reklama

Jednoduché odpružení - silentbloky

Uvažuju o jednoduchém odpružení tříkolky těmito silentbloky http://www.rubber.cz/5_0_100121-silentblok... . Vyřezal bych v každém rameni uprostřed 44mm trubky, všechny konce by se zavařily 2mm silným plechem který by měl u prostřed otvor a ze strany do vnitř trubky navařené dvě matky na našroubování silentbloku. Zdvih nebude nijak velký, takže by ho klouby řízení měly pobrat. To samé by šlo udělat na hlavní rámové trubce v místě pod sedačkou, jen by musel být použit větší silentblok. Co na to říkáte, je to velká blbost? :-) Na greenspeedu asi jo, ale třeba se někdy pustím do vlastní stavby a tam by se to dalo zkusit.

[ Zpět ]
Datum: 16.05.2010
Autor: Juras
  • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

         

    Lidi používají silentbloky na odpružení zadní stavby u klasického leháče. Celkem to funguje - co si vzpomínám tak to měl (má) na svém leháči Céva. Na tříkolce jsem to ještě neviděl.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.05.2010
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

           

      O tom sem taky uvažoval, v místech dvou šroubů kde se spojuje sedačka a zadní stavba, dát dva silentbloky menšího průměru. Sedačka by se sice trochu napřímila, ale to by až tak nevadilo. Utlumilo by to ty největší rázy od zadního kola kterým vymetám díry více jak dvěma předníma. Jen ty menší silentbloky mají o dost menší pracovní zatížení, jenom kolem 30kg. Sice to bude více pohlcovat nárazy ale zase je tu větší riziko roztrhnutí, ale oba naráz, to by musela být velká smůla.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.05.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

         

    Možná by byly lepší vinuté pružiny, podobné těm které jsou používány na sedlech zábradlí. Umožňovaly by i vyklánění sedačky do stran, tedy lepší manévrovatelnost do zatáček. Když se do zatáčky vykloním, jedna pružina by se stlačovala a druhá natahovala, bylo by vyřešeno pružení i tlumení zároveň. Vzalo by to pár Watů výkonu, ale pohodlí by se těmi 3 cm zdvihu u neodpružené tříkolky zvýšil o 100%. Teď to vidím na pružení plášťů, výpletu, ocelového rámu a sícové sedačky napnuté gumovým lanem na zdvih tak 3 cm, proto těch 100%. :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2010
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu partnera?

dnes
Hledám partnera na cyklovýlety, pro načerpání energie, zlepšení kondice.....a do budoucna pro vytvoření pevného…

Hledám: Kamarádku na kolo i na turistiku

včera
Hledám kamarádku na dovolenou na kole nebo s turistikou v období listopad-březen, nejlépe s CK nebo i s partou…

Hledám: Seznamovací cyklovíkend v Podyjí 22.-24.9.

Hledám: Seznamovací cyklovíkend v Podyjí 22.-24.9.
16.08.2017
Sportovně-seznamovací skupina CestovateLOVE Tě zve 22.-24.9. na cykloakci do Podyjí. Jukni na http://cestovatelove…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

231 cyklistů (16 přihlášených)

Krušné hory - poslední třetina

Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři?…
malej-jarda | 13.08.2017

Jižní Morava na kole 2017

Jižní Morava jako dobrá alternativa pro cyklotrip 2017. Tak dopadlo mé cestování na kole pro letošek. Již…
Marťas004 | 07.08.2017