimco Spesl je FSR... kazde ma sve pro a proti, RB ma vyhodu v jednoduchosti, nevyhodu v urcitem tuhnuti stavby pod brzdou, Spesl vyhodu v citlivosti, coz na druho ustranu ma nevyhodu vetsiho houpani, ale zas zadni stavba neni omezovana ani slapanim, ani brzdenim (ne v takove mire, jako u jednocepu).

    u speslu vzdy priplatis za znacku...

    co se tyce porovnani kol, dulezite je koukat po zasadnich vecech, tj. ram, tlumic, vidlice. Vse ostatni je jen spotrebni zbozi...

    tlumice moc porovnat nemuzu, nemam zkusenost ani s jednim, co se tyce vidlic... Epicon je pomerne slusna vidle, ale ne tak uplne v zakladnim provedeni. Je dobre ji mit upravenou od tuning-testu, kde se zvetsi citlivost. Ale nerad upravuje vidlice, ktere ma sam v nabidce uz jako upravene (coz je pripad tohohle epikonu). Recon je na tom podle me trochu lepe (uz aspon v zakladu je mazan olejem).

    Razeni na presmykaci ma vzdy dlouhej chod, tam s tim ale moc neudelas, leda snad XTR razeni ma trochu jinej chod, nebo pripade gripshift od sramu, kterej ma mezipolohy...

    Jinak obe ty kola jsou pak +/- srovnatelnej lowend. Mozna bych zkusil kouknout i po jinych znackach a nemusis se specializovat na kola pro zeny, ten rozdil tam zas neni az tak markantni...

    co se tyce zdvyhu... 150 je pro tebe asi vazne extrem, 100mm bych zas rekl, ze je druhy extrem (chrti full nikdy nebude tak pohodlnej jako nejake trailove kolo)... zkousel bych neco mezi 120-140mm

    vedeni lanek spodem bych se vubec nebal... ten provis je tam z duvodu pohybu zadni stavby a nic se do nej nezamotava (sam jsem to tak taky nejakou dobu vozil)...

    Propedal a podobne oznaceni je system omezujici funkci tlumice - zabranuje to pohupovani pri slapani, ale zaroven snizuje citlivost tlumice... vyhnul bych se v tomto pripade tlumicum, kde se propedal neda vypnout (napr Float R)... jeho pouziti je dost individualni, ja sam ho napriklad vubec nepouzivam ani na asfaltu...

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: pb
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      U toho zdvihu hrozně záleží na konkrétním kole. Hodně dobře jedoucí 150mm full je bez problémů a klidně může jet lépe než lecjaký 120mm full.

      Při té její cenové relaci to ale bude už problém. U těch 150mm to bývá lehce dražší a navíc tam narůstá váha a ta aby šla dolů, tak to bude ještě dražší.

      Jen takový příklad
      http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
      Tohle bych klidně doporučil a zdvihu bych se u toho ani trošku nebál.
      Problém je, že při té cenové relaci co nadhodila by to nevyšlo ani na polovinu ceny samotného rámu :-)

      A to co jsi napsal, tak někdy platí u těch systémů a někdy. U jednočepu dle umístění hlavního čepu to může být jak citlivá houpačka, tak i dost tuhnoucí při šlapání, málo citlivé a dobře jdoucí za pedálem.

      IQ jsem nejel, takže zatím nemůžu hodnotit. Současné Spešly chodí velmi dobře a zase až tak moc houpavé nejsou a citlivost velmi dobrá. Běžná cena je hodně přepálená, při pěkné slevě proč ne.

      Se zbytkem (tedy většinou) zcela souhlas.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    O tom řazení jsem ti něco povídal cestou na hřeben. Sramácký řazení má na přehazce kratší krok, ale hlavně oproti Shimanu má přehazka i smyk lehčí chod. Zkus si to někde na prodejně. Na horáce bych Sh nechtěl.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      Mel jsem moznost porovnavat na snowbikach - Sram s gripem, Sram packy a Shimano. Gripy mi vadi, ze nemuzu radit a brzdit zaroven a Sramove packy mi moc prijemne nejsou. Two-way-release od Shimana mi sedi nejlepe. Ale je fakt, ze pro mensi ruku bude kratsi chod lepsi a ani nebudou vadit ty packy blizko sebe...

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    Vzal bych třeba tohle
    http://www.bike-discount.de/shop/k173/a46860...
    Cenově to vyjde včetně poštovného těsně přes 30tis.
    Stavba velmi slušně chodící. A osazením se to nedá s těmi dvěma vůbec srovnat a je nové.
    Reba + RP23, tedy základ rám + tlumič + vidlice a zbytek osazení za ty prachy také parádní.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      Tedy jestli není třeba menší velikost než 18tka. (mají 18, 20, 22).
      Radony jsou spíše kratší rámy, takže je velká šance, že bude sedět.
      Geometrii nejlépe srovnat se stávajícím kolem.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        obavam se, ze 18 bude fakt velky, pokud si dobre pamatuju tak autorka dotazu meri cca 160cm...

        [ Zpět ]
        Datum: 26.09.2011
        Autor: pb
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          Na 160cm by i kratší Radon byl moc, to by bylo nejen moc dlouhé, ale možná i moc vysoké.

          Chtělo by to připsat ještě délku nohou a výšku. Při malé postavě může být délka nohou velký problém (tedy problém bude výběr rámu, ne ta délka nohou) kvůli místu nad horní rámovou trubkou.
          Ale třeba má hodně dlouhé nohy.

          Jednou jsem řešil výběr fulla pro malého chlapa, který měl i hodně krátké nohy a to bylo peklo. Stanover byl na většině rámů moc i v nejmenší velikosti.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.09.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                 

            no pro uplnost doplnim svuj typ, ktery jsem autorce posilal obalkou

            http://www.bikeparkmost.cz/_/giant/mtb-horske...

            defakto stejne kolo parkujem doma. Vidle se chova skvele, tlumic by to sice sneslo aspon RP2, ale ve vysledku s timhle tlumicem je to slusne jezdive kolo a v terenu svou praci odvede taky... pro cloveka, co nikdy fulla nejezdil je to plne dostacujici, aspon se nenervuje z toho, ze by se mu to furt houpalo...

            ostatek je spotrebak, my vymenili zadni kolo (uz 2x, jelikoz puvodni naboj i nove dane XT moc nevydrzely) a razeni jsme predelali na gripshift, jinak vse ostatni puvodni a majitelka je nadmiru spokojena...

            [ Zpět ]
            Datum: 26.09.2011
            Autor: pb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Za tu cenu slušné. Pokud má ale opravdu 160cm, tak bude i velmi lehká váhová karegorie a to se mi pak moc nelíbí ani Rkový tlumič, ani ta Foxka (zvlášť v RL verzi citlivost žádný zázrrak, i když zrovna pro lehčí váhu to nebude tak špatné, protože je tam pružinová negativka, která bude už skoro i moc tvrdá, což začne žrát zdvih, ale citlivost bude nejlepší co může daná vidlice nabídnout). Foxka se ale dá nechat upravit, takže to problém ani tak není.
              Reba je ale v originále na tom o trošku lépe s citlivostí, zase ale bude moc progresivní (což se nechá taky upravit).

              Pokud by nechtěl brát ze zahraničí, tak bych to nechal jako hlavního kandidáta.
              Jinak bych ale sáhnul po tom Radonu.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.09.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                     

                Ta moje se už taky naučila přepínat páčku propedalu, i když ze začátku to moc nepoužívala.
                Jezdí spíše lehce houpavější stavbu, ale zato pěkně citlivou a nezamykající se moc při šlapání.
                Nijak moc se ji tedy nepohupuje ani při vypnutém propedalu, ale teď už rád přepíná, v terénu si vychutná lepší žehlení a na asfaltu nebo v dlouhém kopci zapne propedal.

                On vypinatelný propedal má ještě další smysl a to zlepšení geometrie do výjezdů. Sníží to sag, což kompenzuje nárůst sagu na tlumiči větším zatížením zadního kola a snížení sagu vidlice odlehčením předního.

                Já třeba propedal kvůli omezování zadní stavby používám jen minimálně, ale to snížení sagu do výjezdu oceňuju pořád.

                [ Zpět ]
                Datum: 26.09.2011
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                       

                  vidis a ja treba propedal nevyuzivam temer vubec. Pouzivam ho max na 24hodinovkach do tahleho asfaltoveho stoupani (takove bylo napr predloni na Vimperku), kde jsem kvuli protazeni chodil ze sedla... snizovani vidle (Talas 2009) vyuzivam taky hodne malo, naucil jsem se jezdit se 140mm zdvihem a celkem mi to vyhovuje... a to nekdy jezdim i delsi useky po asfaltu (letos uz tolik ne, na to jsem poridil silnicku)...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.09.2011
                  Autor: pb
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                         

                    Právě propedal používám, abych nemusel tolik snižovat. Na Plzeňsku pak na Talas sáhnu jednou za uherský rok a vystačím s propedalem.
                    V horách pak i více snižuju vidlici.

                    Snižování je ale už přeci jen složitější a zdlouhavější oproti páčce propedalu. A na nižším zdvihu nebude mít na žádném fullu snižování na vidlici.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.09.2011
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                     

                Doma mi stoji Cypher 2010 ve velikosti S... je to defakto stejne kolo jen v damske verzi (o par mm kratsi horni ramovka a asi o 1cm kratsi rozvor)... ale hlavne, vidle i tlumic je stejny. Vaha jezdkyne je cca 50kg a ta vidle pracuje nadherne. Naprosto me prekvapila a musim se priznat, ze ji tu citlivost zavidim (a to jsem vozil i upravenyho pruzinovyho recona od TT, kterej mel odrh pod 5kg). Rkovej tlumic tam funguje vcelku fajn i pri tehle vaze, jen jsem linej se jit kouknout na vnitrni nastaveni. Kazdopadne se da pripadne za par penez nechat prenastavit v Bikelive...

                [ Zpět ]
                Datum: 26.09.2011
                Autor: pb
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                       

                  Kolik má přibližně odtrh? Co jsem měl v poslední době v ruce jakoukoliv neupravenou Foxku, tak vše znatelně přes 10kg odtrhu.
                  Extra povedený kousek je ale samozřejmě možný.

                  Manželka má kolem 65-67kg (měří přes 180cm) a byla nadšená i úpravou Reby, která šla z 10kg původních na 5kg.
                  Vůbec jsem ji neříkal co od té vidlice po úpravě má čekat a až jsem byl překvapený, jak to ocenila.

                  Jinak já jsem na ty tlumiče více háklivý. Teď mi přišel i hrozně tupej (málo citlivej) RP23 s Boost valve s vyšším interním nastavením komprese na 150mm citlivé stavbě.
                  Taky už je upravený na nízkou kompresi.
                  Rkový tlumič sice lze nechat taky poladit, ale pak už nebude mít na něm možnost ho více omezit, když by chtěla.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.09.2011
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                         

                    odtrh jsem nemeril, kazdopadne je lepsi nez na mem talasu, ktery uz z vyroby byl na 7kg a trochu se jeste zlepsil... ale myslim, ze je to hodne diky nizkemu tlaku... rozhodne tam neni predepsana hodnota, vidle i tlumice foukam podle vyuzitelnosti zdvihu, ne podle predepsanych sagu (podle predepsaneho sagu bych ja vidli vyuzil tak na 100mm ze 140... )... nastavovani podle sagu je kazdopande na Rkovem tlumici dosti obtizne, jelikoz je omezen uz pri nasednuti na kolo, tudiz se musi brat dynamickej sag misto statickeho... (prumernej sag pri jizde)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.09.2011
                    Autor: pb
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                           

                      7kg Talas v originále? To se mi nechce vůbec věřit pro žádný ročník.
                      6-7kg mám na nejlepším upraveném svojem Talasu (nejlepší co se týká citlivosti, jinak průběh mají lepší nové Talasy, tam je perfektní už v originále), což byl 2008 ročník.
                      Od 2010 je to ještě horší, tam i upravený kolem 8kg (už trochu zajeté kousky, něco přes 1000km, ještě se to možná nepatrně zlepší, ty stíráky jsou vážně těsné, ale už ne moc). V originále klidně k 15kg (měřeno větší množství kusů, jen 5 Talasů tu mám momentálně doma :-) )

                      Starší Talasy měly tabulky hrozně přepálené, neupravené jsem foukal klidně i na 60-70% doporučeného tlaku. Taky u 2007 i 2008 Talasu mám úpravou snižovanou progresivitu hodně (tedy ten 2007 už teď nejezdím).
                      Od 2010 už jim tabulka kupodivu sedí velmi slušně.

                      Dynamickej sag beru pro ověření vždy, to je lepší pro každý tlumič. Tedy stejně ladím taky více dle využití zdvihu, mám vhodné stavby pro svůj styl jízdy, takže sag vždy vychází rozumně když nafoukám dle využití zdvihu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.09.2011
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                             

                        Jinak jak 2007 Talas, tak 2008 v originále před úpravou znatelně přes 10kg, ale pořád to bylo lepší než ty 2010 a 2011.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.09.2011
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                             

                        tech 7kg nameril Milan osobne, mel jsem u nej na servis Recona a mezitim poridil Talas RLC 15QR, pri vyzvedavani Recona si Talase premeril... kdyz to zmeril tak rekl, ze nema smysl ji upravovat, ze ten posun by byl tak minimalni, ze se to ani nevyplati...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.09.2011
                        Autor: pb
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                               

                          Hm, zajímavé. Asi dostáváš nějaké podpultové kousky :-)
                          A jaký to je ročník. Já neměl akorát 2009.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.09.2011
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                                 

                            rocnik jsem nekde zminoval. Myslim, ze je to 2009, prvni rocnik, kdy uvedli 15qr osu, kupovana klasicky cyklosvec...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.09.2011
                            Autor: pb
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                 

            Vazim 48 kg a z nejakeho kalkulatoru mam tady miry, rekla bych,ze jsou tak nejak normalni.

            Measurements
            -------------------------------------------
            Inseam: 72
            Trunk: 65
            Forearm: 27
            Arm: 57
            Thigh: 52
            Lower Leg: 47.5
            Sternal Notch: 127
            Total Body Height: 157


            XC
            -------------------------------------------
            Standover Height Range: 27.1 - 27.6 inches
            Virtual Top Tube: 21.9 - 22.3 inches
            Stem Length: 8.2 - 9.8 cm
            BB-Saddle Position: 63.3 - 4.8cm
            Saddle-Handlebar: 47.0 - 48.6 cm

            [ Zpět ]
            Datum: 26.09.2011
            Autor: lucierut
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Modelky udavaji miry vetsinou v jinem formatu. 8-)

              [ Zpět ]
              Datum: 26.09.2011
              Autor: Murphy
              Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Hm. Inseam 72cm, tak to bude velká komplikace. Při téhle hodnotě je zcela nutné u každého kola si ověřit standover (výšku cca středu horní rámové trubky nad zemí).

              Tady pro představu závažnosti problému
              http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike...
              Nejemšní velikost má standover 732mm, tedy zcela vyloučené takové kolo. Standover by měl být ještě aspoň o chlup menší než délka nohou.
              Něco málo k dobru udělají boty, ale taky by tam měla být aspoň malá rezerva.
              A to tenhle Canyon má už aspoň lehounce sníženou horní rámovku svojí konstrukcí.

              A bohužel ne každý výrobce uvádí standover.

              Radon má horní rámovku sníženou o trošku více než Canyon + je o 0,5" menší v nejmenší velikosti, takže tam šance, že to nějak rozumně vyjde je.
              Ovšem chtělo by to ověřit dotazem na výrobce.

              Kalkulátor hází maximální standover 70cm, což je rozumné.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.09.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Na délku 16tka Radon Stage by byla podle mě ok.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.09.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          A kdyžtak tedy v nejhorším Stage 6
          http://www.bike-discount.de/shop/k173/a46864...
          Ten je k mání ještě i v 16tce. Ale už je to skoro 40tis., což bude asi mimo.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.09.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                 

            Tak v černé barvě je i 16tka Stage 5
            http://www.bike-discount.de/shop/k173/a46851...
            Jsem si na první pohled nevšimnul, že mají každou barvu zvlášť.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.09.2011
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Radony díky přímému prodeji mají stejně jako Canyony vždy dobré ceny.
              Ovšem když je na Radon ještě sleva v téhle době 300 euro při výprodeji starších modelů, tak si troufám tvrdit, že není šance za ty prachy žádné jiné kolo, které se tomu i jen přiblíží.
              Zlevněný Canyon by měl šanci, ale ty už nejsou. A nové modely zase už nebudou rok zlevněné.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.09.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    Tak koukám, že ty dva už se uklidnili a začali ti nabízet normální, pro tebe použitelné a využitelné zdvihy. Jsem se bál, že skončí u nějakých 180 :-))) Myslím, že v poměru hmotnost/zdvih/terény je 120-130 dostačující.

    Zbytku po technické stránce tolik nerozumím, raději jezdím, než studuji citlivost, odtrh 5, nebo 6 kg, nebo 5,5 kg. Odtrh, zátrh, předtrh, vytunit to. :-))) Troufám si tvrdit, že rozdíl tam asi nějaký bude, ale aspoň pro mně neznatelný. Přijde mi to jako škoda peněz to tunit.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2011
    Autor: pro_pa
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      To je ta hmotnost jezdce. Bohužel nemáš jak si v praxi vyzkoušet jaké to pro extra lehkého jezdce je.
      To bys musel mít zadřenou vidlici, abys poznal na sobě jak bude chodit neupravená fungující vidlice pod 50kg jezdcem/jezdkyní.
      V tomhle mají těžší váhové kategorie výhodu, pod nimi i v originále chodí vidlice lépe než u superlehkých jezdců upravené.
      Ona má pod 50kg, to už je v tomhle opravdu extrém.

      Skvěle tohle vyzkoušel kamarád. Má Canyon Torque se 160mm s 36tkovým Talasem.
      36tkový Talas je opravdu bídný co se týká citlivosti, o hodně horší než snad všechny 32mm vidlice. V řeči čísel odtrh přes 20kg.
      Kamarád vážil kolem 100kg a ani si nestěžoval.
      Jenže pak extrémně zhubnul a to na 70kg a najednou, že prý ta vidlice vůbec nechodí (tlak samozřejmě uprvil dle váhy), citlivost najednou hrozná a hned šla na úpravu.

      V partě jsou i tací, co jim neupravené vidlice díky jejich o dost větší váze než mám já chodí lépe než moje upravené pod mojemi 70kg.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2011
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Může být, hodnotím to ze své pozice, z jiné to hodnotit ani nemůžu.
        Ale takto bychom mohli postupovat dál a dál, jelikož v nějaké cenové kategorii je tam tato vidle, ale je horší, než ta vidle na druhým kole, které je ale logicky dražší. OK, nechám to upravit, znamená další investici. Ale stejně tak mohu nechat upravit i tu lepší vidli a zase jsem o cenu výš. Kde se zastavím?

        [ Zpět ]
        Datum: 26.09.2011
        Autor: pro_pa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          Takhle to právě nefunguje.

          Upravený Epicon je takový etalon. Nic sebedražšího lépe chodit nebude ani upraveného. Jediné co Epiconu chybí je high speed expanze (u TAD verze už Milan i tu nabízí), to je ale u nižšího zdvihu málo důležité (až u 140mm+ to začíná být ztěžejní).

          Takže ať bude mít upravený Epicon, upravenou Rebu, upravenou Foxku, pořád to vše bude chodit srovnatelně a připlacením za Foxku si nijak nepomůže.
          U Epicona je problém s úpravou když ho koupí jinde, proto Reba je jisté řešení. Navíc Reba bude solidně chodit i neupravená, takže není třeba řešit hned.

          Úprava pak moc nestojí, za Rebu to bude kolem 800-1000Kč.
          Navíc nemusí nutně posílat na úpravu hned, ale stačí třeba po sezóně místo běžného servisu, takže to nebude stát téměř nic navíc.
          Jediná komplikace je nutnost vidlici sundat a poslat.

          Tedy netřeba se posouvat nikam do moc drahých relací.
          U zmíněného Radonu když nechá následně upravit Rebu dostane to nejlepší co může dostat.
          Tlumič to samé, od RP23 se také není kam funčně posouvat.
          A základ bude mít tedy ideální. K tomu velmi dobré i zbylé osazení.

          A to vše za těch rozumných lehce přes 30tis.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.09.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                 

            Na vyšším zdvihu je to pak třeba složitější, když tam někdo chce ještě snižování zdvihu.
            2010 i 2011 Talas se třeba bohužel ani po úpravě nedostane na citlivost upraveného Epiconu TAD, takže tady dokonce Epicon vede na dražším Talasem i když je Talas taky upravený.

            Do hry tu ale vstupují další faktory jako jiný systém snižování zdvihu, jinak vyřešená 15mm osa u Epiconu (bohužel u Epiconu o dost hůře).
            Nebýt těchto dalších faktorů, tak už jsem snad vyměnil několik svojich upravených Talasů za upravené Epicony TAD (dokud nebyla možnost high speed expanze, tak bych o tom vůbec neuvažoval, ale tohle už možné teď je). S tou citlivostí zrovna dvakrát spokojený nejsem (samozřejmě mám Talasy všechny upravené).

            [ Zpět ]
            Datum: 26.09.2011
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Jak jsem psal výše, pro XC cokoli nad 130 mi přijde zbytečné. :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 26.09.2011
              Autor: pro_pa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                     

                Taky jak jsem už psal, že hlavně vhledem k cenové relaci bych do vyššího zdvihu taky nešel.

                A pak záleží co se skrývá pod tím XC. Třeba ty Orlické co jste jeli, tak byla velmi pěkná trasa, ale pořád ani věci typu zelené z Velké Deštné nejsou nic moc náročného.
                Otázka je jestli bude jezdit náročnější věci nebo ne. V Jizerkách, Jeseníkách, Beskydech, Krušných - všude jsem občas jezdil o třídu náročnější terén než je ta zelená z Velké Deštné, kde bych sem tam uvítal klidně i těch 160mm zdvihu.
                A to nejsem žádný extra technik a pořád považuju svoje ježdění za XC.
                A i v terénu typu té zelené z Velké Deštné je vyšší zdvih paráda (dá se to více pouštět, já si to více užiju). Ne že by to nešlo sjet na nižším, jak jsem už psal, sjet to jde v pohodě i na HT.

                [ Zpět ]
                Datum: 27.09.2011
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                       

                  No, uplne v pohode ne. To uz bylo podstatne prijemnejsi to jet na lezaku nez na HT. A to i kdyz na lezaku uz takove veci jezdim hodne na brzdach (prerusovane, docela honicka vystihnout, kdy brzdit a kdy ne), abych nenicil vidli. I kdyz si odmyslim spatnou vidli. Proste ten zadek kope jako mula. 8-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 27.09.2011
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                         

                    To samozřejmě ano. Já myslel v pohodě v tom smyslu, že není problém sjet to celé bez šlápnutí na zem.
                    Na HT by mi takový sjezd také pěkně prudil i když bych ho v pohodě sjel (sem tam si dám něco i ještě o chlup těžšího i na celopevňáku, ale nesmí toho být moc a moc často). Ve stoje na zábradlí při slušné technice nohy zvládnou hodně.
                    A i na HT když někdo opravdu umí, tak takový sjezd dá dost rychle.
                    Tohle je v extrému vidět na DH. Kategorie HT jezdí jen o málo horší časy než fully, vůbec nechápu při těch tratích. Já bych měl na takové trati rozdíl obrovský mezi HT a full s vyšším zdvihem (tedy na těch těžších tratích bych to ani celé nesjel).

                    V partě jeden je lepší technik než ostatní. A jen sem tam mu na 150mm fullu ujedu a on jezdí HTčko. A to už to musím i na tom fullu opravdu pouštět hodně.
                    Ale on prostě umí.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 27.09.2011
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                 

            Tak jo :-) Já to tolik neřeším, proto mně to ani tolik netrápí :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 26.09.2011
            Autor: pro_pa
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                 

            Mloku?? Co jsi opravdu zač?? Ty jsi snědl opravdu hodně chytré kaše že? Všechno víš a na všechno máš odpověď. Ale nechceš si poslechnout názor ostatních. Pořád si meleš tu svou!! Ty budeš dobrej dunihlav čoveče :-)) S Tebou si jít někam sednout a začít o kolech, tak neprojdu za chvilku dveřma jak budu mít nafouklou palici :-)
            Chápu že je to Tvůj velký koníček a že chceš být chytrý a tady ses pasoval do pozice nejlepšího poradce, ale ty dotazy píšou lidi, kteří chtějí dát za kolo max. co si můžou dovolit a ty jim tady hned začneš radit jak vytunit vidlici!! Vrať se na zem chlapče a zči si po sobě číst co píšeš :-)
            Takovýhle chytráky znám i z motokrosu!! V depu na zkušební dráze nejrychlejší, vdepu hrozní profíci, ale spadne žebřík, tak ani neví jak se přidává plyn a dávám mu za chvilku kolo. Trošku mi je připomínáš :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 29.09.2011
            Autor: štěpi
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Tak ja si ty rady rada poslechnu nezavisle na tom, co si nakonec poridim. Na tom pujcenym Specialized myka fsr mi prislo to kolo moc tvrdy (den pred tim jsem mela nejakou levnou contessu od scotta s pruzinovou vidli, ta byla zase moc mekka, ale neco mezi by bodlo) a treba by zrovna tohle upraveni vidlice vylepsilo, tak je dobre o te moznosti vedet. A navic se Mlok porad pohybuje v te cenove relaci kolem 30 tis., kterou jsem nadhodila. A ta cenova hladina neni kolik si muzu maximalne dovolit, ale kolik mi prijde smysluplne pri tom, kolik toho za rok najedu.

              [ Zpět ]
              Datum: 29.09.2011
              Autor: lucierut
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                     

                No vidíš a štěpi zase ráda prudí.

                [ Zpět ]
                Datum: 29.09.2011
                Autor: Zden42
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              Tak a teď se nadechni, sedni na židli, zklidni tep, přivři pravé oko, podívej se do levého rohu místnosti a pak .......dej si facku!!
              P.S. Ještě že máš možnost si nedostatek soudnosti vykompenzovat tím, že někomu naložíš kolo v motokrossu......ouvej, ouvej...

              [ Zpět ]
              Datum: 29.09.2011
              Autor: jinec
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                   

              :-)

              Tohle téma sleduji už od jeho založení a rozhodně mi nepřijde, že by Mlok někomu razantně radil, že si má koupit jenom a pouze "drahé kolo" s drahými díly...

              Otázku tu položila Lucka, která si teď nedávno důkladně vyzkoušela dvě trochu rozdílná kola. A ano, pro většinu lidí asi hodně drahá...
              Nyní se snaží zjistit jestli některé horší fungování některých dílů je přímo jejich vlastností, nebo jestli to případně jde nějak vyladit do lepšího stavu než to měla v ty dny na těch konkrétních kusech kol.
              Na tom nevidím nic špatného, a už vůbec nic na odpovědích, které sem napsal Mlok.

              Co se týče "tuningu", když má někdo na kolo za 30-40tis Kč, tak mu těch 1000-1500 Kč navíc za opravdové vylepšení některého dílu už kapsu fakt nevyprázdní ;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 29.09.2011
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                     

                Doplním jen něco k těm úpravám vidlic. Výrobci (nejen vidlic) jdou cestou, aby uspokojili výrobky co nejvíce lidí a to dělají tak, že výrobek je laděn na průměrnou váhu jezdce (tím se trefí nejčastěji) a pro průměrné požadavky.
                Jenže požadavky jezdců jsou často naprosto protichůdné (takže takový průměrný požadavek nemusí být vhodný pro skoro nikoho) a váhové rozpětí obrovské.

                Takže nejde vůbec jen o vylepšení funkce, ale také o ladění na konkrétní váhu a styl jezdce.

                A ten zmíněný motokros je dobrý k vypíchnutí některých odlišností pro cyklistiku, které to dost komplikují:
                - kolo nemá motor a každá ztráta výkonu je znát mnohem více, takže se hodně podřizuje tomu, aby to jelo a bylo lehké, což přináší spoustu komplikací (kdyby se třeba hydry dělaly 3x těžší než jsou u biků, tak věci jako přehřívání by vůbec nehrozilo, ale kdo by se s tím pak zase tahal?)
                - kolo je vůči jezdci lehoučké, tažke o váze soustavy kolo + jezdec rozhoduje téměř výhradně jezdec a není problém dvojnásobná váha soustavy u dvou různých jezdců; to ale vyžaduje zcela odlišné nastavení třeba u vidlice (konkrétně věci jako pružinová negativka a další).
                - kolo s jezdcem může v některých případech být hodně nízká váhová kategorie, takže se mnohem větším problémem stávají pasivní odpory a mizerná citlivost což je navíc ještě zvýrazněné používáním vzduchu kde se dá (pro nižší váhu a větší univerzálnost); při kombinaci použití pružin místo vzduchu a soustavě 150kg+ by tento problém vůbec neexistoval

                Proto ať se výrobci budou snažit sebevíce, tak sériové kolo nikdy nebude zrovna ideální pro většinu jezdců.
                Některé věci prováděné při úpravě u tuning testu by měly být naopak samozřejmostí a ne brány jako nějaký specifikum pro pár nadšenců.
                Bohužel použití či ladění některých částí kola dle váhy jezdce je u sériovek jen zcela ojedinělé. A v levnější kategorii to řešit přímo u prodeje nových kol by vše hrozně zdražovalo.
                Jediné co je občas k vidění je u dámských verzí fullů měkčí pružina u vidlice (ale i tam jen sem tam a často na to výrobce kašle). A pak v menších velikostech kratší kliky a menší kotouče.

                Ale třeba to, že některé typy levných pružinových vidlic jsou vhodné třeba na 60-70kg jezdce a mimo tohle rozmezí téměř nepoužitelné a standardně ani nejsou dostupné pružiny na výměnu, tak to je prostě tristní stav.
                Tohle z části řeší vzduchové vidlice, ale opravdu jen z části, když se často používá pružinová negativka, která je opět závislá na váze jezdce.

                [ Zpět ]
                Datum: 29.09.2011
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                       

                  Jasně, to vyladění na konkrétního jezdce a jeho požadavky se mi nějak ztratilo při úpravách celého textu před odesláním :-)

                  Dík za doplnění !

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.09.2011
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                       

                  Nezlob se na mě, ale ty jsi hrozný chytrolín!!
                  Proč nejsi někde u nějakého profi teamu, když tomu všemu tak rozumíš?? Jestli jsi tak se omlouvám.
                  Ale stále se mi zdá, že je tohle všechno od Tebe jen a pouze teorie!!
                  Už tě úplně vidím. Začkový sladěný dres s helmou, botamy, ponožkama a brýlema. Super "vytuněný" kolo, stále nové pneumatiky, a pohodová jízda. Ale jakmile nastane přestávka, kde je více bikerů pohromadě, okamžitě se přidáš do debaty a jsi k neporažení!! Přijde první kopeček a funíš ja vypasený čuník.
                  Jestli se pletu, tak mě to vyvrať!!
                  A tohle všichni čtoucí, není nějaké šťourání a rýpání, ale názor na člověka, který se určitě rád poslouchá a uspokojuje se tím jak mu to načtené a zkopírované z článků žerete. Kdyby jste se pohybovali sami na internetu, tak si na všechny vaše otázky odpovíte. Nebo stačí dojít do pár značkových obchodů a poslechnout si názory prodejců. I když někdy jejich názor není úplně 100%, ale to už člověk na tom prodejci přeci pozná. No a pak stačí si projít internet a pročíst si nějaké recenze.
                  Na tohle přeci nepotřebuji superznalce "teoretika" MLOKA!!

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.09.2011
                  Autor: štěpi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                         

                    Ty jseš fakt vocas :-(((

                    [ Zpět ]
                    Datum: 29.09.2011
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                           

                      Proč se ho tak zastáváš?? Znáš ho osobně??
                      Nebo neumíš číst odborné články a časopisy, ve kterých se všechno tohle dočteš?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 29.09.2011
                      Autor: štěpi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                             

                        Jistě že ho znám osobně ! A ono nás tady je hodně, kdo se s Mlokem zná. Proto tohle Tvoje rejpání je úplně mimo mísu, protože moc dobře víme jak jezdí.

                        V odborných článcích se nic moc nedočtu, protože je to všechno z poloviny placená reklama...
                        Včetně toho, že zas nemám tolik času a ani síly se tím vším prohrabávat.
                        Tady to Mlok všechno shrne do jednoho dvou delších příspěvků a je to pěkně zhodnocené ;-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 29.09.2011
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                               

                          Tak proč není Mlok odborný poradce v nějakém časopise? Proč nepíše odborné články a příspěvky do médií? Nebo to snad dělá a píše?

                          A jak jezdí? To má opravdu tolik času, že neustále zkouší nová kola a pneu?
                          Kde neustále bere všechny bike na kterých jezdil?? To si je půjčuje od prodejců a pak je hodnotí?
                          Ale přeci cca 7O kol nemůže za 4 - 5 let odjezdit tak, aby je mohl takhle odborně hodnotit!!

                          Já přeci netvrdím že nemá pravdu?? Ale proč nepřizná, že většinu toho opsal z jiných článků a pak to vydává za svůj názor??!!

                          A jak můžeš věřit tomu, že to co tady píše je 100% pravda, i když přiznáváš, že Mlok všechno shrne do jednoho dvou článků a na druhou stranu tvrdíš, že jde většinou o placenou reklamu.

                          Takže Mlok dělá všem okolo neplacenou rekalmu??!!

                          [ Zpět ]
                          Datum: 29.09.2011
                          Autor: štěpi
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                                 

                            Hele, mně je úplně jedno kde ty svoje poznatky bere ! Hlavní je to, že to sem jako jediný umí (nebo možná jenom je ochotný to udělat, a především tomu věnovat tolik svého volného času) rozumně všechno sepsat pěkně na hromadu, a ti, které to zajímá, si v tom už to svoje najdou.

                            A asi ty názory na to všechno má Mlok v pořádku, protože jsem si za ty roky co tu už jsme ještě nevšiml, že by mu někdo jeho zkušenosti někdy vůbec vyvracel. Dokonce na cokoli o čem tu kdy Mlok psal...
                            Docela si myslím, že kdyby se někdo podle jeho rady řídil, dal za nějaký díl kola ty velké peníze, a ve skutečnosti to byl krám jako každý jiný, tak si to asi nenechá pro sebe a pěkně mu tady veřejně vynadá, že "kvůli Mlokovi" utratil takový majlant... Což se tady ale NIKDY nestalo.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 29.09.2011
                            Autor: Jarda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                                   

                              Já jsem se na to všechno vyjádřil v sekci MLOK.

                              Tam si můžete přečíst můj opravdu osobní názor na něj a na všechny pisatele a především čtenáře.

                              Tím končím. Protože kdyby tady byl nějaký opravdový závoďák, tak tady Mloka semele. Protože teorie je fakt super a mnoho věcí se z ní dá přenést do praxe, ale právě ta praxe je nenhraditelná ničím. Můžeš přečíst článků kolik chceš, můžeš z nich udělt souhrnů kolik chce, ale když si to nevyzkoušíš opravdu na vlastní triko tak je to na nic.

                              Tím nechci říct, že si mlok něco nevyzkoušel, ale normální vyjížďka s batůžkem a svačinou na zádech a naplánovány přesné zastávky s výhledem do krajiny a závod, kde fakt makáš a jedeš na hraně je přecijenom někde jinde!!

                              Po výletě jedeš domů spokojený a plný zážitků z krásné krajiny (taky to znám), ale tam přeci nikdy nepoznám pořádně jízdní vlastnosti kola a pneumatik, když máš průměr někde kolem 17km/hod!!

                              Ale při závodě kdy dojedeš úplně vyflusaný, klepou se ti nohy a buší srdce a nevnímal jsi krásy krajiny a průměr byl úplně někde jinde, tak poznáš osoně kvality kola, ale do toho bych nikdy nešel. Protože zastávám názor, že na strat musím jít s něčím čemu věřím a jsem s tím spokojený a to si musím vyzkoušet sám v plném tréninku. Ale pak je to jen můj názor a každý má na to jiný náhled.

                              Ale tdy všichni slepě věříte jen tomu co napíše pan odborník Mlok.

                              Je to vaše volba a vaše věc.
                              Teď mi jen poraďte kde si tady můžu zrušit profil, abych neměl nutkání tady stále něco psát. I když je to pouze můj "osobní" názor!!

                              [ Zpět ]
                              Datum: 29.09.2011
                              Autor: štěpi
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                                     

                                A on se snad tenhle server staví do role "závodnického všehomíra" ??? Myslím, že určitě ne ;-)
                                To by se tu např. neřešily vozíky za kolo, bezpečnost cyklistů ve městě nebo dokonce nějaký rendlík na vaření jídla při cestách na kole, a co hůř, dokonce stan a spací pytle :-))) To asi s sebou závodníci netahají, že ne ? ;-) Na takové zastávky přeci není při závodech vůbec čas... :-)))

                                Sem chodí lidé, kteří na kole jezdí především jako turisté, výletníci. Pak ještě teda i pár bikerů, kteří si vyjížďku nedovedou představit bez nějakého těch větších nebo náročnějších "hrbolů" po cestě :-) Ale i oni jsou to svým způsobem jen "výletníci" bez jakýchkoli závodních ambicí... A těm bohatě stačí ty díly na kolo, které se tu s různou pravidelností probírají, porovnávají, hodnotí atd.

                                A nikdo Tě odtud nikdo nevyhání, neboj. Tedy, pokud přestaneš zbytečně rejpat do někoho, o kom vůbec nic nevíš, a do někoho, kdo ostatním toho tady poradil už mnoho, a především dobře...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 29.09.2011
                                Autor: Jarda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                                       

                                  Super!!

                                  Tak s tímhle naprosto souhlasím.

                                  A jak potom tady může psát Mlok o rychlostních pneumatikách a jejich valivém odporu, které sám vyzkoušel?? To si přeci s váma vychutnává pohodové vyjíždky a přitom nemůže otestovat rychostní možnosti všech pneu které už údajně jezdil.
                                  A ve volném čase? To by musel být hroznej borec, která jezdí i v noci!! A pak se klidně může zůčastnit nějakých závodů, protože na jeho najeté km nikdo nebude mít.
                                  Navíc jeho teoretické znalosti ho už teď pasují na špampiona.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 29.09.2011
                                  Autor: štěpi
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

                       

                  Mloku, víš že je tady i sekce "Technické rady"?? Nikde jsem tam od Tebe neviděl žádný příspěvek. Copak se stalo? Ty přeci dokážeš poradit každému. A tam bych právě očekával tvoje moudra.
                  Ale tam je to o přímé technice že? Já jsem zapoměl, že ty jsi pouze biker teoretik :-)

                  Jsi neskutečnej borec!! Jak tě tady všichni žerou a obhajujou!! To je až neuvěřitelný. :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.09.2011
                  Autor: štěpi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

         

    Mate nejaky nazor na tohle kolo (za predpokladu,ze by bylo opar tisic levnejsi)? http://www.bikebros.cz/k/kola-31/all-mountain...

    Snazila jsem se marne sehnat testovaciho gianta S a v jednom krame mi nabizeji tohle.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.09.2011
    Autor: lucierut
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      Tenhle Marin jsem nikdy nejel a zůstává v seznamu pár kol, které chci zkusit.

      Má ho Lister z BF a dle toho, co ohledně toho kola řešil a psal:
      - ta stavba je velmi citlivá
      - je ta stavba dost progresivní, on měl ještě model kde byl sériově tlumič se standardní komorou a měnil komorou na high volume pro snížení progresivity a lepší využití zdvihu (to pak výrobce změnil sám a teď se dodává přímo s high volume komorou, takže to je dobré)
      - hodně vysoko položený střed: to je výhoda i nevýhoda; výhoda pro lepší prostupnost terénem a menší starosti s dáváním pozor na škrtání pedálů o zem/překážky (jako že v hodně rozbitém terénu je na to třeba dávat pozor u každého fulla, tady je to lepší), na druhou stranu výše těžiště, což je nevýhoda jak do výjezdů, tak do sjezdů; je to hodně individuální, někdo raději střed výše, někdo níže, vždy to je kompromis těch protichůdných požadavků

      Určitě bych ho zkusil, když bude o pár tisíc levnější, tak na koupení v ČR velmi dobré.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2011
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Tady máte přesně odpověď na to o čem tady píšu.
        Jen si pořádně přečtěte už jen ten začátek!!
        "Má ho Lister z BF a dle toho co píše" takže jestli jsem to dobře pochopil opět Mlokův osobní názor že?
        Ale pozor!! Tenhle Marin je v pořadí!! Musí ho vyzkoušet a pak vám napíše jaké to vlastně je. Néééé pletu se!! Sveze se to jo, ale pak si někde něco o tom kole přečte a začne vám tady opět radit a dělat ze sebe odborníka!!!

        [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2011
        Autor: štěpi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          nechtěl jsem se do toho míchat, ale musím, sorry. Už toho, prosím, tě, nech. Nevšiml sis názvu tématu? Tady se sbírají moudra o bajcích. Nejsem biker, ale rád si přečtu něco zajímavého. A je mi fakt jedno, jestli Mlok (neznám ho osobně) to má načtené, nebo naježděné. Ale jako jeden z mála sem dá souhrn informací, které bych si jinde asi nepřečetl. Takže k věci, prosím.....

          [ Zpět ]
          Datum: 30.09.2011
          Autor: duhac
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      A co třeba váha celého kola? Ta tě nezajímá?
      Tu jsem se u tohoto odkazu nikde nedočetl? Dle mého názoru co se týče osazení, tak dobrý, ale záleží na jeké to chceš ježdění? jestli jen tak na pohodičku s rodinkou na výlety, tak v pohodě. Myslím si, že i třeba nějaké závody se s tím dají jet, ale pak je důležitá i ta váha, nemá cenu se zybtečně dřít.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2011
      Autor: štěpi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Jen tak pro poradek, vaha kola uvedena vyrobcem je stejne jen orientacni a vetsinou nesedi. Potvrzuje devet prodavacu z deseti (no dobre, o vaze kol jsem se bavila jen se dvema a rikali totez). Je potreba proste konkretni kolo v obchode zvazit.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.09.2011
        Autor: lucierut
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

               

          Přesně tak.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.09.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

           

      e?

      Vždyť to nabízí přímo dovozce: http://www.progresscycle.cz/prodejna/index.asp...

      [ Zpět ]
      Datum: 30.09.2011
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sbiram moudra k horskym kolum

             

        Tam jsem samozrejme volala, ale uz je prodane. Obvolala jsem asi 5 mist podle seznamu testovacich kol a i ledaskde, kde v seznamu S psali telefonem rekli, ze S nemaji.

        Jedine v Pribrami by mi byli schopni pujcit nove S (pujcili by si ho od dodavatele s tim,ze kdybych si ho nechtela vzit, tak by ho vratili), ale jen tak na vyzkouseni geometrie a ja je s tim nechci otravovat, kdyz nevim, jestli tohle kolo opravdu chci.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.09.2011
        Autor: lucierut
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

98 cyklistů (5 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016