reklama

V brzdy X rafek

Ahoj vsem, po par letech stravenych na silnici pri klickovani mezi auty, bych rad zkusil kolo horsky, neni moc penez, tak kolo skladam jak se da a postupne predelavam starsi bazarovy. Nejak zvlast se v MTB neorientuju, tak se mi kdyz tak nesmejte jo? :-D Potrebuju poradit jestli je a kdyz tak jaky rozdil mezi rafkem na klasicky brzdy na horskym kole a rafkem urcenym pro V brzdy. Diky vsem kteri si najdou chvilku mi poradit. Caute Stana

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Pokud vim tak není rozdíl.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Možná odpovídám na něco jiného než jsi se ptal, možná jsem se trefil.
    Píšeš, že předěláváš bazarové kolo. Tyhle kola (teda ne zrovna bazarové, ale hypermarketové = levná) mají lisované ráfky a není u nich zajištěná stejná šířka ráfku. To znamená, že se u nich nenechá dávkovat brzdná síla nebo brzdný účinek plynule, na širším místě rávku, se kolo zablokuje (v určitém okamžiku).
    Kdežto u broušených ráfků je tahle šířka stejná a lépe se s nimi dávkuje brzdná síla a tudíž i přibržďuje.
    Jiný rozdíl, kromě šířky, pevnosti a váhy mezi ráfkama,jak už Ti napsal McTorpedo, není. Ale já nemusím vědět všechno.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy X rafek

           

      Souhlas, je to tak. Ráfek je dobré vybrat na bocích opracovaný, nejlépe dvoustěnný (kvůli celkové tuhosti a odolnosti).

      Jinak V-brzda je jen jiná podoba brzdy typu cantilever (které snad říká Stana "klasická brzda"). Jsou taky vzájemně zaměnitelné (cantilevry ovšem potřebují navíc nějak vyřešit centrální závěs bowdenu/lanka). Véčka jsou potom všeobecně účinnější a dnes už se jiné mechanické ráfkové brzdy než véčka vlastně ani neprodávají.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy X rafek

             

        Mezi cantileverama a véčka je jeden malinkatej rozdíl.
        Mě se Cantilevery nikdy nepovedly po výměně lanka seřídit, tak aby pořádně brzdily. Já vím, že to jde, ale nééé mě.
        Raději jsem je vyměnil za véčka. S těma nejsou žádné problémy.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís (baloun@1vpas.xx))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Moderní ráfky jsou duralové dvoustěné opracované na bocích k tomu je potřeba i brzdový špalík pro alu ráfek,jak již bylo řečeno,levné lysovaný plech dost se kroutí tím i hůře brzdí na kvalitních lze použít obutí s aplikací vyšších tlaků-45-65PSI Takže hlavní rozdíl kvalita,hmotnost,spolehlivost a trvanlivost.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kolo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy X rafek

           

      Ahojte, dik za vsechny odpovedi, ptal jsem se hlavne proto, ze jsem uz jeden musel koupit, protoze zadni byl dost spatnej. Ted tam mam J,Bayer SP SpecialRim je duralovy dvouplastovy. Ze neni rozdil mezi klasickyma a Vckama mi spadl kamen ze srdce, nemusim uz kupovat oba :-) Jo bžunda bude, az budu shanet ram a vidlici, s moji postavou 190cm a moc dlouhyma nohama je to tezky, Ted mam ukrutne dlouhou sedlovku, ale predstavec jsem nemenil, ten az potom podle ramu, tak na tom sedim jak vosa na bombone . Zavidim tem normalnim....
      Mejte se a kolum zdar!
      Stana

      [ Zpět ]
      Datum: 14.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy X rafek

             

        Hele, až budeš shánět rám, zkus MaxBika. Je duralovej, váží asi 1,9 Kg a stojí jen 2500 Kč. (holej) To je dobrá cena. Nebo 3500 Kč a váží 1,6 Kg a vyrábí asi velikost až 24". Tu velikost nevím určitě, ale myslím, že jo. Mě se na něm sedí velice pohodlně.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís (baloun@1vpas.xx))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Partner nejen na kolo

včera
Ahoj, hledám partnera, který jezdí v okolí Prahy nebo kdekoliv jinde na kole (třeba Šumava). Mimo to rád chodí po…

Hledám: Cyklovýlety

včera
Ahoj hledám cyklistku 40-50 L na společné výlety. Rád jezdím na kole,ale jezdit sam to není ono . Jezdim na pohodu…

Hledám: Sportovního kamaráda na kolo

Hledám: Sportovního kamaráda na kolo
23.07.2017
Ahoj, hledám sportovního kamaráda na vyjížďky na silničním nebo horském kole. Uvítám pokud by měl zájem i o lezení…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

268 cyklistů (17 přihlášených)

Okolo Slovenska 2017 (1.7.2017 – 13.7.2017)

Cesta kolem hranic Slovenska se nám zdála jako logické pokračování objezdu České republiky, který jsme…
vlli2 | včera

Dámská proti proudu Ohře a podle tří řek

Dámská měla být čtyřčlenná, podle čtyř řek a ke třem soutokům, ale nemoci nechodí po horách, ale po lidech,…
HMS | 20.07.2017

Rumunský Maramureš a kláštery

Nastal čas pozrieť si nové miesta a lokality – čas dovolenkový. Na tento rok pôvodne plánovaná návšteva…
bi-cyklista | 20.07.2017