V brzdy X rafek

Ahoj vsem, po par letech stravenych na silnici pri klickovani mezi auty, bych rad zkusil kolo horsky, neni moc penez, tak kolo skladam jak se da a postupne predelavam starsi bazarovy. Nejak zvlast se v MTB neorientuju, tak se mi kdyz tak nesmejte jo? :-D Potrebuju poradit jestli je a kdyz tak jaky rozdil mezi rafkem na klasicky brzdy na horskym kole a rafkem urcenym pro V brzdy. Diky vsem kteri si najdou chvilku mi poradit. Caute Stana

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Pokud vim tak není rozdíl.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Možná odpovídám na něco jiného než jsi se ptal, možná jsem se trefil.
    Píšeš, že předěláváš bazarové kolo. Tyhle kola (teda ne zrovna bazarové, ale hypermarketové = levná) mají lisované ráfky a není u nich zajištěná stejná šířka ráfku. To znamená, že se u nich nenechá dávkovat brzdná síla nebo brzdný účinek plynule, na širším místě rávku, se kolo zablokuje (v určitém okamžiku).
    Kdežto u broušených ráfků je tahle šířka stejná a lépe se s nimi dávkuje brzdná síla a tudíž i přibržďuje.
    Jiný rozdíl, kromě šířky, pevnosti a váhy mezi ráfkama,jak už Ti napsal McTorpedo, není. Ale já nemusím vědět všechno.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy X rafek

           

      Souhlas, je to tak. Ráfek je dobré vybrat na bocích opracovaný, nejlépe dvoustěnný (kvůli celkové tuhosti a odolnosti).

      Jinak V-brzda je jen jiná podoba brzdy typu cantilever (které snad říká Stana "klasická brzda"). Jsou taky vzájemně zaměnitelné (cantilevry ovšem potřebují navíc nějak vyřešit centrální závěs bowdenu/lanka). Véčka jsou potom všeobecně účinnější a dnes už se jiné mechanické ráfkové brzdy než véčka vlastně ani neprodávají.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy X rafek

             

        Mezi cantileverama a véčka je jeden malinkatej rozdíl.
        Mě se Cantilevery nikdy nepovedly po výměně lanka seřídit, tak aby pořádně brzdily. Já vím, že to jde, ale nééé mě.
        Raději jsem je vyměnil za véčka. S těma nejsou žádné problémy.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís (baloun@1vpas.xx))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Moderní ráfky jsou duralové dvoustěné opracované na bocích k tomu je potřeba i brzdový špalík pro alu ráfek,jak již bylo řečeno,levné lysovaný plech dost se kroutí tím i hůře brzdí na kvalitních lze použít obutí s aplikací vyšších tlaků-45-65PSI Takže hlavní rozdíl kvalita,hmotnost,spolehlivost a trvanlivost.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kolo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy X rafek

           

      Ahojte, dik za vsechny odpovedi, ptal jsem se hlavne proto, ze jsem uz jeden musel koupit, protoze zadni byl dost spatnej. Ted tam mam J,Bayer SP SpecialRim je duralovy dvouplastovy. Ze neni rozdil mezi klasickyma a Vckama mi spadl kamen ze srdce, nemusim uz kupovat oba :-) Jo bžunda bude, az budu shanet ram a vidlici, s moji postavou 190cm a moc dlouhyma nohama je to tezky, Ted mam ukrutne dlouhou sedlovku, ale predstavec jsem nemenil, ten az potom podle ramu, tak na tom sedim jak vosa na bombone . Zavidim tem normalnim....
      Mejte se a kolum zdar!
      Stana

      [ Zpět ]
      Datum: 14.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy X rafek

             

        Hele, až budeš shánět rám, zkus MaxBika. Je duralovej, váží asi 1,9 Kg a stojí jen 2500 Kč. (holej) To je dobrá cena. Nebo 3500 Kč a váží 1,6 Kg a vyrábí asi velikost až 24". Tu velikost nevím určitě, ale myslím, že jo. Mě se na něm sedí velice pohodlně.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís (baloun@1vpas.xx))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: kamaradku ci kamarada na kolo

včera
Ahoj hledám někoho na vyjížďky na kolo v Praze a okolí budu se těšit na odpoved

Hledám: Slečnu pro pohodové vyjížďky a výlety

včera
Ahoj, jmenuji se Honza, 36 let, VŠ, z Prahy a hledám slečnu, se kterou bych mohl podnikat cyklo a/nebo pěší výlety…

Hledám: na kolo o víkendech

25.03.2017
Ahoj, hledám cykloparťačku pro víkendovou cyklistiku i turistiku, jízdy na pohodu
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

240 cyklistů (25 přihlášených)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017