Motorizace lehotříkolky

http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/

[ Zpět ]
Datum: 05.09.2010
Autor: Juras
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    naco spalovací motor? :-O

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2010
    Autor: Mig-all
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Co bude v tý hranatý misce na druhý straně? Něco na vyvážení motoru? Nejsem sice tříkolkář, ale vypadá to dost dobře a kompaktně. Máš už nějaký zkušenosti z provozu?

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2010
    Autor: básník
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      To je nosič na 3 litrový kanystr z benzínem. S motorem mám najeto nějakých 300 km a spokojenost, jaké zkušenosti máš na mysli?

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        Jezdíš trvale s motorem nebo ho zapojuješ jenom do kopce a když je potřeba?
        Jak se jede bez motoru, je váha netáhnoucího motoru hodně znát?
        Jede to i bez šlapání, utáhne tě motor sám?
        Dělá motor kravál nebo je to tichý?
        Lze motor připojit i za jízdy nebo musíš zastavit?
        Dík.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.09.2010
        Autor: básník
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Záleží na okolnostech, když nespěchám a chci si užít relaxovou vyjížďku, tak motor startuju jenom do delších a prudčích kopců, i tak se značně zvýší průměrná rychlost.
          Bez motoru je jízda stejná jako před motorizací, všechno je přes volnoběžky a na víc se mi srovnala řetězová linka, takže možná ještě o chlup lepší. Suchá hmotnost motorizace je na 6 kg, takže když dojde benzín, není problém dojet k benzínce a natankovat.
          Mám 14 rychlostí k motoru, takže to vyjede každý kopec bez šlapání. Nic méně moc neřadím a pomáhám motoru příšlapem.
          Motor je v pohodě, větší kravál dělá při vyšších otáčkách minibikový řetěz a proud vzduchu v uších.
          Motor startuji za jízdy, startovací lanko mám po ruce a chytá to na drc.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2010
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          si ma predbehol..tiez mam stejne otazky:))

          [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2010
          Autor: PolloK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Kterou kategorii jezdíš - Moto2 nebo GP? Pozor - dnes v Moto2 byl smrtelný úraz!

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2010
    Autor: jinec
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Máš to pěkné - mám dotaz kde jsi vzal respektive z čeho tu volnoběžku?

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2010
    Autor: waqw
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Jsou tam dvě Bmx volnoběžky, jedna s rozetou, uprostřed je pastorek na pevno k zadnímu kolu a druhá volnoběžka je k šlapacímu středu.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Bude to k videni na srazu v Uh. Brodu ? Už se tesim :)

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2010
    Autor: WeWerk
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Ještě nevím který den dorazím.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    jak rychlo ti to sviha?

    [ Zpět ]
    Datum: 06.09.2010
    Autor: PolloK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Jezdím nejčastěji mezi 30 a 40 km/hod s příšlapem, jelo by to i rychleji, ale pak už dělá minibikový řetěz rachot.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        tiez silno premyslam ze si namontujem motor, no len sa nevim rozhodnut, benzin alebo elektro..
        benzin; natankujes a hned ides,,nevyhoda, je hlucny a nevim co este..
        elektro; treba dlllho nabijat,, vyhoda, je tichy a pohybova energia je praktickty okamzita ..

        [ Zpět ]
        Datum: 06.09.2010
        Autor: PolloK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Pokud chceš mít neomezený dojezd, tak jedině spalovací motor. Hlučnost není ani tak od motoru jako od řetězu, příště to budu řešit ozubeným řemenem a řemenicemi.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2010
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          No je to asi opravdu o tom jak dlouhé trasy budeš jezdit - jinak doporučuji mrknout tady na stránky - hlavně na ty videa celkem mě dostalo jak mu to jezdí.
          http://www.recumbents.com/wisil/shumaker...

          [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2010
          Autor: waqw
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace lehotříkolky

                 

            Má to krásně udělané, zřejmě má všechny potřebné stroje dostupné a dělal si to sám. Jinak jenom za soustružnickou a frézařskou práci bez materiálu odhaduji 15 000 Kč, materiál bez elektra 10 000 Kč, materiál elektro nevím ale bez baterie 10 000 Kč? No a jedna kvalitní baterie 10 000 Kč, delší dojezd takže dvě = 20 000 Kč. Pokud není člověk vzdělán v elektru, něco za práci kdo to dá dohromady 5 000 Kč? Suma sumárum 60 000 Kč zakázková práce s tím že si to člověk na to kolo jenom namontuje. Tak jak to mám já bez práce 15 000 Kč z prací tak 20 000 Kč. U elektra i benzínu beru použití jen těch nejkvalitnějších, dostupných komponent. Pohon na benzín i na elektro se dá samozřejmě vyrobit i mnohem levněji, ale se všemi důsledky které tyto úspory přináší. Vždycky je něco za něco, například u benzínu můžu ušetřit na motoru, dám dvoutakt a hned mám 5 000 Kč ušetřených, ale za jakou cenu, smrad a řev neskutečný. U elektra baterie, dáte olovo a už s tím po vybití pomalu svojí silou nedojedete do cíle jak je to těžké, lehké baterie jsou sec sakra drahé.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.09.2010
            Autor: Juras
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace lehotříkolky

                 

            to je celkom zaujimave..len je to dost zlozite a tam je privela strojariny a asi dost drahy modelarsky motorcek/bat ..mozna je jednoduchsie tam zabudovat motor v oske.. tak ale zase ked je to kutil, tak to musi mat prekomplikovane riesenie :)))

            [ Zpět ]
            Datum: 07.09.2010
            Autor: PolloK
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace lehotříkolky

                   

              Elektromotor v náboji je samozřejmě nejjednodušší a když dáš olověné baterie i nejlevnější řešení. Pokud ti stačí dojezd 50 km, třeba dojíždění do práce, je to ideální řešení. Já sem chtěl mít hlavně neomezený dojezd co se dostupnosti a rychlosti doplnění paliva týče. El. zásuvka je sice všude, ale nerad obtěžuji a když to trvá 4 hodiny, tak to opravdu ne. Benzínky jsou v každém malém městečku, natankování je dílo okamžiku a člověk jede dál dalších 300 km. No a i když ten benzín dojde, dá se bez problémů jet bez motoru, u levné=těžké elektriky je to utrpení.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.09.2010
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace lehotříkolky

                     

                a co takto nejaky ten hybridny pohon..teda ze ten elektro motor + nejaka mala elektrocentrala? :)) z kazdeho druhu by to bolo to naj..namiesto tazkej baterie dat nejaku malu(dojaz ked len 10Km po meste to staci) co by sa priebezne dobijala na dlhych cestach(mali motor z kosacky+dinamo/alter)

                [ Zpět ]
                Datum: 07.09.2010
                Autor: PolloK
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Jen ta ucinnost by byla dost tristni. Jsou tam pet prevodu (spalovani-pohyb-nabijeni-akumulator-vybijeni-pohyb), kdyz kazda bude mit 90%, jsme na 60%. A to ta ucinnost 90% v kazdem kroku je sakra optimisticka, realne bych cekal tak 70-80%, razem jsme na 15-30% ucinnost celeho retezce :(

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.09.2010
                  Autor: E-Ryc
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    jj..ale zabudol som tam pripisat ze cisto z baterky bi nesiel nahom na el.motor..ale ze pri pouziti ben.motoru bi cez alternator/dinamo bi sa vyrobena energia napajala priamo do el.mot.(a zbitkova stava nabijala bat.) ..nie som elektrikar takze neviem presne ako bi to bolo...ale hybridne auta uz su..mozna by stacilo iba spravit nieco podobne ale v mensom...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.09.2010
                    Autor: PolloK
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Jak píše E-Ryc, účinnost by byla v sakry a hmotnost by byla více jak 3 násobná než ta jak to mám teď. Asi nejpoužitelnější by byla tato http://www.namir.cz/elektrocentrala-prenosna... , ale jak vidíš 12 kg, obsah 50ccm, výkon 700W o proti mým 3,5 kg, 35ccm a 1000W. Taky sem o tom uvažoval, ale je to blbost. A ta elektrocentrála Honda je profi, kdybys to bastlil doma, nevím nevím jestli by si z toho dostal aspoň to. O ceně se ani nebavím.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.09.2010
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Tak me jeste napada, nemluve o tom, ze pro elektro je povoleny motor max 250W (aby se to jeste povazovalo za kolo)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.09.2010
                    Autor: E-Ryc
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace lehotříkolky

                           

                      Nejsem elektrikář, ale myslím že pokud bude těch 250W zpřevodovaných podobně jak to mám já, musí to z mírným příšlapem vyjet každý kopec. To ale vylučuje elektromotor v náboji, to je slepá ulice, tedy pokud chce člověk dostát legislativě a nedá tam mnohem výkonnější motor. Bez převodů je těch 250W málo. A pokud myslíš že by ta elektrocentrála dodávala těch 250W, takovou sem neviděl a musel by si ji zbastlit doma, možná by na to stačila i ta nejmenší Honda Gx 25.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.09.2010
                      Autor: Juras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        250W navic na prednim se spatnym pritlakem jsem postavil nedavno. A po nakloneni nad riditka to vytahne i mych 90 kg do kopecku, kde muj tranzit funi.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 07.09.2010
                        Autor: Murphy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          No jo, ale kolik si to pak bere z baterky, kdyby to bylo zpřevodované, tak by se podle mě dojezd o dost prodloužil. Ale jak říkám, nejsem elektrikář, možná je to úplně jinak.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 08.09.2010
                          Autor: Juras
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            No ja mam pocit, ze to zprevodovani bude mit tu vyhodu, ze motor toci v optimalnich otackach (a ma nominalni vykon). U nabojoveho motoru bych cekal, ze pri pomalejsi jizde bude mit vykon nizsi. Jak to bude vypadat s odberem z baterie si hadat netroufam, ale necekal bych dramaticky rozdil v dojezdonosti...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.09.2010
                            Autor: E-Ryc
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            Elektromotor je mnohem pružnější, převody u něj nehrají takovou roli, jako u spalovacího motoru.
                            Navíc v nábě se určitě použijí pomaluběžné motory, kde se s příslušným rozsahem otáček počítá konstrukčně.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.09.2010
                            Autor: Joe-CUBE
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace lehotříkolky

                           

                      no je to v zakone trochu divne ze elektro je povolene max 250W a u benzinaku je ekvivalent tusim okolo 1000W(nevim presne) ...

                      a este jedna vec mi prisla na um..hladal som mejaky planik ci navod ako si upravit mali benzinak ako je na tych rekordnych vozidlach so spotrebou na jeden liter az 2000Km ..vie niekto nieco o tom viac?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.09.2010
                      Autor: PolloK
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        Nevím jak u vás, ale u nás je elektro 250W kvůli EU, spalovák zatím EU neřešila a každý stát si to řeší po svém, u nás je to těch 1 000W. Jinak na ultraúsporné vozítka tu tuším kdysi dávno dával odkaz Jirka.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 08.09.2010
                        Autor: Juras
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          Elektromotor v náboji se dá úplně nádherně použít přes převod tak jako to máš vyřešené jako náhon na řemeničku na střed s volnoběžkami jako pomocná síla do pedálů včetně toho že je to zpřevodované. Měl by stačit 250Watů(350wat špičkově) hub motor. Viděl jsem takový cca 3,5kg na 36Voltů. K tomu 3ks 12Volt/40Ah LiYPo4 akumulátorů(15tis Kč) a dojezd by měl být cca 80-120km(nechce se mi to počítat tak střílím od boku). Varianta s jednou baterkou 12V/40Ah + měnič DC/DC z 12ti voltů na 24Voltů a z jedné baterky 12Volt udělat 36Voltů , baterka 1ks 40Ah stojí bratru 5tis Kč (i4wifi.cz). Pokud by byl potřeba větší dojezd tak se dá ještě varianta 2ks baterky(24V 40Ah za 10tis Kč + měnič z 24V/12V (účinost 90ppocent, stojí cca 1200Kč a váží 600gramů).

                          Jinak absolutní gratulace k tříkolce, přesně nebo skoro přesně takhle si představuju skvěle navrženou a zkonstruovanou motorizovanou tříkolku( tohle by měl být vzorový příklad pro motorové nádstavby jak se to má dělat (žádný třecí váleček a jiné hrůzy kterými nás zásobuje legislativa a limit 25km/h). Vyměnit řetězový převod za řemen(případně přítlačný gumový váleček na minikolečko s volnoběžkou(přidělat na rozetku ráfek a malé plné gumové kolečko)= možná že na podobném principu funguje přítlačný vozík CRAB, možná je tam variátor ze skůtrů, nebo planetová převodovka v přítlačném kolečku.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.02.2011
                          Autor: šmudla
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            Dík za gratulaci. :-) Jinak v naší legislativě není nikde řeč o tom jak má být síla z motoru přenášena, to jen ten pán na motokola.cz pořád pindá že je to nelegální. Spíše si tím dělá reklamu aby mu ten třecí váleček vůbec někdo koupil, tak dělá bububu. :-) Elektro i spalovák má svoje výhody a nevýhody, u mě to vyhrál spalovák na plné čáře. Prostě dojezd, dostupnost paliva a rychlost jeho doplnění byla pro mě směrodatná.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.02.2011
                            Autor: Juras
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motorizace lehotříkolky

                                   

                              Panu z Motokola jsem udělal kšeft, koupil jsem od něj osičku, kryt spojky, ten bubínek na osičku a vypínač. Motor jsem bohužel koupil o tisícovku dráž než tam má všil uvedené jako náhradní díly ( kneuvěření že originál Hona prodávají ten samej motor za 9500Kč, od agronomů ho koupím za 7500 a motokola ho prodávají za 6500Kč(a nejspíš to dováží z číny za 3000Kč nebo snad i levněji(výrobní cena).

                              Z toho se mi chce blít co si obchodníci dovolí prodávat a natahovat cenu na všem když to nemá hodnotu ani třetinovou nebo menší. A chudák výrobce nemá co do huby a obchodníci jen přehodí vyhýbku na jinej lukrativnější výrobek. Dnešní svět je nafouknutá bublina kdy kupujeme cukrovou vatu nablískanou pozlátkem, sem zvědavej kdy to splaskne a vrátíme se do jeskyní kam patříme :)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.02.2011
                              Autor: šmudla
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: Motorizace lehotříkolky

                                     

                                Tak já si u něho koupil vypínač a ten motor. :-) Motor je v pohodě, je to Thaivan což je vlastně taky Čína, ale co se dneska nevyrábí v Číně? Pokud si to značka pohlídá, v tomto případě Honda, tak nevidím problém. V autorizovaném servisu poznají že je to padělek a myslím že padělky by si ten pán z motokol prodávat nedovolil.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.02.2011
                                Autor: Juras
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Motorizace lehotříkolky

                                     

                                Tady máš 4taktní motor za 3 400,- http://stavebni-technika.stavba-stroje.cz/4494...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 03.02.2011
                                Autor: Jerguš
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Motorizace lehotříkolky

                                       

                                  Má větší objem i výkon než povoluje naše norma o motorizaci jizdního kola. No a těch 9kg o proti 3,5kg Hondy Gx35 je taky pořádný rozdíl.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 04.02.2011
                                  Autor: Juras
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Niečo ako KERS v F1 ?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.09.2010
                  Autor: Leftie
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  A co pohon jaderny? Zasunes tyc, vytahnes tyc, ...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.09.2010
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Hele, netahej nám do čistě technického tématu erotiku ;o))))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.09.2010
                    Autor: Holfi
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Jako, že bys za sebe vystřeloval jádra? To už je asi účinnější raketový motor. Je na stejném principu a palivo se do něj bude shánět lépe, než samotná jádra :P

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.09.2010
                    Autor: snilard
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace lehotříkolky

                 

            Tak takhle asi ne.
            Toto je podle mně typický příklad otrockého přístupu ke konstrukci bez dobrého nápadu.
            Sice hezky a kvalitně zpracované - ale ta složitost ! A mnohde i zbytečná. Proč stát hodiny u strojů a vyrábět upnutí ozubeného kola z levé strany náboje ze tří součástí, když existují náboje na kotoučovou brzdu (do kola vyvrtám šest dírek, upravím vnitřní průměr a je to).
            Je vidět, že ne nadarmo nám kdysi svět záviděl ty zlaté ručičky a hlavně schopnost improvizovat.

            Pokud něco není dostatečně jednoduché, nikdy to nebude geniální.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.02.2011
            Autor: jajak
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace lehotříkolky

                   

              Tak tak, když chci něco vyrobit, tak ať s tím mají odborníci co nejméně práce. :-) V jednoduchosti je krása, ono vymyslet to jednoduše a přitom bez kompromisu k funkčnosti, to dá mnohdy mnohem více přemýšlení.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.02.2011
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace lehotříkolky

                   

              Ja bych to apriori nezatracoval, treba pro toho cloveka neni dulezity vysledek, ale to hrani si s masinkami...

              [ Zpět ]
              Datum: 01.02.2011
              Autor: E-Ryc
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace lehotříkolky

                     

                Vypadá to efektně ale jestli ta složitost není na škodu. Do elektriky nebudu kecat, ale mechanika je trošku přehnaná, i když se mi líbí. Když si to všechno dělal sám tak jo, kdyby to jen nakreslil a nechal si to vyrobit jako já, asi by to nezaplatil. :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 01.02.2011
                Autor: Juras
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace lehotříkolky

                   

              Nabídnu jiný pohled, trochu z vlastní zkušenosti:
              Proč vyrábět primitivní bastl, ve kterém se leccos obětuje snadné vyrobitelnosti, když výroba sofistikovaných součástek cnc mašince (též vlastní výroby) je moje hobby? Proč shánět někoho, kdo by mi vyrobil ultralehké silniční kolo s řídkým výpletem (evidentně takové vzadu má) ale na náboji na kotouč, nebo se do toho pouštěl sám, když se můžu skvěle pobavit návrhem a výrobou krásně vypadajícího řešení, minimalizuje zásah do původního kola?

              [ Zpět ]
              Datum: 02.02.2011
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace lehotříkolky

                     

                Tak, tak.
                Sto lidí, sto chutí (a sto pohledů na výrobu tříkolky).
                Můžeme být jen vděční za to, že nám naše chuti a pohledy zatím ještě nikdo nediktuje centrálně.
                :)

                [ Zpět ]
                Datum: 02.02.2011
                Autor: jajak
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace lehotříkolky

                     

                Jasné, hold když mám doma CNC mašinku tak můj HiTech postup je nereplikovatelný pro drtivou většinu lidí kteří by chtěli následovat můj postup(diskvalifikuju je už tím jakou sadu nářadí a postupů použiju pro výrobu převodovky, pro přenos na zadní kolo, každá speciálně vyráběná součástka je pro amatéra nepřekonatelný problém. Když přijdu do fabriky kte tyhle mašinky mají a nemají zakázky tak se na to podívají, řeknou mi cifru za výrobu, mě se protočí panenky a řeknu Děkuji, nashledanou a elektrokolo domarobo good bye :) A půjdu do obchodu kde si za 10-12tisíc koupím 35-45kg monstrum z číny a olovem na popojíždění do obchodu 12km tam a zpátky.
                K čemu mi jsou ty úžasné a úsporné nejmodernější technologie (laser vodní paprsek atd) když si je můžou dovolit jen velkosériový výrobci a iniciační hladina (finanční=energetický) pro přeskok aby se vůbec někdo ve fabrice pohnul ze židle je milion či víc proinvestovaných.

                Přeneseno do světa cyklo závodů, ne náhodou je limit na hmotnost kola 6kg, aby nedocházelo k eliminaci soutěžících kteří nemají miliony na to aby mohli kolo udělat 4kilogramové.

                To že odborníci rádi dělají složité věci je tím že berou CNC soustruhy frézky jako rohlíky(mají je v práci apod).

                No abych se vrátil k tématu jak to má Mr Cnc udělaný: pro člověka z ulice /bezdomovce stejnou nebo skoro stejnou práci zastane obyčejný Hub motor(nízkootáčkový 180-250RPM, 180-250Watů, 3kg sakumprásk+ LiFeYPo4 baterka(ne modelářská) a zadní náboj na diskovou brzdu kde se dá přišroubovat kotouč z převodníku(6dír umí vyvrtat snad každý a přišroubovat).
                Kdyby vědcům za NASa sebrali ty miliardy na výzkum a všecky HiTech hračky tak by jsme mohli na měsíc lítat každej, protože by nevymysleli raketoplán za miliardy a biliony ale něco jinýho co poslouží "stejně" za desetinovou nebo setinovou cenu(včetně proinvestovaných prachů do vývoje a výzkumu). Moderní vědci a výzkum si proinvestuje prostě všecko co má k dispozici i když to stojí Xkrát víc než by to stát mohlo. A pak se diví že nejsou peníze v rozpočtu, když každej grant musí být na 10milionů jinak nedaj ani kačku někomu komu by stačilo deset tisíc a ty bohužel nemá a umře na smetišti starej opuštěnej i s dobrou nerealizovanou myšlenkou v hlavě.

                [ Zpět ]
                Datum: 02.02.2011
                Autor: šmudla
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  To co píšeš o raketoplánu a vědě obecně je IMHO pěkná blbost. Zrovna v české vědě se šetří, kde se dá.
                  Částečně máš asi pravdu, že ruské rakety jsou levnější, než ty americké, ale pro normálního smrtelníka pořád extrémně drahé.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.02.2011
                  Autor: snilard
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Proc tak agresivne? On prece nedal rozkaz, ze od ted se musi motorizovat jen dily palenymi laserem a obrabenymi na CNC. Proste se pochlubil krasne odvedenou praci. A popravde mu jeho schopnosti zavidim, ja bych to ani s jeho vybavenim nejspis nedokazal.
                  Uvedom si, ze pro spoustu lidi tady je napr. nereplikovatelna jakakoliv uprava, na kterou je treba takova lacina vec jako svarecka.
                  A predstav si, jsou i nadsenci, co si ty CNC stroje vyrabi sami doma vicemene za par supu (vzhledem ke komercni cene)...
                  Treba ja maly soustruh (neCNC) v byte mit muzu , ale svarecku ne. Jednak kvuli odberu a dvak bych ten smrad nikdy nevyvetral o sousedech nemluve...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.02.2011
                  Autor: E-Ryc
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Tak jsem to myslel. Jeho přínos našim kolektivním vědomostem a schopnostem není o nic méně hodnotný než přínos někoho, kdo dokáže motorizovat kolo vybaven jen pilkou, vrtačkou a pilníkem.
                    Doma vyráběná CNCčka mě taky trochu zajímala, ale vzhledem ke své averzi k programování všeho druhu (a solidní neschopnosti cokoliv programovat) zatím zůstávám u manuálních strojů. Malý manuální soustruh (Proma SM-300E, což je vlastně čínský Sieg C2) a frézka (BF-16 Vario) by mi s trochou kreativity umožnily vyrobit i to co tam ten CNC šílenec a mám je v bytě. Zato třeba svařovat zas neumím a nemám kde, takže spousta návodů, jak jednoduše udělat něco tím, že se prostě vezme tohle a navaří na to tamto, jsou pro mě mimo.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.02.2011
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Když sem si vyráběl první lehokolo tak to pro mně bylo impulsem použít svářečku a naučit se svařovat(koupenou jsem ji měl už dřív ale předtím nebylo co svařovat).
                    Dneska když potřebuju něco přilepit tak vytáhnu obloukovku a jedem. Svařovat v paneláku na balkoně nevím,(bydlím na baráku takže mám dvorek, garáž ...) ale když bych musel tak i na tom balkoně se svařovat dá, flexa to už by asi nebylo to pravé jako kulisa na sobotní relax pro sousedy).

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.04.2011
                    Autor: šmudla
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace lehotříkolky

                           

                      Ale jo, i v cinzaku a panelaku na balkone to jde... 8-)
                      Jen je dobre kolem sebe dat alespon kartony, aby zhave spony a kulicky strusky neletaly ven.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.04.2011
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Zkus se někdy zeptat na laserové vypalování v nějaké malé firmě co to dělá a budeš překvapenej...některý ceny jsou tak nízký, že ani nemá cenu doma brát do ruky vrtačku a brusku...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.02.2011
                  Autor: highlander
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Moc bych poprosil o kontakt na firmu s laser řezáním za hubičku. Pro některé projekty(Banki turbína, kalové čerpadlo sacího bagru, replika vírové turbíny, lodní šroub....) by se mi opravdu hodilo využít moderní přístup, načmárat na počítači, okótovat, poslat a poštou přijdou pěkně nakrájené kousky plechů a hlíníků a ocelí. tisícové položky si ze svého rozpočtu dovolit můžu, u desetisíců už mám problém :)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.04.2011
                    Autor: šmudla
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Jeste k te NASA, nevim, jestli jsi zaregistroval, nedavno probehla soutez XPrize (vzasade dostat naklad odpovidajici nekolika osobam do 100km vysky a pak se bezpecne vratit). Byly v tom namocene soukrome firmy (takze tam se predpokladam neplytvalo) a stejne nikdo lidove kosmovozitko nepredstavil. A to urcite v mnoha pripadech staveli na rade technologii, ktere NASA a podobne organizace za miliardy vybadaly.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.02.2011
                  Autor: E-Ryc
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Jo, vyhrála to SpaceShipOne navržená Burtem Rutanem a jeho Scaled Composites. Obsahuje spoustu neuvěřitelně inovativních řešení, která eliminují potřebu řídících počítačů a dalších drahých věcí, a zároveň vnášejí do systému mnohem vyšší stupeň bezpečnosti. Ale ani jedno z těch řešení by Rutan nemohl vymyslet, kdyby už neměl při přemýšlení k dispozici zkušenosti, které před ním NASA udělala za cenu obrovských finančních nákladů a dokonce obětí na životech. Plivnout na NASA jako na bandu neschopných "Podívejte se jak Rutan umí na kraj vesmíru za zlomek ceny" je velmi naivní a skoro by se chtělo říct hloupé.
                    Někdo nedávno spočítal, že 30% HDP současných USA tvoří technologie založené na kvantové fyzice. V době, kdy fyzikové dostávali peníze na svůj výzkum té podivné a naprosto neužitečné kvantové mechaniky si nikdo nedokázal ani představit, k čemu všemu to jednou bude dobré. Ta investice se teď vrací každý rok milionkrát. Určitě tehdy někdo říkal, že takový čistě teoretický výzkum je na nic. A o něco později určitě někdo říkal o výrobcích prvních tranzistorů, že dělají za neuvěřitelně velké náklady něco, co nikdy k ničemu nebude, protože si to normální lidi nebudou moct dovolit. A tak dál. A každá nová věc si tím prochází stále znovu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.02.2011
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace lehotříkolky

                           

                      A to neresime, ze SpaceShipOne je urcena vpodstate jen na tu otocku na kraji atmosfery (relativne malou rychlosti) a ne na vystup na obeznou drahu, odvezeni netrivialniho nakladu, navrat a brzdeni ve zhave plazme a podobne...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 03.02.2011
                      Autor: E-Ryc
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        Má asi třetinovou rychlost oproti tomu, co by potřebovala na orbit, takže k orbitálnímu systému to má ještě kus cesty.
                        Brždění je ale vyřešené, to právě jedna z genialit toho stroje. Narozdíl od všecho, co létalo před tím, nemusí mít tepelné štíty a přitom se neroztaví. S teplotou mívaly problém i stroje jako X-15 co ani tak vysoko neletěly. Jejich problém je v tom, že při návratu do atmosféry se přirozeně stáčí špičkou napřed, takže jejich poměr odporu vzduchu ku hmotnosti jim udělí dost extrémní rychchlost. Raketoplán kvůli tomu má milion počítačů, které ho drží pod přesným úhlem náběhu i stranově na hranici utržení proudnic křídel tak, aby se svým tvarem brzdil co to jde, ale stejně je dost extrémně nadzvukový.
                        SpaceShipOne to řeší tak, že přenastaví křídla vůči trupu a drasticky tak změní tvar. Zvednutá křídla ji pak drží celý návrat do atmosféry břichem napřed, takže na svou hmotnost má dost extrémní odpor vzduchu. Inspirací bylo padající peříčko a badmintonový míček. Tvar je navíc vychytaný tak, aby byl perfektně autostabilní při nadzvukové i podzvukové rychlosti, takže to nejen nepotřebuje řídící počítače, ale ani ten pilot to při návratu nemusí řídit. Prostě ve stavu beztíže vypínačem přenastaví křídla pro návrat a čeká. Ono to spadne zpátky to atmosféry, prakticky ihned se to narovná, začne brzdit asi 5g a velmi rychle spadne na podzvukovou rychlost. Křídla se sklopí spátky do letové polohy a přistane se s kluzákem krásně řiditelným i bez elekroniky.
                        Tahle myšlenka je geniální v tom, že jde teoreticky použít pro cokoliv, klidně do velikosti raketoplánu jaký má NASA. S velikostí rostou nároky na návrh všech pohyblivých částí a tak, ale v principu to klidně fungovat může. A když pak nevozíš tuny dlaždic a kovu kvůli odolnosti proti teplu při návratu, tak ušetříš i palivo při odletu atd.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.02.2011
                        Autor: Jirka
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          Priznam se, ze takhle do detailu jsem to nezkoumal, diky za vytah.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 04.02.2011
                          Autor: E-Ryc
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            Pokud ti nedělá problém sledovat dokument v angličtině, tak doporučuju na Youtubu Black Sky: The Race for Space (http://www.youtube.com/watch?v=LS5eAsqg2IQ). Je to přímo o vývoji, testech a zíkání X-prize týmem okolo SpaceShipOne. Kdysi jsem na to narazil když jsem hledal věci o Rutanovi.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 04.02.2011
                            Autor: Jirka
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motorizace lehotříkolky

                                   

                              Bookmarkuju a o vikendu podivam, diky. Ja spis sledoval tym Armadillo, ale sli na to dost slozite.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 04.02.2011
                              Autor: E-Ryc
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace lehotříkolky

                           

                      Nějak mi uniklo jaké kosmické technologie se používají pro výrobu a motorizaci lehokola.
                      Lehokolo snad kromě LED diody na svícení neoužívá nic z kvantové mechaniky.
                      Pokud 30procent HDP dělají kvantový vynálezy, pak je pro mne podstatné čím se dělá těch zbylých 70procent HDP. Plivnout na NASU, to jsis vzal trošku můj pohled na věc moc osobně(omlouvám se pokud jsi zaměstnán v NASA a já špiním zásluhy Tvé práce na poli lehokol a prvního šlapacího kosmického přemisťovadla).

                      Příroda nemá k dispozici žádný NASA a za cenu obrovských obětí a miliard zmařených životů tu létají ptáci, plavou ryby, dokonce i chodí lidi co mají mozek v hlavě. Ovšem donutit některý lidi k tomu aby svůj mozek používali je taky pěkný oříšek. To bych mohl napsat že 95procent HDP je vytvořeno na základě okoukávání principů a řešení z přírody(prosté opičení) a na základě několika Newtonových objevů jak funguje svět. A radar echolokaci aerodynamiku první objevili ptáci netopíři a stačí jim na to pár neuronů, narozdíl od NASA který potřebujou krabičky s příkonem temelína.
                      Celý ten vývoj se udává požadavky , a když jsou špatné chybně definované požadavky tak z toho procesu vědců vyleze drahá náročná nereprodukovatelná věc.

                      Vždycky v historii se vymýšleli konstrukce aby se s tím co máme(materiál technologie) k dispozici postavilo to co potřebujeme a sloužilo to účelu. Včil se radši vymýšlí nový materiál aby neoptimální konstrukce vydržela.
                      Můj problém= mám deset tisíc a potřebuju postavit dům,
                      věda přístup =stavebniny 400cihel, rozpočet vyčerpán, šmitec, bez peněz i bez střechy nad hlavou.
                      experimentální přístup : použití nenáročných efektivních postupů z materiálů všude dostupných zdarma a s minimálním úsilím (hlína dřevo tráva, kus HighTech plachty).
                      A pak přijde Jirka Hebeda a domorodcům co měli jen těch 10tisíc na domeček řekne, že ta chatrč ve které bydlí není dost propracovaná a že by měli začít šetřit aby mohl být hlavní nosník z Duralu, výztuha z karbonového vlákna a ... já nevím jak jinak se to dá ještě zkomlikovat a že by jim mnohem lépe sloužila chatrč za takových 300-800tisíc(protože Azub teď začal vyrábět Eko chatrče za skvělých 450tisíc).

                      Tohle je právě ten propasný rozdíl mezi vědeckým přístupem a realisticky střízlivým přístupem, co se ještě vyplatí dělat draze a komplikovaně a kde svoje požadavky změnit aby se řešení vlezlo do mantinelů které jsou na začátku k dispozici. Domorodec nepotřebuje lítat na měsíc ani na Marz.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.02.2011
                      Autor: šmudla
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        > stačí jim na to pár neuronů, narozdíl od NASA který potřebujou krabičky s příkonem temelína

                        tech "par neuronu" se udelat (nasimulovat) umi, jen nemame par milionu let na naladeni konstant a propojek...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 23.02.2011
                        Autor: E-Ryc
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          Já myslím že člověk má v hlavě těch neuronů podstatně víc jak žába nebo holub. A těch pár milionů let vývoje lze nasimulovat na zařízení za několik miliard USD. Případně počkat na číňánky až budou kopírovat i ty žáby.
                          Dneska se žádný neuronový sítě neladí ručně, pustí se program pro evoluční vývoj algoritmů, nechá se to pracovat a životaschopné algoritmy se nahrajou do čipů který regulujou nějakou tu mašinku. To už ani nemusím vědět jak to vevnitř funguje, hlavně že to dělá to co se od toho očekávalo.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 23.02.2011
                          Autor: šmudla
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            A proto nic vlastne uplne poradne nefunguje a na vsechno se vydavaji patche. 8-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 23.02.2011
                            Autor: Murphy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            Priznam se, nejsem paleontolog, takze nevim, po kolika letech se objevilo treba prvni funkcni letajici zvire. Ten milion let mi prijde jako strizlivy odhad. Navic priroda mela docela vyhodu v paralelizmu. a kdyz budes mit milion exeplaru s rotaci 1 rok, to je 1E12 iteraci. Kdyz jich na tom superstroji otestujes 1000 za vterinu (to mi tak prijde jako rozumny odhad), tak to mas 30 let.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 23.02.2011
                            Autor: E-Ryc
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        Nevím, jaké trauma ti kdy který učitel způsobil, že jsi vyhlásil svatou válku vší vědě. Nevím, proč máš potřebu neustále vše rozlišovat na zbytečou teorii a zlatou praxi, jakoby šlo o dvě oddělené věci. A upřímně řečeno je mi obojí dost jedno.
                        Co mi vadí je, když jiným lidem cpeš co neřekli, cíleně dezinterpretuješ co řekli, a pak z toho obojího odvozuješ jejich hloupost. Neděláš to jen mě. Přestaň. Nestahuj tohle jinak věcné a přínosné fórum do bažin vzájemného osobního napadání. Prosím.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 23.02.2011
                        Autor: Jirka
                        Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          Souhlas do puntíku. Jen mám pocit že furt v jednom kuse ostatní lidi dezinterpretují a překrucují co já vůbec jako problém nevidím a nepíšu. Takže se budu snažit se nebránit, když někdo bude vypichovat a překrucovat něco co já tak vůbec nemyslím.
                          Každý máme jiný pohled na svět, což nemusí být důvod k tomu aby jsme se od sebe nemohli něco naučit, nebo se poučili čeho se vyvarovat.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 11.04.2011
                          Autor: šmudla
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        FYI: ukaž mi v obchodě cyklosoučástku, na jejímž dnešním poměru ceny ku užitným vlastnostem se nepodepsalo použití počítačů (ty nevyrobíš bez poznání kvantové mechaniky), nebyla transportována s použitím GPS (které nezprovozníš bez znalosti teorie relativity) a podobně. Výzkumné ústavy mají svou cenu. Pokud ji podstatná část lidí není schopna nebo ochotna vidět, máme problém. Ale nesmíme ho řešit zrušením výzkumu, to by nás vnuci prokleli. Tohle je jedna část mých daní, kterou mi nevadí platit.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 23.02.2011
                        Autor: Jirka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          To já si jako můžu vybrat jestli chci část svých daní věnovat na výzkum a fyziku a pro vědátory kteří dělají rakety a jiný smrtící hračky?
                          Jestli si můžeš na svým daňovým přiznání zaškrtnout co budeš fianncovat a co ne(jak tedy říkáš že já bych výzkumáky zfleku zrušit a sebral jim všecky miliony aby měli jen kapesné a vynalézali za svoje??).
                          To mi docela lichotí, že mne považuješ za hrozbu pro budoucí vývoj planety na které se bez použítí počítače ani nebudeme moci vyčurat na záchodě (záchod bude mít elektroniku a kvantový splachovač aby se ušetřilo 0,005procent potřebné vody při běžném spláchnutí :)
                          Já sem pokrytec, který píše hanebné texty na kvantových strojích a neváží si toho co pro mne Alfred Einstein vykonal a za co položil svůj život na kříži a tím spasil celé tisíce dalších generací lidí.

                          Věda vede směrem odkud není návratu.
                          Cyklosoučástky, které nelze optimalizovat jinak než na počítači nejsou hodny toho aby existovaly.

                          Hned jak to půjde, tak přestanu financovat základní výzkum, aby mne Tvoji vnuci prokleli:) Zpátky do jeskyní(nejlíp na kole).

                          [ Zpět ]
                          Datum: 23.02.2011
                          Autor: šmudla
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                          • Re: Motorizace lehotříkolky

                                 

                            Nebýt vědy - tedy výzkumu, bádání, prostě chytrých lidí, kteří na něco přišli, tak jsme v těch jeskyních dodnes. O kole by sis mohl nechat zdát. Na druhou stranu, nevím jestli bychom nebyli spokojenější.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 24.02.2011
                            Autor: Zden42
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motorizace lehotříkolky

                                   

                              V prvé řadě by nás asi bylo míň.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 24.02.2011
                              Autor: Arnošt905
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Motorizace lehotříkolky

                                     

                                To by myslím bylo jen ku prospěchu.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 24.02.2011
                                Autor: Zden42
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Motorizace lehotříkolky

                                       

                                  To nevím, Boží záměr toto zrovna není, ta prvobytně pospolná společnost.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 24.02.2011
                                  Autor: Arnošt905
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Motorizace lehotříkolky

                                     

                                Tak to teda nevím.
                                Temná jeskyně, žádná televize, žádné fórum o kolech, ... . To by asi lidé neuvažovali nad tím jestli dítě, nebo kariéra.
                                :)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 24.02.2011
                                Autor: jajak
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    No je to taková Babeta na třech kolech:-))) Můj názor na to znáš...už to není cyglistika. Ale udělaný to máš fakt pěkně!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 06.09.2010
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      já si zase - nevím proč - vzpomněl na film "Ať žijí duchové"
      Na to jejich "prdítko" sestavený z odpadlejch dílů.

      Ale jinak je to paráda, taky by se mi to líbilo ...

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2010
      Autor: macikm
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        Mě to zase pokaždé připomene Velorex. Zvlaště, když jsem kouknul do vedlejší galerie, kde má Juras tříkolku zakrytou nějakejma děštníkama:-) Ale jako homo-domo je to fakt pěkné....

        [ Zpět ]
        Datum: 06.09.2010
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Deštníky sem zrušil, teď už na sebe můžu navléct goráč a potit se nebudu, nastartuju motor a šlapat budu jen proti zimě. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2010
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace lehotříkolky

                 

            Kam ta cyklistika spěje:-)))

            [ Zpět ]
            Datum: 06.09.2010
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace lehotříkolky

                   

              V dešti a chladu si cyklistiku moc neužívám, po nastartování motoru je člověk mnohem dříve v suchu a teple. :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 07.09.2010
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace lehotříkolky

                     

                V dešti a chladu sedím doma za pecí a listuji si v Lonely:-) A pokud mě to zastihne na cestě, tak mi to nevadí. To k cyklistice patří, že občas člověk zmokne.

                Heléééé, ty už nejsi cyklista....:-)))))

                [ Zpět ]
                Datum: 07.09.2010
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Nessseeer tygra! :-))) Do práce 15km a z práce 15km musím i když je hnusně a auto se mi ještě kupovat nechce. Autobus mi nepasuje a na vlak v zimě když je sníh a led chodím 4km pěšky tam a 4km zpět, takže turistika jak cyp. :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.09.2010
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Mne to zase připomene Tajemství hradu v Karpatech a ten prskolet, kterým na hrad jezdí Zutra (alias Toma hluchoněmec) :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.09.2010
          Autor: Aviatik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Jó Velorex, ten jsem vždycky chtěl... :-) I když, s motorem z křoviňáku :-)
    Když už to nebudu brát jako kolo, tak fakt dobrý. Motokola, mopedy a pidivozítka mám moc rád. Ať ti to vrčí a frčí !

    [ Zpět ]
    Datum: 06.09.2010
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Tak pořád je to především jízdní kolo, jezdí se na tom bez nastartovaného motoru v podstatě stejně jako před tím. Motor jde během minuty sundat. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        "Motor jde během minuty sundat. :-)"

        To musí být asi nebezpečné při parkování, ne? :)

        Jinak moc hezké - jednoduché, funkční. Tak by to mělo být.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.02.2011
        Autor: jajak
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Je v tom grif a musí se to nacvičit, případný zloděj by s tím měl určitě problém. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 01.02.2011
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    a jak se ti čuchají splodiny ktere vytvaris? :-) a uz jsi si aspom popalil ruku? a co vibrace?

    [ Zpět ]
    Datum: 07.09.2010
    Autor: Mig-all
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Mám Euro 2, takže při spotřebě 1 litřík na sto km těch splodin není moc. Navíc výfuk je za sedačkou, takže vítr spolehlivě splodiny odfukuje. Ruku si nemáš opálit o co, všechny horké části jsou zakryté, na těch krytech si můžu v zimě hezky ohřívat ruce. Sedačka je sícová napnutá gumou, žádné vibrace necítím.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Jestli to i tak jezdí, jak to vypadá, tak je to paráda.
    Na silnici by to asi žádný řidič potkat nechtěl. Ne že by to mělo konkrétně někomu vadit, ale tak z principu. Když už k tomu ale dojde, tak se nakonec nikdo nerozčiluje. I u tvrdších povah tříkolky tak nějak vzbuzují soucit, asi ještě víc než normální lehokola. Chtělo by to vozit nápis "jsem postižený, ale ne tělesně" nebo jeho trochu výstižnější variantu :-)
    Teď se samozřejmě nechci dotknout případů, kdy dotyčný je tělesně postižený.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.09.2010
    Autor: Radek
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Postižený nejsem, tedy si to aspoň myslím. :-) A většinou s řidiči problém nemám, objíždějí bezpečně z velkým odstupem a v nepřehledných situacích z předjetím počkají. Se srovnáním s klasikou je to nebe a dudy. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Sice do diskuse nic moc nepřispívám, ale to je jen tichým úžasem. Krásná hračka;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2010
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Dík. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Pěkná práce. I když taky nemám vztah ke spalovací motorizaci úplně kladný, tvé argumenty beru a chápu. Vše bylo už skoro řešeno v diskusi dříve.
    Mrzí mě, že jsem to to neviděl na srazu. Snad bude příležitost jindy. Takže jen za mě klobouk dolů :-).

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2010
    Autor: MirekS
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Dík, bohužel na sraz mě stejně jako v loni nepustilo zdravíčko, je to nějaké zakleté nebo co. :-( Přes zimu budu vylepšovat a dávat ozubené řemenice a řemen. Pastorek u motoru, rozeta a minibikový řetěz i když se už zajel, pořád dělá ve vyšších otáčkách docela rámus.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Prispieval som s tým aj do inej diskusie, ale neviem či tam fórum funguje:

    Ešte mi niečo napadlo., úplne laický názor.
    Všimol som si na lehokolách od azubu pod sedadlom, kladku. V podstate mám otázku: Je ozubená? V prípade žeby bola, dala by sa použiť na elektropohon? Ide o to, že spomínaná kladka by bola hnaná motorom hoci z elektrickej šrúbovačky a zapínala by sa ako výpomoc pri šliapaní do kopca. Je to čisto laický názor., takže prosím, nevysmejte ma :-D

    [ Zpět ]
    Datum: 17.09.2010
    Autor: Leftie
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Taky sem o tom kdysi uvažoval, ale zavrhl. Jinak tady si počti http://www.nakole.cz/diskuse/8248-pridavny...

      [ Zpět ]
      Datum: 17.09.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        Zdarec chlapi.Zajímá mě jak to je když dám na tříkolku benzínovej motor.Mohu, nebo musim mít nějaké papíry nebo schválení?A co na Policie?Můžou mě pokutovat nebo ne ?Díky za rady uvažuji a motoru s třecím válečkem.Pema,Honda atd...

        [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2011
        Autor: Alban
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          papierovo je to do: 50ccm (1.1kw)..a max 25km..takze vsetko do, je pohoda ..len to trecie kolecko, nato by som moc nevsadil, skvor nieco na remen ..

          [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2011
          Autor: PolloK
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Pokud máš převod natvrdo tak je lepší řetez nebo řemen ... né třecí váleček :) a taky je moooc dobrá volnoběžka místo spojky(umístěná kdekoliv v systému) abys z kopce nebo po rovince mohl ubrat plyn a ono to setrvačností jelo bez motoru.
          Pokud tam nebudeš mít volnoběžku tak z toho máš motorku se všema nevýhodama. Ani ta zpropadená Babeta nemá volnoběžku :)
          V zákonech zmiňovaný charakter jízdního kola jest asi myšlen tak: že na motorovým kole musí být možný nadále šlapat (na mopedu už šlapat nikdo nebude ani to technicky není nějak vyřešený ..prostě motor kaput= imobilní prostředek nebo imobilita 6km/h tlačíš).
          Mrkni jak to má vyřešený Mr Škařupa alias Juras .. jurastrike na rajčeti ... asi nejlepší možný řešení jak mít motor zpřevodovaný a moci šlapat. Cenově to přijde cca 6500Kč motor, 1tis Kč věci z minibajků(rozeta řetěz + bubínek s řetězovým kolečkem) 800-2000Kč součástky na mezispojku(dvě volnoběžky na jedné hřídelce a kolečko pro pohon zadního kola. + planetová převodovka v zadním náboji.
          No rozhodně to není žádná levná hračka ..na projekt cca 10-15tis Kč + samozdřejmě tříkolka nebo co chceš pohánět.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.04.2011
          Autor: šmudla
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motorizace lehotříkolky

                 

            niekde sa tu tusim Juras zmienoval ze retaz od motoru je sice fajn,no pri vyssich rychlostiach trochu drnca a ze by na dalsom motore skvor pouzil remen..

            [ Zpět ]
            Datum: 09.04.2011
            Autor: PolloK
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motorizace lehotříkolky

                   

              Ze začátku tomu tak bylo, jak si řetěz sedl na zajetý pastorek a rozetu, tak je to mnohem lepší. Větší rachot dělá Rohloff, vyšší otáčky a zní to jak F1. :-) Řemenový pohon by vyšel mnohem dráž a zpřevodování by bylo problém kvůli minimálnímu obepnutí malé řemenice u motoru(na trhu nejsou potřebné průměry řemenic). Až budu někdy v budoucnu řešit motorizaci, tak bych šel rozhodně do převodovky Nu-Vinci a řemenic na zakázku, jinak systém by byl stejný jako teď.

              [ Zpět ]
              Datum: 11.04.2011
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Motorizace lehotříkolky

                     

                Nevíte někdo kde sehnat třecí váleček na Pemu ?

                [ Zpět ]
                Datum: 20.06.2011
                Autor: Alban
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Motorizace lehotříkolky

                       

                  Jestli je to ten pohon z motorové pily, tak netuším, ten už se prý dlouho nedělá. Ani nevím jak byl třecí váleček upevněný ke spojkovému bubínku, popiš závity a systém uložení válečku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.06.2011
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motorizace lehotříkolky

                         

                    Já nevím jak ti to mám popsat,ale je dole a nejni ani vidět ale tady je troch vidět mrkni sice píše ,že ho maji někde ale nevím kde http://sport-ostatni.sbazar.cz/motor-ke-kolu...
                    Jinak samotnej váleček je hned těsně vedle pružiny.Jinak jsem spokojen jede to do kopce s pomocí a to jsem chtěl sice ani ne 20km,ale aspon něco.
                    Tak kdo mě poradí kde ho sehnat ???
                    Foto v příloze

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.06.2011
                    Autor: Alban
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motorizace lehotříkolky

                           

                      Tak jim zkus napsat http://www.pema-metal.cz/ , třeba je ještě budou někde v bedně mít.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.06.2011
                      Autor: Juras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motorizace lehotříkolky

                             

                        Tak dík už je obědnanej a v pátek dorazí domu

                        [ Zpět ]
                        Datum: 28.06.2011
                        Autor: Alban
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motorizace lehotříkolky

                               

                          Tak ať slouží.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 29.06.2011
                          Autor: Juras
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    Tady je dobrý nápad. http://www.stream.cz/uservideo/558378-kolo-na...

    [ Zpět ]
    Datum: 26.06.2011
    Autor: rostac
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Panečku - potřebuje jenom dříví a vodu. To je ekobio pohon na obnovitelné zdroje! Nedaly by se na to čerpat nějaké dotace? ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 26.06.2011
      Autor: ViktorA
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motorizace lehotříkolky

         

    neviem ci to tu uz niekto pisal,. alebo ma niekto skusenost z namontovanim motoru z motorovej pily ..ze jako to ide, aky tip motoru, potrebne upravy, atd.. bo chcel by som to drbnut na trikolku..ale (nie cez trecie kolecko) z vyuzitim samotnej cykloretaze tak aby bol motor a pedale nezavisle na sebe..

    [ Zpět ]
    Datum: 28.06.2011
    Autor: PolloK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motorizace lehotříkolky

           

      Ja bych rekl, ze je to bl... teda neprakticke. Jednak kvuli hluku (s tim by asi slo neco delat, ale navrhnout vlastni vyfuk, aby to zachovalo vykon asi nebude uplne trivka) a hlavne zadruhe to je optimalizovane na vysoke otacky, takze to budes muset nejak slozite prevodovat do pomala... Ale nejsem strojar, treba vidim problem, tam, kde neni... ;)

      [ Zpět ]
      Datum: 28.06.2011
      Autor: E-Ryc
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        Já bych řekl, že je to řešení neekonomické. Motory pil z kategorie "hobby" mají nevalnou životnost a pokud by byl takový agregát zatěžován trvalým provozem, víc než pár desítek hodin bych mu nedával. No a kupovat motor profi pily (nebo dokonce celou pilu) pro tohle použití by asi nebylo nejlevnějí, to už nějaký maličký čtyřtakt bude perspektivnější volba.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.06.2011
        Autor: ViktorA
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Přesně, neznám lepší motor než Hondu Gx35. 6 500 Kč není až taková hrůza, hlavně když to srovnám z kvalitní baterkou na elektrokolo (10 000 Kč a více).

          [ Zpět ]
          Datum: 29.06.2011
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motorizace lehotříkolky

             

        Jeste me napadla jedna vec, zatim jsem nevidel motorovku, ktera by se chtela roztocit pod zatezi (mozna profi to zvladaji), to by asi taky trochu vadilo...

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2011
        Autor: E-Ryc
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motorizace lehotříkolky

               

          Máte někdo na lehu nebo lehotříkolce motor od Hondy ? Zajímá Mě jestli to máte na 20 kolech, nebo na 26.Které je rychlejší? A jak je to s pohonem také váleček nebo řemen?
          Díky za foto a odpovědi.
          P.S. Mám Pemu zatím slouží ale do kopce mu musím pomoct.Jinak to jede max 20 km :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: Alban
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

včera
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

160 cyklistů (25 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016