reklama

Geometrie AZUB MAX

Ahoj, tady píšou, že to jde:
http://www.nakole.cz/diskuse/923-spodni-rizeni...
Když pustím řízení já, zatočí trochu doleva a já se, pochpitelně, kácím doprava.
To by si moje zábradlí nedovolilo, protože to umím seštelovat.
Nevíte někdo, jak se dá naladit AZUB MAX tak, aby jel rovně?
S pozdravem MK

[ Zpět ]
Datum: 20.08.2011
Autor: madmax
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    Jak je to kolo staré, kolik je na něm najeto?
    8-?
    Hele a proč ty vlastně pouštíš řízení? Víš, že je to proti předpisům? Nebo si chceš nabít tlamičku a vydělávat na pojišťovně?!?

    [ Zpět ]
    Datum: 20.08.2011
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    Taky mi mirne toci doleva. Pricitam to bud vytlacenym loziskum hlavoveho, nebo jeste spis spolecnemu odporu vsech bowdenu. Mozna by pomohlo jine vedeni, ale ja to upravoval spis na vydrz bowdenu a lanek, moc se nedostavam do situace, kdy bych chtel uplne pustit rizeni. I kdyz - tento tyden jsem si za jizdy prendal fotak z prave do leve a nevim jak... Hmm... 8-)

    [ Zpět ]
    Datum: 20.08.2011
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    A jak se to šteluje, když kolo táhne ke straně? Kdysi na Favoritovi jsem při jízdě bez držení musel být vykloněný doleva, abych jel rovně.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.08.2011
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    A o co ti vlastne jde? Jezdit na Maxu bez drzeni riditek? Jak uz tu spravne zaznelo, to silnicni zakon cyklistum striktne zakazuje. Pritom je to trochu diskriminace, protoze motoristum (pokud vim) nic nezakazuje jezdit bez drzeni volantu, dokonce ani motorkari drzet riditka nemusi...

    Nicmene oproti favoritu, na kterem jsem bez drzeni jezdit umel (aspon v urcitem rozsahu rychlosti), tak na Ibexu jsem se to nenaucil, zrejme je to mnohem tezsi, riditka muzu pustit na vterinu, dve, mozna tri, vic si nedovolim.
    Lehokolo mi samo nikam nezataci, ale staci nepatrna nerovnost a mam co delat, abych riditka chytil a srovnal smer.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.08.2011
    Autor: Jrr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    Děkuji za konstruktivní reakce.
    Když sednu (teď už i lehnu) na nějaké kolo, ze zvyku zkouším, kam táhne. Když někam táhne, není v dokonalém stavu a je vhodné to řešit.
    Ten MAX vyrobili loni v říjnu a chybičku jsem zjistil už na hřišti, když jsem se to učil řídit jednou rukou. Od konce března jsem najel asi 1900 km a je to pořád stejné.
    Ten mrákota v servisu si taky myslel, že táhnou bowdeny. Od té doby to parkuje s plným pravým rejdem, ale není to nic platné.
    A nyní ta dobrá zpráva. Dnes jsem si musel odskočit na Slovensko a cestou jsem oprašoval postup pro Aviatika. Asi jsem na to přišel.
    Nejdřív ten postup. Řekněme, že to kolo s klasickou přední vidlicí táhne doleva a kácí se doprava, jako můj MAX. Je to způsobeno tím, že kontakt kola se zemí je vpravo od ideální pozice.
    - zkontrolovat usazení kola ve vidlicích
    - zkontrolovat symetrii výpletu (!!!)
    - když je to v pořádku, uvolnit přední kolo a zkontrolovat rozteč vidlice.
    - když je normální nebo menší, decentně vyhnout levou vidlici doleva, když je větší než normální, decentně vyhnout pravou vidlici doleva.
    - po každém pokusu zkontrolovat změnu rozteče. Když nastane, namontovat kolo a zkusit za jízdy, kam a jak táhne.
    - předchozí tři body opakovat, dokud to nejede rovně.
    U těch tří vykřičníků mě napadlo, že u odpružené vidlice to musím přecentrovat doleva a bude.
    Dík za spolupráci, dám vědět, jak to dopadlo.
    S pozdravem MK

    [ Zpět ]
    Datum: 21.08.2011
    Autor: madmax
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Geometrie AZUB MAX

           

      Teorie pěkná, jenže ... na lehokole se mi sjíždí asymetricky přední pneumatika - vlevo víc než vpravo (na zadní nic takového vidět není), tudíž geomerie není v 100% pořádku. Když pustím řízení, asi 1-2s to jede rovně a potom to přejde do pomalu se utahující zatáčky, kterou nedokážu vyrovnat, pravděpodobnost vpravo/vlevo je ale kolem 50%. Na tom Favoritu táhnoucím doprava jsem si asymetrického sjíždění pneumatik nikdy nevšimnul ale třeba u něj to bylo zrovna těmi bowdeny, myslím že ten od zadní brzdy byl trochu krátký.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.08.2011
      Autor: Aviatik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Geometrie AZUB MAX

           

      Proč to hned přecentrovávat, stačí otočit kolo a uvidíš, jestli je to ten důvod, mělo by to táhnout na druhou stranu.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.08.2011
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Geometrie AZUB MAX

             

        Pokud nemá kotoučovku, to by to tam pravděpodobně ani nešlo dát obráceně, protože by výplet lezl do třmenu brzdy.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.08.2011
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Geometrie AZUB MAX

               

          To jsou dva šroubky, nyplí je víc.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.08.2011
          Autor: HonzaK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    Zdar. Měl jsem s Apusem podobnou zkušenost. Taky mě napadlo vycentrování předního kola, ale nešlo si nevšimnout, že to padá doleva i když to nemá kola na zemi. Krom tahu bowdenů mě napadá ještě jedna věc: Táhlo řízení je vlevo a osy vidle a řídítek jsou zakloněné. Takže při zatočení doleva to táhlo trochu klesá. Azub už dnes používá hodně kvalitní hlavová složení a ložiska v řízení, která prakticky nemají žádný citelný odpor. Tak jsem přemýšlel, jestli by váha těch pacek a táhla na levé straně mohla nějak přispívat k té tendenci natáčení vlevo. Chystal jsem se zkoušet to vyvážit, ale Apus jsem prodal dřív než jsem se k tomu dostal. Protizávaží by šlo dát až na vnější konec řídítek, takže by na delší páce mohlo být výrazně lehčí než to táhlo. Ale to je jen teorie, nezkoušel jsem to.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.08.2011
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Geometrie AZUB MAX

           

      Ahoj, tak MAX už jede rovně.
      Pánové z AZUBU tu kotoučovou brzdu samozřejmě předkompenzovali, ale chtělo to ještě kousek, asi o jednu a půl otáčky, přecentrovat. K tomu několik hliníkových plíšků do vidlice a pod brzdu.
      Jízdu bez držení samozřejmě nelze doporučit, protože MAX je velmi nestabilní (o to lépe zatáčí), ale ten pocit, že nikam netáhne, je k nezaplacení.
      Mějte se. MK

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2011
      Autor: madmax
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Geometrie AZUB MAX

             

        Kola mam dle meho centrovana na stred dobre. Zkousel jsem tri ruzna predni, kazde centrovane nekde jinde. Alespon na klasice netahnou, toci jen MAX. Kam presne jsi daval ty plisky? Nebylo by foto?

        [ Zpět ]
        Datum: 06.09.2011
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Geometrie AZUB MAX

               

          Po přecentrování se přední kolo muselo naklonit doprava a mezi osičkou a vidlicí vpravo vznikla mezera, kterou jsem vypodložil dvěma plíšky.
          Hnul se i brzdový kotouč a tak jsem musel vypodložit brzdu dvěma podložkami asi 0,2 mm, ta tenčí šla dolů.
          Snad ty fotky budou čitelné. MK

          [ Zpět ]
          Datum: 07.09.2011
          Autor: madmax
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Geometrie AZUB MAX

                 

            Takze jestli to chapu dobre, bylo vlastne kolo sikmo ve vidlici?

            [ Zpět ]
            Datum: 07.09.2011
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Geometrie AZUB MAX

                   

              No, já jsem to před zákrokem nefotil a soustředil se na jízdní vlastnosti, ale s přihlédnutím k první fotce máš asi trošku pravdu. MK

              [ Zpět ]
              Datum: 07.09.2011
              Autor: madmax
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Geometrie AZUB MAX

                 

            asi se řeší důsledek a né přičina
            že by nějaká nepodařená vidlice ?

            a co zkusit místo plíšku naopak na druhý straně propilovat víc to vybrání na osu ?

            [ Zpět ]
            Datum: 07.09.2011
            Autor: macikm
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Geometrie AZUB MAX

                   

              Tato agresivní varianta byla v záloze, kdyby plíšky nestačily. Naštěstí stačily.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.09.2011
              Autor: madmax
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Geometrie AZUB MAX

                     

                Takto "agresivne" je treba upravit vetsinu vidlic, kdyz se do nich montuje elektromotor. O nejaky ten ctvrtmilimetr bych se nebal.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.09.2011
                Autor: Murphy
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Geometrie AZUB MAX

         

    tak čtu, žes na to přišel...
    U mě to dělalo táhlo.

    Jinak jezdit bez držení trochu jde. Posledně už jsme ujel snad i třicet metrů. Co se v práci projíždím na tomhle:
    http://www.youtube.com/watch?v=Yab_UA0ERZY
    jde to nějak líp...

    [ Zpět ]
    Datum: 06.09.2011
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Geometrie AZUB MAX

           

      To vypadá zajímavě - dá se na tom vůbec udržet?

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2011
      Autor: waqw
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Geometrie AZUB MAX

             

        jo dá. Ne hned ale po nějaký době to jde. Už to používám jako kdyby to byla obyč koloběžka...

        [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Geometrie AZUB MAX

           

      Tý brďo, to je hrozná věc, připomíná mi to cirkusovou jednokolku.. :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2011
      Autor: Jizwik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

349 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024