reklama

Zadní kazeta a řetěz - rada (učím se...)

Nazdar. Po technické stránce jsem s kolem začátečník, ale rozhodl jsem se že se naučím všechny věci co se týče běžných věcí ohledně údržby. Tak se tedy vyskytl hned první problém.
Na kolo byla dána ještě v sevisu nová kazeta a řetěz (Shimano) a po 1100km se začalo stávat, že řětěz když byl přehozený na nejmenší kolečko semtam střelil při větším záběru, což dřív nedělal. Tak jsem se rozhodl vyměnit řetěz, protože podle měrky byl už skoro třeba vyměnit, i když nějakou tu stovku by asi ještě vydržel. Nasadil jsem teda nový řetěz, ale ted dělá problém opět nejmenší pastorek vzadu, když mám na něj přehozeno tak řetěz střelí při každém šlápnutí a jízda není vůbec možná, pouze když moc nezabírám tak se chová správně. Všechny ostatní pastorky jsou v pořádku, není s nimi žádný problém když jě na ně přehozeno, ani při velkém záběru. Řetěz je naprosto vpořádku, jak rozměry tak délka a opotřebení, je nový.
Myslím že by mohl být problém v tom že je ten jeden pastorek už příliš ojetý, jenže se mi nezdá že by nevydržel pouhých 1100km a ostatní pastorky byly naprosto v pořádku. Taky na pohled se nezdá být nijak příliš opotřebený, v porovnání s ostatními.
Může být problém v něčem jiném, např. v seřízení přehazovačky nebo kladek? Nebo stane se časem že si řetěz po pár desítkách km "sedne"?
Díky za radu, v tomhle jsem holt začátečník...

[ Zpět ]
Datum: 14.06.2011
Autor: Aranyafea
  • Re: Zadní kazeta a řetěz - rada (učím se...)

         

    Napadají mě tři možnosti:
    1) Opravdu je ten nejmenší pastorek ojetý
    2) Řetěz jde špatnou linkou, takže řetěz nadskakuje na zubech většího kolečka (např. křivě nasazené kolo v rámu)
    3) Máš šptaně seřízený spodní doraz přehazovačky, takže i když páčka polohuje správně na nejmenší kolečko, přehazovačka samotná zůstane o něco blíž k vyššímu převodu, než by měla, a řetěz o něj občas zavadí. Zkusil bych o něco povolit ten dorazový šroubek.