Favorit versus Eska

Zdravím vás, zajímalo by mě, jaký je vlastně rozdíl mezi favoritem a eskou. Nikde jsem se toho nedopátral, ale vzpomínám si, že když jsem si kdysi stavěl kolo z nějakého rámu, který kdosi vyhodil, jeden profi cyklista mi říkal, že je to rám z esky... To kolo už nemám, abych mohl porovnat nějaké centimetry sem, tam...
Díky za reakce.

[ Zpět ]
Datum: 28.06.2010
Autor: Fidler7
  • Re: Favorit versus Eska

         

    nooo, asi jako třeba mezi meridou a Autorem atd. Prostě jinej výrobce...

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    No nejakou Esku jsme doma meli a narozdil od favoritu to bylo damske kolo, aspon pokud se ptas na socialisticke vyrobky, co se pod temi znackami vyrabi dnes netusim. :)

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: Jrr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    V mém dětství byl Favorit "hight" zatímco Eska - tehdy se jí říkalo "Sport-ka" byla lidovka (uspokojí, ale nenadchne ...)
    8-)

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    Podle mě vyráběla Eska rámy snad ve třech velikostech, Favorit v jedné. Jinak jak říká Jurimír - Eska Cheb, Favorit Rokycany. Eska už neexistuje, Favorit jede. Ale jestli v Rokycanech?

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Favorit versus Eska

           

      F1 a F12 se seriove vyrabel ve velikosti 56, 58 a 60cm. Ostatni tusim jen 58 cm.
      Eska je jiny vyrobce (v jine fabrice se delaly ramy, nektere podobne Favousum).

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Favorit versus Eska

             

        Jasně že jo, ale neumím si představit, jak by mi naši sehnali v šedesátým čtvrtým galuskáče. Byli rádi za sériovku 1+3, jednotná velikost. Tržní hospodářství - ber nebo nech ležet.:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2010
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Favorit versus Eska

               

          No zas takový problém to být nemusel. Rok 1964 - to mi bylo 12 let. A pamatuji se, že když jsem chodil do 8 třídy (tedy bylo mi 14 let), tak u nás v obchoďáku stál (a hodně dlouho) pro nás kluky "závodní" Favorit. 5-tikolečko, dvojtác na 3-ramenné klice (samozřejmě na klínky), galusky, dvojtažné brzdy. Prostě nádhera! Bohužel finančně mimo naše možnosti - cena bylo 1550 Kč (dodneška si to pamatuju) - což bylo na tehdejší platy docela dost. Takže jsme jenom chodili kolem a slintali.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.07.2010
          Autor: Jihra
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Favorit versus Eska

                 

            1977 F1 za 2100 Kč, tvrdě vyběhanej, vytelefonovanej a vyčekanej (nebyl potřebný známý) - no a potom na několikrát vyreklamovaný...

            [ Zpět ]
            Datum: 04.07.2010
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Favorit versus Eska

                   

              V roce 1971 jsem kupoval galuskového Favorita za 1500 Kčs.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.07.2010
              Autor: Radix
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Favorit versus Eska

                     

                Tehdy bylo mezi oficiálními místy "in" slovo inovace. Bohužel se inovovaly hlavně ceny. A pak se taky koukalo, jak na něčem za každou cenu při výrobě ušetřit (zainteresované vedení za to bralo prémie, bez ohledu na změny v jakosti - osobní zkušenosti z jiného oboru)

                [ Zpět ]
                Datum: 04.07.2010
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    http://peloton.cz/diskuse/eska-cheb-vyroba-kol...

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    http://www.velocipedy-telc.cz/historie/vyrobci...

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    Já když řezal Esku tak mi to připadalo mnohem měkčí materiál než F.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2010
    Autor: 62jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Favorit versus Eska

           

      Já si jen vzpomínám, že když se potěžkal Favorit a Eska, stejně ustrojené, tak Favorit byl o poznání lehčí.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2010
      Autor: Radix
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    favorit se specializoval na zavodni kola, i kdyz treba "zavodka" zadny zavodni kolo nebylo. Ale bylo to to nejlepsi, co se dalo sehnat. Protoze nestihali pokryvat poptavku, levnejsi zavodky delala i liberta a eska. Ale ty esky premier se myslim nedelaly moc dlouho. Urcite ale byly lepsi nez liberty.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2010
    Autor: HrabeX
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Favorit versus Eska

           

      Co je to "zavodka" ? :-) F 10 bylo kolo tak na cestu do nedaleký práce s uzoučkejma beranama. F 1 byla znouzecnost, materiál bláto a zpracování šunt. Jezdit se na tom moc nedalo, ale zas byly ty sociální jistoty... :-))

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2010
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Favorit versus Eska

             

        n o jo, ale rikalo se tomu zavodka.... aspon u nas :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2010
        Autor: HrabeX
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Favorit versus Eska

             

        ... a pak že stárne jen hliník! Tenkrát to bláto nebylo, to až teď ...
        8-))

        [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2010
        Autor: pavka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Favorit versus Eska

               

          Ba né, tenkrát to bláto bylo. A jaký. Kdo měl tehdy zkušenosti se středovou osou, konusama, kroutivým převodníkem a klínkama, ten musí bejt tak jako já šťastnej a vděčnej za dnešní dobu. Tehdy jsem z toho věčnýho nedoladitelnýho ladění byl tak akorát votrávenej a nějaký ježdění ani nebavilo. Dneska mám vcelku průměrný kolo a najíždím dlouhý kilometry s prakticky nulovou údržbou.
          Mějte mě třeba za škarohlída, ale tehdejšímu Favoritovy nepřiznám ani jedinej plusovej bod :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 02.07.2010
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Favorit versus Eska

                 

            Když mi koupili ve čtrnácti klínkovýho favorita, hned jsem ho apgrejdoval pětkou vzadu, dvojkou vepředu a takovým přesmykačem s pákou, ke který se muselo ohýbat. Myslel jsem tehdá, co nemám za výkvět techniky. Žádněj pořádnej vercajk, pastorky jsem sundaval kladivem a velkým šroubovákem. Taky ty drážky podle toho za chvíli vypadaly. A šlapací osa krásně pružila, to je pravda, dvojtác se točil jako lochneska.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.07.2010
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Favorit versus Eska

                 

            Sakra, tužtička už je v hajzlu a tvrdý -y na konci Favorita zůstalo... :-/ :-))

            [ Zpět ]
            Datum: 02.07.2010
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Favorit versus Eska

                 

            Máš recht. V Ostravě byl ještě za bolševika jeden podnikavý majitel obchodu s koly a šicími stroji (pod Frýdlantskými mosty) a ten (nevím jak to dělal) sem tam dovezl pár kousků "z venku". Já jsem tajně utíkal ze šichty z VŽKG a stál jsem frontu. Co si vzpomínám, tak jsem si tehdy sehnal duralové kliky THUN (na čtyřhran) se dvěma převodníky, střed se čtyřhrannou osou, nějakou přehazku. Byl jsem pak těžký machr mezi majiteli Favoritů, Esek apod. Bohužel řetěz a pastorky zůstaly furt české, zkrátka neseřiditelný šunt jak píšeš.
            Osobně jsem měl štěstí i na galusky - nějakým záhadným způsobem jsem si udělal "známost" v prodejně Barum a tak jsem nějakou tu galusku vždycky měl.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.07.2010
            Autor: Jihra
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Favorit versus Eska

                   

              jj, galusky... za těma jsem se něco nacestoval :-)) Měl jsem vytipované prodejny v dost širokém okruhu a ty jsem pravidelně od mámy z práce obvolával. A když se někde zadařilo, sedal jsem na vlak a už jsem tam letěl.
              Jinak zahraniční díly se daly za velmi dlouhé peníze sehnat, pokud se člověk vyznal, mezi závodníky a lidmi z týmů, pokud jezdili ven. Pamatuju, jak kolegovi z oddílu koupili rodiče průměrný silniční převodník Shimano s osou za pěkných 5 tisíc (solidní plat byl kolem 2500...)

              [ Zpět ]
              Datum: 04.07.2010
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    poznavaci znameni ktere funguje : favorit ma vyrobni cislo vyrazene zespodu na stredove mufne
    a zacina pismenem f v krouzku. Eska (myslim ramy Premier) mely vyrobni cislo bez "ef-ka" ale s E v krouzku
    Ramy Liberta mely vyrobni cislo vyrazene (tusm do r 1984) po strane mufny u tacu bez pismenek, potom stejne jako Premier. (ono oboji byl vyrobek Esky Cheb).
    Dale Premier i Liberta byly ramy vysky 56 cm.
    Favorit byl vyraben 58 i 60 cm. (pry existovaly i 56 ale... nepotkal jsem je)
    Dale Favorit vyrabel nekolik druhu ramu
    -F1 (galuskovy special) ,
    - F12 special (kovane patky a pro zadni brzdu trubicka misto plechu)
    -F12 (kovane patky a plech pro brzdu a nosic)
    -F20???(nejsem si jist oznacenim) ploche patky vystrihnute z plechu,(prehazovacka musela mit hak)a plechovy mustek pro zadni brzdu a nosic.
    Eska a Favorit mely rozdilny tvar mufen.. i kdyz nekdy se dal najit ram s namichanymi mufnami.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.07.2010
    Autor: cibi
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Favorit versus Eska

           

      ... ktere funguje... kdyz puvodni nater a nalepky vzal cas :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2010
      Autor: cibi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    Přední vidla Favorita pruží a schytává drnčení od kostek. 2x5 je sice málo, ale kopce se daly jet.
    Není ten Favorit zas tak blbé kolo!
    8-)

    [ Zpět ]
    Datum: 03.07.2010
    Autor: pavka
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Favorit versus Eska

           

      Na tehdejší dobu u nás špica.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.07.2010
      Autor: Jihra
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Favorit versus Eska

             

        Na tehdejší dobu byla u nás špica i ruský tranzistorák Selga... :-))

        [ Zpět ]
        Datum: 04.07.2010
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Favorit versus Eska

               

          Jo.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.07.2010
          Autor: Jihra
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Favorit versus Eska

               

          ´eště ho mám skovanej ...
          8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 06.07.2010
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Favorit versus Eska

                 

            muzeum, nebo něco do základů ? :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 06.07.2010
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    Rozdíl ve stavění rámů je potřeba vidět ve dvou rovinách.V Esce Cheb se vyráběly pouze rámy pro cestovní kola.V Rokycanech pro cestovní,sportovní a závodní kola.Rozdílná geometrie rámů,provedení.Tvary spojek,síla trubek.Cestovní kola z Esky měly po modifikaci rámů můstky plechové.Tvary spojek byly typické,členité.Favorit měl jiný tvar spojek,rámy závodních kol byly dokonce spojovány spojkami s rovným lemem.Do roku 1979 byly do Rokycan dovážené Reynolds trubky o síle 0,6mm bezešvé.Do roku 1979 totiž se bezešvé trubky u nás nevyráběly. Normální trubky ve výrobě měly sílu 0,8mm.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2010
    Autor: Eska1875
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Favorit versus Eska

         

    Přední vidlice se pro seriová cestovní kola vařila i pro Rokycany v průběžné peci v provozu v Plesné u Chebu.Rozdíl mezi Eskováckými a Favoritem byl v použití koncovek a masek vidlice.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2010
    Autor: Eska1875
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

včera
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

149 cyklistů (20 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016