reklama

jak nabíjet dynamem akumulátor

Zdravíčko,

chystám se opět na delší čas vyjet na kole mimo Čr a rád bych byl vždy několik dní nezávislý na elektrice.
Během cesty používám GPS (resp PDA s GPS) a jak už to bývá velkým mínusem je kapacita baterie. Momentálně to řeším použitím hermetického Pb akumulátoru (12V), kdy pomocí CL nabíječky do auta měním těch 12V a krmím tím GPS.

Máte někdo nějaké zkušenosti jak nabíjet přes dynamo akumulátory? Díval jsem se na dynamo do výpletu zn. Aufa. Vzhledem k napětí co z toho poleze to bude chtít jistě nějaký usměrňovač. Jelikož jsem v tomto naprostý laik, existuje "něco" co bych rovnou koupil a všechny tyto neduhy by to odstranilo?

Ještě mě napadlo dobíjet místo Pb akumulátoru nějakou sadu nabíjecích baterek, případně nějaký batterypack a tím pak krmit to PDA.

Avšak pořád je tu stejný problém jak usměrnit napětí co leze z toho dynama tak aby to nabíjelo.

díky za případné rady

[ Zpět ]
Datum: 11.07.2010
Autor: Edas
  • Re: jak nabíjet dynamem akumulátor

         

    Ahoj. Před časem jsem řešil podobný problém a mezi spoustou odpovědí uplně k hovnu mi Jirka poradil něco, co funguje dost uspokojivě.


    obecně s nabíjení lithiových baterií je problém. Potřebujou pořád stejný napětí a když máš chvilku nižší, což s dynama mít budeš, tak už se nezačnou zpátky nabíjet, když zas dosáhneš toho napětí. Z tohoto důvodu je mi celkeme k ničemu cyklonabíječka, kterou jsem koupil a už se nevyrábí a jde z ní 12V a můžeš do ní zapojit jakýkoli běžný nabíječky co jsou do zapalovače do auta. Těch 12V je tam totiž když jedeš přes dvacet, což sice jako průměrbu dám i s brašnama, ale jako průměrku. Abys nabíjel, nesmí ti ta rychlost spadnout a nějakej kopeček se vždycky najde. Dřel jsem takhle loni ve Slovinsku jako kůň přes hodinu a muselo mi to někde klesnout, protože Václavův mobil se nenabil ani o čárku :-(