reklama

Vystředění kola před montáží Véček

Mám poměrně staré kolo a praskla mi na zadním kole brzda, ještě takový ten starší typ..cantivelar či jak se to jmenuje. Né véčko. Problém je, že kolo jaksi nesedí uprostřed a to zabraňuje montáži brzd. Snažil jsem se dosti, ale dostat ho do středu nemůžu. Nechci to kolo dávat do servisu, protože už jsem teď kupoval brzdy a nové pláště a toto kolo mám už na dojetí, příští rok budu kupovat nové. Je nějaký návod, jak to zvládnout svépomocí či nějakými fintami? THX.

[ Zpět ]
Datum: 24.08.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Canon)
  • Re: Vystředění kola před montáží Véček

         

    Pokud je problém v tom, že ráfek je moc blízko k jedné straně vidlice, tak je to celkem jednoduché. Klíčem na centrování výpletů stejně povolit (např. o jednu otáčku) všechny dráty na té straně, na které to je moc blízko a dotáhnout ty zbylé (taky o jednu otáčku. Ráfek by to mělo o kousek posunout. Nejdřív ale zkontroluj, jestli chyba není někte u náboje nebo tak.
    Pokud je kolo excentrické, je to těžší. Musíš dotáhnout tam, kde je větší poloměr a povolit na protější straně, a při tom udržet rovnoměrné napětí všech drátů, takže se musí pootočit každým niplem trochu jinak.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.08.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vystředění kola před montáží Véček

           

      Do pr...a já si říkal, že to bude složitý:-))

      [ Zpět ]
      Datum: 24.08.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Canon)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vystředění kola před montáží Véček

           

      No, ještě jsem zapomněl dodat, že když to zadní kolo otočím (kazeta není na straně přehazovačky, ale na opačné), tak je tam, kde by mělo být. Opačně už je ale mimo střed a skoro těsně u vidlice. na každé straně je opticky tak nějak zhruba stejná vzdálenost od vidlice

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Canon)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vystředění kola před montáží Véček

             

        Tak to vypadá, že je to vypleteno tak, že středová rovina ráfku je posunutá oproti středové rovině rámu. Takže je to ten první případ, ten jednodušší.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vystředění kola před montáží Véček

               

          Ještě to zkomplikuju. Pokud je kolo jednou uprostřed a po otočení je blíž u vidlice, je kromě kola taky nesouměrně vyhnutá zadní vidlice. Potom se může stát, že i když se kolo podaří dát doprostřed, bude našikmo a obě kola místo rovnoběžně budou do A, do X nebo do V. Moje první kolo (Liberta) se takhle stalo dvoustopým od té doby, co jsem tam dal 7-kolečko místo původního 3-kolečka. Tenkrát jsem se o takové detaily ale vůbec nestaral, takže jsem na něm jezdil takto smykem v pohodě asi 10 let (dokud úplně nezrezlo).

          [ Zpět ]
          Datum: 25.08.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vystředění kola před montáží Véček

         

    Taky překontroluj, jestli nemáš exentricky uložený náboj (čela matic na náboji, které se opírají o zadní vidlici při utažení, nejsou stejně daleko od strany náboje). V tom případě musíš to dohnat podložkama.
    eště lépe rozebrat konusy a vložit potřebnou podložku mezi konus a matici a pořádně dotáhnout.
    Pozor na vůli kola a potřebuješ k tomu konusové klíče.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.08.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vystředění kola před montáží Véček

         

    Když budeš dávat podložky, tak si přitom překontroluj řetězovou linku - návod je tady:
    http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

392 cyklistů (4 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024