reklama

pomoc s novymi koly / stredy

Ahoj vsichni, potreboval bych radu. Muj servisak mi vcera rikal, ze mam na kole mizerny konusy /naby. Bud jsou to mizerne kusy nebo se to neslucuje s tim co na tom kole provadim. Konusy jsou pry strasne mekke (nerozumim tomu uplne) Nabizel mi prepleteni kol. Rafky pry jsou ok, tak kdybych si koupil nejake naby, tak mi to za 500 preplete.
Mam na kole kola Sunringle XMB Ryde.
Moje otazka - nemam si koupit rovnou nova kola ? Uvazoval jsem, ze si casem poridim druhou sadu kol do drsnejsiho terenu a tyhle bych si nechal na lesni/sterko cesty (vylety s rodinou). Takhle bych si zatim asi koupil jenom bud nova kola - nebo si je nechal preplist. - Myslite ze jsou ty rafky fakt OK ?
Rikal jsem si ze bych si koupil asi XT naby. V tom se nevyznam vubec.

A jak jsem tak koukal na nova kola tak se mi libi treba tyhle - nechci do toho dat vic jak 5tis.
http://www.kolokram.cz/product_info.php?cPath...
http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic...

Abych to shrnul - koupit nova kola do drsnejsiho terenu - koreny, diry, sutry, sem tam nejaky mensi skok.
Nebo stavajici kola nechat, preplest a dalsi investici posunout az budou penizky.

[ Zpět ]
Datum: 01.06.2011
Autor: William
  • Re: pomoc s novymi koly / stredy

         

    Mozna z toho nevyplunula uplne ta otazka -asi se neumim vyjadrovat.

    Mate nekdo zkusenosti s tema SunRyngle rafkama ? Jsou fakt dobry, nezlikviduju je ?

    Nejsou ty rafky co jsem si vybral ve srovnani s tim co tam mam prast jak uhod ?

    POMÓC ja nevim co mam delat :o)

    [ Zpět ]
    Datum: 01.06.2011
    Autor: William
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

           

      jenom malá poznámka - bacha ať si nepořídíš zapletený kola jenom na diskový brzdy, když máš na kole véčka ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 01.06.2011
      Autor: macikm
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Neboj vecka na kole nemam

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: William
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

           

      Ty SunRyngle mi nic neříkají.
      Nepíšeš kolik vážíš, a pod pojmem drsný terén si každý představuje něco jiného.
      Já bych si do drsného terénu nebral kola s malým počtem drátů a radiálním výpletem (ty co odkazuješ ve webshopech), ale už je to Tvůj boj;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2011
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pomoc s novymi koly / stredy

         

    To je spíš otázka ekonomická: jestli je skutečně jisté, že užiješ dvoje kola, a najezdíš toho tolik, že se to vyplatí, a ty peníze do toho můžeš bez problémů nasypat, tak provozuj dvoje kola.
    Jinak je IMHO lepší mít jedny pořádný kola než dvoje laciný, a buď najdeš pláště, na kterých zvládneš všechno, nebo - pokud se na asfalt nedostaneš moc často - přezouvat pláště.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.06.2011
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

           

      No prezouvat plaste se mi prave moc nechce..
      Kdyz jezdim po praci,nebo o volnu tak si vetsinou vyberu ciste teren. Ale jednou dvakrat tydne podle pocasi jedu na kole z prace (do prace si ho hodim do auta, se kterym ma draha odjede domu). NO a prave tahle cesta z prace cca 60km vede 40% po asfaltu nebo zpevnenych cestach stridajici se s turistickou. Proto jsem z lenosti uvazoval o koupi aspon zadniho kola abych nemusel menit NN-RR protoze ty NN se mi vzdadu dost sjizdi. A menit to kazdy tyden se mi faaakt nechce :o(
      Cili s investici na jedno kolo bylo pocitano.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2011
      Autor: William
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Ty naby me trochu rozhodili a v pravde ted nevim jak to vyresit. Uvazoval jsem i ze si koupim jenom novy zadni kolo + novy naby a necham to preplist..

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: William
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pomoc s novymi koly / stredy

               

          Jj, když jsem zrušil zadní kolo, nechal jsem si udělat pořádné zadní a jsem spokojen. Přední drží (ono přední kolo většinou stihneš nadlehčit, vyhnout díře, a navíc má nad sebou odpruženou vidli, takže je terénem namáháno mnohem méně).

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                 

            Zadní má nad sebou zase tlumič :-)

            Ale i tak se zadní dá zrušit i na fullu o dost snáze než přední. Předním když něco hodně nezvládneš, tak letíš. U zadního to ustát většinou můžeš a odnese to jen to zadní kolo (nebo pokud je dost odolné tak i přežije).

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2011
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Nech tam pořád NN/RaR a nemusíš nic řešit. Vzadu NN zase tak moc potřeba není.
        Loni jsem odjezdil na 150mm fullu NN/NN 2,4 UST. V horách v opravdu těžkém terénu to bylo o něco lepší, ale zase to už jede výrazně méně.
        A letos jsem se vrátil zase k NN/RaR 2,25 UST. I na tom fullu mi RaR vzadu limituje opravdu minimálně.

        A s NN/RaR už problém není ani když je více asfaltu.

        Prohazovat kola také není žádná výhra, protože pořešit, aby po prohození kol si sedla kotoučovka (a nemusel si ji znovu seřizovat) je téměř nemožné (můžeš si s tím dlouho hrát s mikropodložkama, ale stejně to pak nemusí vždy fungovat).

        Prohazovat pláště je opruz ještě větší.

        Já bych volil buď prostě jezdit jedno kolo (a v tom případě investoval do jedněch lepších kol) a tam mít pořád i stejné pláště a to ty NN/RaR.
        A když už něco prohazovat, tak jít nejdražší cestou a to mít dvě kola. Ta pak mohou být ještě mnohem více přizpůsobená danému účelu, tedy třeba jiný typ kola.

        Já mám takhle k fullům ještě 29 celopevňáka (momentálně na 29 RaR/RaR 2,25 snake skin TLR).

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pomoc s novymi koly / stredy

               

          NO obcas jsem se ocitl v terenu na RR a mel jsem co delat abych se nevalel... NN mi ve vetsine terenu vyhovuje. RaR jsem vlsatne snad nejel.. uvazoval jsem kvuli tem cestam z prace o SS dozadu.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2011
          Autor: William
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                 

            Na druhe cele kolo fakt nemam :o(

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2011
            Autor: William
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                 

            Na předním je to obrovský rozdíl (i za sucha), tam nechat NN. Ale vzadu je to rozdíl malý. Ve sjezdech mi RaR vzadu nelimituje vůbec a vyjímečně něco nevyjedu s RaR vzadu (oproti NN vzadu).

            Střídám všechny ty kombinaci (RaR/RaR, NN/NN, NN/RaR) už hodně let, takže srovnání opravdu dobré.

            SS pokud nechceš pouze kvůli výdrži, tak rozhodně nebrat. Je pomalejší než RaR a ještě k tomu hůře drží než RaR.
            Jediná výhoda u SS je, že v performance (jednosměsové verzi) vydrží opravdu hodně. Ta jednosměsová verze ale drží ještě hůře.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2011
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                   

              No ty SS jsem prave myslel jenom kvuli tem delsim usekum na silnici pri ceste z prace. Je to celkem cca 20km silnice, pak polnacka a zpevnena lesni cesta a spis mi jde o to aby vydrzeli nez abych na nich zavodil. mam jeste druhou cestu, ale ta je o pak km delsi a profilove narocnejsi - tu jezdim ted v lete kdyz je dyl videt, jinak bych prijel domu za tmy :o)

              [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2011
              Autor: William
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                   

              SS v terénu drží hůře než RR ? Vždyť má skoro 2x tak hrubší vzorek...

              Já osobně si na SS vůbec nestěžuji, výdrž má excelentní a tam kam se na kole odvážím vjet, tak mi nijak nepřijde, že by nedržel... To bych se tedy více bál toho RR.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2011
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                     

                Ano, RaR drží jednoznačně lépe a to za všech situacích. SS má vzorek vyšší asi jen o 0,5mm, ten hodně průběžný vzorek prostě moc nepodrží. A hlavně nejvíce dělá směs. A ta jednosměsová verze SS má prostě bídnou směs.

                Dnes bych si SS v žádném případě nekoupil. Najezdil jsem kdysi na SS asi 7tis. km na zadním kole. Tenkrát nebyla alternativa odolnějšího pláště. Vozil jsem ten SS v alpencross odolnější verzi. RaR tenkrát měl ještě jiný vzorek a double defense neexistoval

                Jezdil jsem jak první jednosměsovou EVO verzi (to je to samé co současná performance), tak i pak dvousměsovou. A krátce jsem si vyzkoušil i současnou trojsměsovou EVO, která má stejnou směs co RaR.

                Tenkrát jsem s ním byl spokojený, když nebyla alternativa, dnes jedině RaR, když už je double defense verze (teď už tedy vozím UST verzi a na 29tce snake skin, tam jiná není).

                Čím více směsová verze toho SS, tím to bylo lepší (zrychloval i lépe držel). Třísměsový SS už je dost vyrovnaný s RaR (jak drží, rychlostně pořád o chlup horší, to je i změřené). Ale zase ve třísměsové variantě zcela ztratil tu dlouhou výdrž, tedy tu jedinou výhodu na RaR.

                Na přední kolo pak bych nedával ani jeden (tedy záleží na jaké, na celopevňáku mám RaR i vepředu, ale na fulla mi dopředu nesmí).

                [ Zpět ]
                Datum: 02.06.2011
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                       

                  Hmmm, to je zajímavé zjištění... Až mi tedy jednou odejde, tak tam zkusím vrazit toho Ralfa. Ale jak je na tom s váhou v porovnání se SS ?

                  Sám ale momentálně nevím co tam vlastně mám za SS, Je to plášť ještě z roku 2008, tak že by to tenkrát bylo EVO ? Musím se na to doma podívat.

                  Dopředu by mne ani nenapadlo RR dávat, tam mi trůní 2,4" NN SnakeSkin a další ještě stejný nepoužitý se mi válí pod skříní ;-) Takže mám minimálně na dalších 9 let vystaráno :-))) Protože i teď po 3 letech je ten první NN ani ne na půlku vzorku sjetý.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.06.2011
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                         

                    SS v EVO verzi byl vždy. 2008 SS Evo bude nejspíš dvousměsový, ale nejsem si jistý. Kdo si to má pamatovat, když je to každý rok jinak.
                    Pokud to byla performance verze, tak bude jednosměsový.
                    Váhově je rozdíl asi 40g (SS je těžší).

                    Právně první verze SS Evo (to už je tak 2006, zase přesně nevím) je úplně ve všem stejná jako současná performance verze s kevlarovou patkou (performnace verze se dělá drátová i kevlarová).

                    Pokud máš jednosměsovou verzi, tak počítej s tím, že RaR se bude sjíždět mnohem rychleji. A pokud máš dvousměsovou (kde šla výdrž už dost dolu), tak o něco rychleji (pořád ten SS je na tom znatelně lépe s výdrží).

                    A pak je SS ve srovnatelné verzi o chlup odolnější. To je ale v případě double defense verze RaR fuk, tak je odolná až až.

                    I když mi mile překvapila i snake skin verze RaR (ve 29 není ani double defense, ani UST k mání). Boky ok (to bylo jasné, ty jsou stejné jako u double defense), ale i běhoun není až taková šlupka.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.06.2011
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                           

                      Dík moc za vysvětlení !

                      Asi to ale budu řešit tak příští, ne-li až přespříští, sezonu, on ten SS má pořád ještě dobrý vzorek. Do té doby se toho může zas hodně změnit. Včetně toho, že se mohou objevit i úplně nové řady a modely jejich plášťů...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.06.2011
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                             

                        Ono taky RaR, téměř co ročník, to originál. Takže změnit se to může velmi snadno. I když je poslední 4 roky třísměsový, tak se ta trojsměs pořád mění
                        2011 - pacestar compound
                        2010 - triple nano compound
                        2009 - triple nano compound
                        2008 - triple compound
                        To platí i pro ostatní Schwalbe, nejen RaR.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.06.2011
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                               

                          Tak jsem na to včera koukal, ten SS je Performance + SnakeSkin.

                          NN na předku mám Triple Compound + EVO + SnakeSkin.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 03.06.2011
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                                 

                            Tak SS máš ten s největší výdrží, který z těch verzí nejhůře drží.
                            NN byl ok pro všechny ročníky, tohle bude 2008. Ty novější třísměsi jsou o chlup lepší (nejlepší je současná pacestar), ale rozdíl je hodně malý.

                            U obojeho máš odolnější boky, což je dobře. Ty boky jsou největší slabina obyč verzí (jsou fakt hrozně tenoučké).

                            [ Zpět ]
                            Datum: 03.06.2011
                            Autor: Mlok
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                                   

                              Fajn, to mi stačí. Až to budu někdy v budoucnu opravdu řešit, tak se Tě asi zase zeptám ;-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 03.06.2011
                              Autor: Jarda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                       

                  Ach jo.
                  Taky bych chtěl mít takový výběr, jako máte vy na 26" kola. Na 20" kola se dá vybrat guma do města, ale do terénu to je bída :(

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.06.2011
                  Autor: snilard
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                         

                    Tak na 20" je to vyloženě krize. Ale i u 29" je to pořád o hodně horší než na 26".
                    Kdyby letos Schwalbe nezačlo dělat TLR modely u všech bikových plášťů z EVO série, tak bych byl u 29tky hodně naštvaný s výběrem, když už na kole nechci vozit duše a ještě k tomu chci aspoň odolnější snake skin verzi.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.06.2011
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                         

                    Něco pořádného do terénu bych na 20" zkusil něco od Schwalbe z BMX plášťů, třeba
                    http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/specials...
                    http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/specials...

                    Bohužel, ani terénější verze Marathonu jako Dureme a Extreme není ve 20" verzi.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.06.2011
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                           

                      Toho Mow Joe chci zkusit. Když jsem se na něj ptal ve Schwalbe na Spezi, tak mi řekli, že to je závodní plášť bez jakékoli ochrany proti defektu. Tak se toho trošku bojím.
                      Na nějaké pacestar a UST můžu s 20" bohužel úplně zapomenout.
                      Těch 20" se nejsem ochoten vzdát.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 03.06.2011
                      Autor: snilard
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Prezouvat by me nebavilo taky, resil jsem to taky 2 pary kol. Original par dostal uzke samocistici Maxxis Medusa do bahna (ale na nic jineho nejsou; tady kdyz je bahno tak je opravdu bahno), druhy, mnohem lehci par je vetsinou s NN+RR na vetsi sucho. A uplne na zacatku kdyz jsem jeste nemel silnicku tak jsem pouzival jeste 28" silnicni rafky s 23 mm plasti na diskovych MTB nabech. Tenhle 3. par mam ted poveseny na hrebiku na zdi ve sklepe a porad si myslim ze se bude nekdy hodit :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

           

      Vaha mi kolisa 75-80, pres 80 nikdy nejdu, shazuju spis po trekach.

      Co je radialni vyplet ? Jaky je jiny vyplet ?
      Mam na tech kolech stejny vyplet jako je tady...:o(

      [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2011
      Autor: William
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Radiální = dostředivý :-)

        Dráty nejsou křížené. Např. přední kolo a levý výplet zadního u toho red metalu. Taková kola jsou krásně tuhá, ale dráty jsou namáhány při dopadech a také hodně při brzdění kotoučovkou.

        Technicky zdatný jezdec, který se vyhýbá velkým ranám, si to do "drsného" terénu může vzít, ale pokud nezávodíš, tak lehká a tuhá kola tam zbytečně riskuješ (nepíšu, že rovnou ničíš).

        Dráty mohou být radiální, 1x, 2x, 3x (to je ten nejstandardnější způsob) a dokonce 4x (tandemy aj. kola s velkým namáháním výpletu) křížené, a mohou mít jiný počet křížení na straně kazety a na levé straně výpletu (u zadního kola), dokonce mohou mít jiný počet drátů vlevo a vpravo.

        Jo, ten DT Swiss by mohly být kvalitní kola pro dané užití, ale neznám je...
        Ty red metaly jsou spíš na nějaký chrtostroj, na ježdění do práce a na výlety by pod tebou zbytečně trpěly. Ale jestli se toho nebojíš, a máš rád pocit tuhého kola okamžitě reagujícího na každé fouknutí do pedálů, tak by to mohlo být zajímavý.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pomoc s novymi koly / stredy

               

          Tady nesouhlasím.
          RM5 jsou poměrně těžké, ale zato slušné odolné držáky. Méně drátů bych se vůbec nebál, podle mě ty RM5 budou naopak větší držáky než ty DT na 28 drátech.
          Na chrtí stroj bych řekl, že ty RM5 naopak naprosto nevhodné, na to jsou to hrozná těžítka.

          Počet drátů dnes nic neříká. Nejodolnější kola, co jsem kdy jezdil mám momentálně na jednom fullu a to konkrétně kombinaci Mavic SXko vzadu a Fulcrum Red Zone vepředu. Oboje na 24 drátech, váha dohromady 1750g. A jsou to kola, která se dají použít i na FR. A jsou o několik tříd odolnější než běžná levnější kola na 32 drátech.
          RM5 nejsou až tak odolná jako ta uvedená i přes o něco vyšší váhu, ale to je tou zcela jinou cenovou kategorií.

          Za mě RM5 jedna z nejlepších voleb za dané prachy. Ještě je tu pak varianta nechat si něco zaplést a tady je možnost za stejné prachy jít s váhou níže (1700g, třeba na ráfkách remerx magic + X9 náboje) oproti RM5. Ale odolnost pak bude spíše o něco horší.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                 

            Ty Sunrigly rafky jsou asi na nic vid.
            Je 1900 g na kola moc ?

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2011
            Autor: William
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                   

              Moc je neznám. Jen vím, že hrozně lidí mělo problém na Sunringle kolech s ložisky (hrozně brzo odcházela). Ráfky netuším.

              1900g nijak hrozné není, když řešíme kategorii cca 4tis.
              Ještě nedávno nic lehčího pořídit ani nešelo v téhle cenové relaci. Jak se objevily X9 náby, tak to jde níže. Ale ušetřeno je na hlavně na těch nábojích, takže to není na obvodu, tak to není zase tak moc rozdíl.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pomoc s novymi koly / stredy

         

    Když už nová kola, tak bych uvažoval také rovnou o UST variantě. Bez duší je možné jezdit i bez UST ráfků, ale to je pak vše trošku komplikovanější.

    S UST ráfky, když dáš UST pláště (těžší, ale odolnější a nejspolehlivější) nebo TLR 2011 Schwalbe (už jdou nahazovat téměř stejně tak dobře jako UST, spolehlivost také blízká UST) je to vše hrozně jednoduché.
    A když jezdíš NN a RaR, tak tady je to ideální.

    Cenově to ale bude výše. Musel bys vzít RM3 nebo Crosstraily 2011 (stojí podobně a jsou srovnatelné).

    [ Zpět ]
    Datum: 02.06.2011
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

           

      TO je pro me velka neznama. V podstate neznam nikoho osobne kdo by UST jezdil a tak v tom trochu tapu. Rozumim tomu spravne, ze se ten plast nejak nalepi na rafek a tim padem kdyz menis plast, tak ho odtrhnes nejak ocistis a znovu prelepis ?
      V pripade defektu tedy musis nejak vytmelit plast - tzn asi si na vyjezdy brat dusi a v terenu odtrhnout plast a vlozit dusi na dojeti.
      Zatim jsem kolo bodnul 2x za 3 roky co jsem zas zacal jezdit, tak by mi to snad vydrzelo.
      Proc je to tezsi - kdyz vlastne mas o dusi mene ?

      [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2011
      Autor: William
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Nic se nelepí. Lepí se pouze galusky u silničky. Je to úplně stejné jako klasický plášť, tedy zaskočí do patek a těsní, jen tam prostě není duše.

        U UST ráfek + UST plášť to těsní samo, je tomu uzpůsobena jak patka ráfku, tak pláště + plášť nepropouští vůbec vzduch.
        UST pláště jsou těžší než dušové, většinou ještě o něco více než o váhu lehčí duše.
        Ale také jsou mnohem odolenější.

        2011 Schwalbe jsou všechny bikové pláště z EVO série (takže RaR, NN, atd.) TLR (tubeless ready).
        To je jen lehce upravený klasický dušový plášť a váží to pořád stejně.
        Je pogumovaná patka, takže lépe těsní a také je zátěr zevnitř, takže opět to lépe těsní.

        TLR pláště jsou určené k použití pouze s tmelem, který dozatěsní případně netěsnosti. Konkrétně ty TLR Schwalbe těsní většinou i bez tmelu (dva kousky mi těsnili). Bez tmelu se to ale samozřejmě nepoužívá.

        Pak mají ještě ty TLR těsnější patky, což zaručuje, že ho nesvlékneš z ráfku (UST pláště tohle měly vždy).

        I u UST plášťů se používá tmel, tam je to jen pro prevenci proti defektům (u TLR je to pro dozatěsnění a také jako prevence proti defektům).
        Takže všechny menší díry zatěsní tmel automaticky sám, ani ten defekt nezaregistruješ.

        Když je velký defekt, třeba delší říznutí boku skrz, tak to tmel už většinou nezatěsní. V tu chvíli na dojetí prostě vložíš duši (u těch velkých defektů to ale nemusí jít ani z duší, ale to je stejné, jako když vozíš duše, v tu chvíli pak končíš). A akorát musíš vylejt zbytek tmelu a lehce to očistit (stačí na to jeden minihadřík).
        Já si to ještě nevyzkoušel, už jsem bez duší 3,5 roku bez defektu. Samozřejmě tmel mi toho už zacelil spoustu (odhaduju tak 25 defektů).

        Řešení s TLR plášti je mírně lehčí než ultralight duše. Místo duše máš u UST ráfků jen UST ventilek a tmel (tedy třeba dohromady 80g).

        Pointou bezdušového řešení ale není jen lepší odolnost na defekty.
        Ale také nižší valivý odpor a možnost foukat nižší tlaky.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pomoc s novymi koly / stredy

               

          A dále jsou tu metody, jak i klasické dušové pláště (které nejsou ani TLR) vozit bez duše a to klidně i na normálních dušových ráfkách.

          Na to jsou konverzní sady. Je to ale složitější, obtížnější montáž (bez kompresoru většinou nejde nahodit) a je to méně spolehlivé (snáze se může svléknou plášť z ráfku).

          Na UST ráfky pak lze nahodit dušové klasikcé ráfky i bez jakékoliv sady. Ale tohle je nejhůře nahoditelná kombinace, často velký porod i s kompresorem a opět platí ta menší spolehlivost.

          Osobně bych dnes když už Schwalbe má tolik TLR plášťů doporučil už jen UST ráfek (nebo ZTR ráfek od NoTubes) + TLR nebo UST pláště.

          Ty UST pláště jdou na UST ráfek nahodit ještě o něco lépe než ty TLR, většinou to jde i malou pumpičkou. Na TLR je občas potřeba už taky kompresoror (ale většinou se podaří i velkou pumpou).

          Plášť ale nahodíš jen jednou na začátku, ten sedne do patek a už drží. Takže v nejhorším si doběhneš někam na kompresor.
          Tmel pak doplňuješ přes ventilek. Jen vypustíš a doleješ přes ten ventilek. Plášť v tu chvíli zůstane zaskočený v patká, takže znovu nafoukneš čímkoliv a nenahazuješ ho znovu do patek.

          A jediné na co je ježdění bez duší zcela nevhodné je častější střídání plášťů. To by pak byl hrozný opruz.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                 

            Cili ten tmel se doplnuje nejak pravidelne, nebo jenom v pripade defektu s tim ze se kdyz jej doplnim tak se nerozleje po celem kole ale kvuli uniku vzduchu se dostane presne tam kde je potreba ?

            Ty specialni ventilky - jak pises maji predpokladam koncovky normalni jako kolo/auto ventilky.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2011
            Autor: William
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                   

              UST ventilky jsou galuskové. A tmel se rozleje po celém kole a za jízdy je odstředivou sílou držen právě na běhounu pláště, kde je nejvíce defektů. Když pak třeba píchneš trnem, tak jak tou dírkou utíká vzduch, tak se tam tlakem postupně dostane i tmel a díru zacelí.
              Když se povede nějaký blbý defekt typu díra hodně z boku a blíže k ráfku, tak se tam tmel někdy samovolně nedostane a musíš tomu pomoct, že zastavíš a na chvíli nakloníš kolo tak, aby díra byla směrem dolu a tmel tam lépe natekl. Takové defekty ale nejsou běžné a když už, tak je to často třeba větší říznutí z boku, kdy už stejně můžeš mít smůlu.

              A tmel se doplňuje pravidelně. Když hodně defektíš, může dojít rychleji. Ale i když nedefektíš, tak postupně i vysychá.
              Já doplňuju cca každé 3-4 měsíce, takže mi to vychází na 3x ročně doplnit. Přes ten ventilek je to ale hned hotové (jen je třeba vhodná stříkačka).
              UST pláště někdy i sundám (nebo když kolem zatřepeš, tak poznáš, jeslti tam ještě něco šplouchá), abych viděl jaký je stav tmelu.

              Na zadním kole mi ubývá tmel o něco rychleji. Tam bývá jak více defektů, tak se vozí o něco vyšší tlak, tím se i malinko rychleji ztrácí a více se dofukuje (čím více se mění vzduchu v plášti, tím rychleji vysychá tmel).

              [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                 

            Cili, kdybych koupil UST rafky a chtel dojet stavajici plaste, tak se ten specialni UST ventilek nejak vynda pocitam...

            no neva to si zjistim nekde v kramu jak se to navlika.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2011
            Autor: William
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                   

              UST ventilek tam vsuneš a z venku se zajistí matičkou. Když koupíš kola, tak tam ani nebude nasazený.
              Vypadá to úplně stejně jako galuskový ventilek u duše. Zevnitř ráfku je jen takový gumový špalík, aby to těsnilo a navíc tam je z druhé strany matička (ta může být i u duše, u duše tam ale spíše vadí, u UST ventilku být musí).

              Takže dáš UST ventilek, zasjitíš matičkou (utahuje se jen lehce rukou). Nahodíš plášť na ráfek stejně jako normálně, jen tam nedáváš duši.

              A pak to nafoukneš. To je ta nejtěžší část, protože v některých případech se to nemusí hned chtytit, protože ti utíká vzduch po celém obvodu.
              U UST plášťů jsou patky i širší a jsou uvnitř prohlubně UST ráfku a dotýkající se navzájem, takže to vlastně téměř těsní, i když patky ještě nejsou zaskočené. Proto UST plášť jde tak dobře nafouknout a téměř vždy i malou pumpičkou.

              TLR už může jít hůře, protože nemá ty patky tak široké a už to nenahozené netěsní.

              Když to jde blbě nafoukat, tak existuje plno pomocných metod. Třeba nahodíš to nejprve s duší. Necháš pár hodin, aby nový plášť chytil správný tvar. Pak sundáš jen jednu patku pláště a vyndáš duši. Druhá patka tak zůstane zaskočená v patce ráfku a těsní a snížíš prostor kudy při nafukování utíká vzduchu (už může jen kolem jedné patky).

              A kompresor pomáhá proto, že tam jde velký objem vzduchu najednou, takže i přesto že ho většina uteče kolem patek, tak to stačí na to, aby vzniknul v plášti tlak a zaskočilo to.
              Tady ještě pomůže foukat s vyšroubovanou vložkou UST ventilku (ta se vyšroubovává i při doplňování tmelu). Tím vznikne větší otvor a může tam z kompresoru jít víc vzduchu za stejný čas.

              Nebo jde ještě patka ručně montpákou nahodit do patky ráfku v části obvodu (tak 2/3 se podaří, celé to už nejde). Tím opět snížíš kudy utíká při nahazování vzduch.

              V případě UST plášťů se ale žádnými pomocnými metodami nemusíš zabívat vůbec, tam to jde samo. U TLR jak kdy. Já musel naposledy použít tu metodu s duší.

              Vše to je ale pro to prvnotní nahození, pak už můžeš jen doplňovat tmel přes ventilek a do sjetí pláště nic neřešíš (tedy pokud nebudeš mít smůlu na velký defekt, který nedá tmel).

              [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2011
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: pomoc s novymi koly / stredy

                     

                Diky za super vysvetleni ! To vypada celkem jednoduse. Takze musim setrit :o)

                [ Zpět ]
                Datum: 02.06.2011
                Autor: William
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pomoc s novymi koly / stredy

           

      TO je tak o 3tis vic + nove plaste...

      Co myslis, kdybych si poridil nejdriv jenom zadni a treba casem predni ? Jasne je hloupe mit jedno kolo s dusi a druhe UST, ale zivot neni pericko :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2011
      Autor: William
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pomoc s novymi koly / stredy

             

        Nové pláště zatím kupovat nemusíš. Na UST ráfkách samozřejmě můžeš vozit duše. Takže stávající pláště v klidu dojezdíš.

        Jedno kolo s duší a druhé bez není problém a klidně ano. Problém je jinde.
        RM3 a Crosstraily koupíš jen v páru. Dají se sehnat ze zahraničí někdy i jednotlivě, ale je to pak o něco dražší.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2011
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na kole z Prahy do přírody

24.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

363 cyklistů (3 přihlášení)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024