Jednoduché odpružení - silentbloky

Uvažuju o jednoduchém odpružení tříkolky těmito silentbloky http://www.rubber.cz/5_0_100121-silentblok... . Vyřezal bych v každém rameni uprostřed 44mm trubky, všechny konce by se zavařily 2mm silným plechem který by měl u prostřed otvor a ze strany do vnitř trubky navařené dvě matky na našroubování silentbloku. Zdvih nebude nijak velký, takže by ho klouby řízení měly pobrat. To samé by šlo udělat na hlavní rámové trubce v místě pod sedačkou, jen by musel být použit větší silentblok. Co na to říkáte, je to velká blbost? :-) Na greenspeedu asi jo, ale třeba se někdy pustím do vlastní stavby a tam by se to dalo zkusit.

[ Zpět ]
Datum: 16.05.2010
Autor: Juras
  • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

         

    Lidi používají silentbloky na odpružení zadní stavby u klasického leháče. Celkem to funguje - co si vzpomínám tak to měl (má) na svém leháči Céva. Na tříkolce jsem to ještě neviděl.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.05.2010
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

           

      O tom sem taky uvažoval, v místech dvou šroubů kde se spojuje sedačka a zadní stavba, dát dva silentbloky menšího průměru. Sedačka by se sice trochu napřímila, ale to by až tak nevadilo. Utlumilo by to ty největší rázy od zadního kola kterým vymetám díry více jak dvěma předníma. Jen ty menší silentbloky mají o dost menší pracovní zatížení, jenom kolem 30kg. Sice to bude více pohlcovat nárazy ale zase je tu větší riziko roztrhnutí, ale oba naráz, to by musela být velká smůla.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.05.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

         

    Možná by byly lepší vinuté pružiny, podobné těm které jsou používány na sedlech zábradlí. Umožňovaly by i vyklánění sedačky do stran, tedy lepší manévrovatelnost do zatáček. Když se do zatáčky vykloním, jedna pružina by se stlačovala a druhá natahovala, bylo by vyřešeno pružení i tlumení zároveň. Vzalo by to pár Watů výkonu, ale pohodlí by se těmi 3 cm zdvihu u neodpružené tříkolky zvýšil o 100%. Teď to vidím na pružení plášťů, výpletu, ocelového rámu a sícové sedačky napnuté gumovým lanem na zdvih tak 3 cm, proto těch 100%. :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2010
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

97 cyklistů (5 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016