serizovani brzd

Ahoj, jsem naprosty amater co se tyka kotoucovych brzd. Dostal jsem k vanocum kolo se shimano XT hydr. brzdami a predni brzda skrta (spis je oprena) o vnitrni desticku. Zkousel jsem prijit na to jak se do da postelovat, ale nenasel jsem to. Hledal jsem to v odkazech NaKole, ale neuspesne. Do servisu to mam 20km, tak jsem si rek ze bych to mohl zkusit s vasi pomoci, abych nemusel nakladat kolo do auta (navic mam strach ze po odmontovani a zpetnem namontovani predniho kola se to treba zas rozladi) - Poradite ?

[ Zpět ]
Datum: 05.01.2010
Autor: Amater
  • Re: serizovani brzd

         

    Hmmm, tak nickem Amater, ikdyz udajne neregistrovanym, se tu jiz jeden prezentuje...
    Je ten dotaz mineny vazne nebo si z nas zase nekdo dela soufky?!?
    Je mi lito, ale po zkusenostech nicku Amamter neverim ani slovo...

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2010
    Autor: radka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
    • Re: serizovani brzd

           

      Myslis, ze by si Medved zaregistroval tenhle nick? A psal bez diakritiky? A co by tim ziskal? Nevidis Ty uz medvidky vsude? ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2010
      Autor: Murphy
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Neregistrovany nick Amater tady pro technicke dotazy pouzival on. To neni zadne tajemstvi.
        A po tom, co nam tu predvedl s panem Aspengerem i jinde vim, ze je schopen z nas delat blbce libovolnym zpusobem.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2010
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
        • Re: serizovani brzd

               

          Tak jestli si Medvěd koupil hydry, tak sežeru blembák......:-)))))))))

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Zakarr
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            píše "dostal jsem kolo s ..."
            tak ti blembák asi holt zůstane na hlavu ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2010
            Autor: macikm
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              Kdepak Medved. Jen si nekdo zalozil prezdivku. A uz to ma u Radky spocitane. ;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2010
              Autor: Murphy
              Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: serizovani brzd

                     

                Mrzi me, ze me hned takhle atakovala. Vubec ji neznam, o jejim "vztahu" s Medvedama nic nevim. Nejsem moc typ na diskuse, sem jsem zabrousil, protoze jsem chtel pomoci a libilo se mi, jak lidi reaguji na tema nevim si rady. A osvedcilo se mi to i u meho dotazu - viz Murphy, Jarda, Airline. Z tohohle utoku jsem smutnej.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.01.2010
                Autor: Amater
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            jo a jestli to nový kolo chce MEDVĚD nakládat do auta a jet s tím do servisu, tak mi prosím kousek toho blembáku nechej. Dám si s tebou i když je to určitě plný Eček :-D :-D

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2010
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              I kdyby v nem byl salam, vid? ;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2010
              Autor: Murphy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              Nechte mi pásky, nenažranci... :-))

              [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2010
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: serizovani brzd

           

      Tak promin, neznam Medveda, nevim kdo to je, a jestli jsem se te dotknul nickem, mrzi me to. Puvodne jsem nemel v umyslu se registrovat, ale jen se zeptat, bohuzel vznest dotaz bez registrace nejde. V tom premysleni o nicku jsem proste zadal to cim se citim byt.
      Dotaz myslim vazne,nestydim se za to, ze nevim jak seridit brzdy.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2010
      Autor: Amater
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        A ty historii tohohle nicku dokonce znas a presto jsi si ho zvolil?!?

        Tak to teda pardon - 1 + 1 jsou odjakziva 2, takze tady ze sebe nechte delat blbce sami, ja tohle tema skryvam.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2010
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -14
        • Re: serizovani brzd

               

          Historii neznam.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Amater
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Nevim z ceho odvozujes ze bych historii mel znat. Nic takoveho jsem nepsal.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Amater
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Myslím, že v tomhle případě ses přepočítala. Nechápu proč by se na tenhle dotaz dával jinej nick. Pokud tě Medvěd dráždil změnou jmen budiž, chápu, že seš naštvaná, ale tohle je trochu paranoidní přístup. Takže si asi kup kalkulačku, tohle 1+1 ti zatim vychází tak na -5. :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: William
          Hodnocení: +14 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            se mnou -6

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2010
            Autor: jipík
            Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Nepřeháníš to trochu ? Nechceš se jít na chvíli projít než příště takhle úplně zbytečně vyjedeš ?

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: serizovani brzd

         

    http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/poradna...

    Povol zminovane srouby, zabrzdi a zase je utahni.
    Nasedni a doufej, ze to je ono. Jestli ne, postup zopakuj a davej vetsi pozor, abys se trmenem nepohnul pri dotahovani.

    Mne se to dari vetsinou tak na 3. pokus, abych byl doopravdy spokojen.

    Brzda na nezatizenem kole se muze chovat jinak, nez na zatizenem. Posuzuj vysledek kratkym projetim, ne jen protocenim kola.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2010
    Autor: Murphy
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: serizovani brzd

           

      Ahoj, dik za pomoc, ale zda se ze ty moje vypadaj jinak - zadny ovalny srouby pod hlavnimi upevnovacimy srouby nevidim. Zkousel jsem povolit ten maly stribrny sroub nad napisem shimano, ale nic se nezmenilo. Zkousel jsem to stisknout jen jednou - myslis ze je to ono ? Viz obr.
      http://www.bikemagic.com/news/images...

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2010
      Autor: Amater
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Žádné otvory neřeš, ale prostě povol šrouby, kterými je třmen brzy upevněn k přední vidlici či rámu kola (v případě zadní brzdy) ;-) A pak jak už psali ostatní, zabrzdi a ty šrouby zase pořádně dotáhni. Nemělo by to být zrovna na krev, ale tak akorát...

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2010
        Autor: Jarda
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Neznam primo tyhle brzdy. Ten sroub vypada, ze by mohl nejak nastavovat desticky, ale mozna taky ne. Zkus na strankach shimana, nekde tam bude manual na udrzbu.

        To, co jsem myslel ja jsou ty dva srouby - ten uplne nahore a uplne dole. Jsou na tom obrazku jakoby zprava doleva. Cela hmota brzdy se tak uvolni a posouva se ve smeru osy kola. Kdyz zabrzdis, najde si brzda sama idealni pozici.

        Jsem si celkem jist, ze to tu nedavno nekdo popsal daleko lepe (snad Mlok). Ale bohuzel to taky nejak nemuzu najit. ;-(

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Ok diky zkusim to.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Amater
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        K tomu tvému obrázku: povolíš inbusové šrouby (je to č.5) nahoře a dole, po jejich povolení to navíc můžeš rukou trochu rozhýbat do stran - jde to, pak stiskni brzdu a v tomhle stisknutém (= zabržděném) stavu oba inbusy opět s citem dotáhni. Až brzdu povolíš, tak by to mělo být ok. Pakliže není, postup zopakuj. Nic to není, ale pamatuju, jak napoprvé jsem z toho byl vykulenej :-)
        (a ten stříbrný inbus nad nápisem shimano nech vklidu, tím se to nešteluje. Přeji úspěch! :-) )

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2010
        Autor: Airline
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Diky, vyzkousim to hned odpoledne, ozvu se jak to dopadlo :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Amater
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Ten malý stříbrný imbus tam jen drží destičky, resp. je to jejich osička, ty jsou na tom volně...

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2010
        Autor: Jarda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Taky diky. Diky vsem.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Amater
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Má pravdu, předseda! :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2010
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Příště si přečtu celou diskuzi, než odpovím :-(

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2010
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Ten šroub co jsi se pokoušel povolovat je zajišťující šroub, aby destičky nemohli vypadnout, ten se vyšroubuje jenom při výměně desek.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2010
        Autor: pro_pa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: serizovani brzd

         

    OT:

    Kdyby Tě náhodou napadlo nejdřív odmontovat kolo a pak mačkat brzdu, tak to NEDĚLEJ ! ;-) Vyjedou Ti pístky víc než je zdrávo, mohla by vytéct i brzdovka a zavzdušnit celý systém... To by pak opravdu bylo na návštěvu servisu :-)

    Ale i tohle se dá řešit doma...

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2010
    Autor: Jarda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: serizovani brzd

           

      Aha, to je docela dulezita informace. Takze kdyz to kolo sundas treba pro prevoz, tak si ty brzdy nejak blokujes, aby se to nestalo kdyz mas kolo dole ?

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2010
      Autor: Amater
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Kdyz koupis samotne brzdy, dostanes k tomu takove desticky v tloustce kotouce. Kdyz jsem kupoval kolo, rekl jsem si o ne. V kazdem servisu se jim nejake budou pravdepodobne valet. Lina huba. ;-)
        Ale jinak staci kus kartonu, nebo cokoliv jineho. Jen ty originaly maji nejaky kolicek, nebo zarazku, aby samy drzely. A taky byvaji jasne cervene, nebo oranzove, aby se neztratily (nebo aby je clovek nezapomnel vyndat, kdyz nasazuje kola? ;-D)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: serizovani brzd

         

    U XT je štelovací dzinzik (=šroubek), kterým se dá měnit vzdálenost pístku od destiček. Ale jestli je pístek opřený o destičku, tak bych to viděl spíše na nutnost sežízení třmenu (jak již tady psali jiní).

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2010
    Autor: hekynen
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: serizovani brzd

         

    Ahoj,tak jsem to vcera zkusil podle navodu. Melo me to napadnout hned, ze to souvisi s uchycenim cele brzdy na vidlici, ale mel jsem trochu strach - preci jenom je to novy kolo a tesil jsem se na ne ! Diky moc za pomoc.
    Napoprve se to nepovedlo, jeste to dzinkalo, napodruhe to bylo OK. Ale asi to vypada ze mam na kole trochu osmu, protoze v jednom miste si to jeste trochu skrtne. Rafek se mi ale moc nezda - navic u novyho kola by to nemelo hazet ne ?

    [ Zpět ]
    Datum: 06.01.2010
    Autor: Amater
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: serizovani brzd

           

      Jeste me napadlo, jak to delate, kdyz potrebujete sundat predni kolo (treba prevoz v aute) - to se preci musi pokazde ta brzda rozhodit - preci se mi nemuze povest dat upinak do stejne polohy. To pokazde povolujete ten uchyt na vidlici nebo mate nejaky figl ?
      (jasne neodmontovavat to kolo a vozit je na strese,nebo za autem - ale to u me nejde vzdycky provest)

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2010
      Autor: Amater
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Když už náhodou vozím kolo rozebranou (což většinou nevozím, většinou buď celé na střechu nebo celé do většího auta), tak ano, vždy něco mezi destičky vrazím. Když není nic po ruce, tak poslouží i několikrát přeložený papír (tak akorát aby se tam rval lehce silou, aby tam držel).

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2010
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Existuje na to i speciální přípravek, který se používá třeba při zasílání nových kol poštou, takové rozpěrky mezi destičky, ty jsou ideální, protože se s nimi lépe manipuluje a dobře tam drží.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2010
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            Ten "speciální přípravek" je součástí každého balení nové brzdy ;-) Normální výrobce/prodejce by ho proto měl přibalit ke každému kolu, na kterém jsou hydry... Např. s Canyonem jsem je dostal od obou brzd...

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2010
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            Aha, neco takoveho podobneho jako stred kola z gumy vid - bylo to u tech prospektu a ost veci. Nebylo mi jasne na co to je, tak ted uz vim ! DIky

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2010
            Autor: Amater
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              Střed kola z gumy ??? To si asi s něčím pleteš...

              K XT je konkrétně díl číslo 28 z tohoto nákresu http://techdocs.shimano.com/media/techdocs... .
              Je to jen kus umělé hmoty, tvarovaný tak aby to tam přesně pasovalo a i samo drželo. U starých LX jsem měl úplně to samé...

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2010
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: serizovani brzd

                     

                Jo jsem vul. Nepochopil jsem to, myslim na neco co se dava mezi vidlice - to by mi asi nepomohlo. Neco takoveho tam mam mozna taky, bylo tam dost ruznych veci, pocitam, ze to urcite pribalili taky. Hlavne jsem ted pochopil ten karton jak psal Mlok. Se musim smat jaky jsem kopyto (haha)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2010
                Autor: Amater
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        No když vyndaváš kolo, tak ho vyndáš s kotoučem, zatímco třmen s destičkami zůstává na rámu. Když to pak poskládáš, tak skutečně záleží jak utáhneš rychloupínák. Obvykle (když to dzinká) stačí upínák zas povolit a třeba o 1/4 otáčky povolit - utáhnout a ok. Nebo to prostě vycentruješ jakos to udělal teď.
        Hlavně - jak říká výše Jarda - nemačkej brzdovou páku, když máš vyndané kolo !!! - to pak je většinou nejen na servis, ale někdy i na psychiatra - a kde vemeš v terénu narychlo psychitra ??? :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2010
        Autor: Airline
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Myslis, ze jako nenasadis predni kolo pokazde stejne? Postav kolo rovne a pak dotahni rychloupinak. Ono si to samo sedne. Kdybys mel tak chujovou vidli, ze by na kazde strane mela zarez jinak vysoko, zahod ji. ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Neřekl bych, že můj Fox TALAS je nějak moc chujovitá vidle ;-) A u ní se mi to stává také...

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2010
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            Chces rict, ze mas na kazde strane zarez jinak vysoko? Nebo ze k tomu nasazovani pristupujes mirne nedbale a i pres stejne vysoky zarez to obcas nesedne? ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              Ono nejde ani tak o výšku (či spíše hloubku) zářezu jako o to, že ty dosedací plošky rychloupínáku si v laku vidlice (a někdy až přímo v jejím materiálu) vytlačí zase nějaký protikus, do kterého to pak správně pasuje jen v jediné správné poloze natočení rychloupínáku... Takže pak nezbývá než po každém vyndání kola tu polohu zase zkoušet najít, nebo, jak už tu kdysi radil Mlok, mít už od minula na rychloupínáku a vidlici vyznačenou polohu :-) Stačí tam udělat rýhu, třeba ostrým šroubovákem ;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2010
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: serizovani brzd

                     

                A když už si tam rychloupínák tu polohu třeba ani nevytlačí, tak jeho plošky nejsou zas tak úplně rovné, a současně ani vidlice není v těch místech nijak přesně frézovaná (plus je tam ještě lak...), takže to nikdy nemůže pasovat na první pokus...

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2010
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: serizovani brzd

                     

                Jo vidis dobrej napad. V rychloupinaku tu ryhu to chapu, ale proc na vidlici ?

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2010
                Autor: Amater
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: serizovani brzd

                       

                  Když si budeš pamatovat kam ta ryska má ukazovat, tak samozřejmě rýpat do vidlice už nemusíš ;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.01.2010
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: serizovani brzd

                         

                    Jo tak. Vetsinou si ji davam upinak rovnobezne s vidlici vizualni a prakticke hledisko - akorat musim vymyslet tu druhou stranu,kde je sroub.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2010
                    Autor: Amater
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: serizovani brzd

                           

                      No moment, to ale mluvíš jen o páčce rychloupínáku, ne ? Ta na tohle ale vliv nemá... Tu si můžeš naštelovat jak chceš a nic tím nezměníš... Maximálně tak riziko, že to budeš mít blbě a chytneš o to nějakou větví :-)
                      To, že něco špatně sedí je ale záležitost těch plošek rychloupínáku, které se dotýkají vidlice.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2010
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: serizovani brzd

                             

                        Ja myslel ze na to ma vliv i to jak moc to kolo utahnes ?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.01.2010
                        Autor: Amater
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: serizovani brzd

                               

                          To samozřejmě ano... Ale všimni si, že osička s páčkou se otáčí nezávisle na těch ploškách (kruci, kdybych si vzpomněl jak se tomu správně říká...), tak poloha páčky vůči vidlici na tohle nemá vliv... Přeci můžu vyklopením páčky rychloupínák povolit, pootočit páčkou tam kam potřebuju a pak to teprve zase celé dotáhnu.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.01.2010
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: serizovani brzd

                                 

                            Ja asi vzdycky otacim ty plosky rovnou s tou packou ???? Vis co, ja si to poradne prohlidnu a dam ti vedet jestli jsem to pochopil.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2010
                            Autor: Amater
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: serizovani brzd

                                   

                              Mrkni na tohle http://www.bikestore.cz/obr_zbozi/bbb-bqr-02...

                              Ty "plošky" na straně páčky jsou rozhodně pohyblivé nezávisle na osičce a páčce. Na druhé straně už tomu tak není, tam je vlastně přímo na osičce našroubovaná matka, jejíž vnitřní strana dotýkající se vidlice funguje jako druhá "ploška". Proto se to při otáčení osičkou vždy trochu povolí nebo utáhne... Z toho důvodu je dobré si hlídat aby se to moc nevyšroubovalo ven.
                              Pořád je ale možné páčku vyklopit ven, tím se celý mechanismus rychloupínáku povolí, a je možné pootočit s ní kam chceš.

                              To, co určuje jak bude kolo ve vidlici dobře sedět, je jen dosednutí těch "plošek", případně ještě nedotažení nebo naopak přetažení mechanismu rychloupínáku.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 06.01.2010
                              Autor: Jarda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: serizovani brzd

                                     

                                Sakra, tady ten web nebere některé druhy odkazů :-)

                                Tak znova, www.bikestore.cz/obr_zbozi/bbb-bqr-02-wheelblock-rychloupinaky-par)-22673-v.jpg

                                Zkopíruj si to do schránky a pak to loupni do adresního řádku inet prohlížeče...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 06.01.2010
                                Autor: Jarda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: serizovani brzd

                                       

                                  Ted uz jsem z toho vazne vedle. Pred chvili mi prislo, ze se bavite o konusech - tedy o tom, co doseda na nohu vidle z vnitrni strany. To jsem nikdy nekontroloval, ale mohlo by to mit vliv.
                                  Vnejsi strana by dle meho mela mit vliv podstatne mensi. Konusy mohou byt teoreticky vymackane do strany, ale z vnejsi strany se to dotahne. Snad kdyby to cele nesedelo a vznikalo nejak extremni pnuti.
                                  A ta cast s probranim, ve ktere se packa rychloupinaku otaci, nebo se o ni spis opira, ta se snad otoci vzdycky s packou. Kdyz ne, hned si toho clovek vsimne.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 06.01.2010
                                  Autor: Murphy
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: serizovani brzd

                                         

                                    Vždyť ano, jsem tupoun :-((( Úplně jsem zapomněl na to "vybrání", o které se opírá excentr páčky :-( Tohle se samozřejmě také otáčí s páčkou...
                                    No nic, už jsem asi přetažený... Omlouvám se...

                                    Napsal jsi to dobře.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 06.01.2010
                                    Autor: Jarda
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: serizovani brzd

                                       

                                  Haha - copy / paste jeste zvladam - zas takovy jelito nejsem, i kdyz to s tema dotazama tak mozna vypada ;-)

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 06.01.2010
                                  Autor: Amater
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: serizovani brzd

                                     

                                Rozumim tomu. Asi to utahuju blbe - vetsinou vezmu ten tu plosku u packy, nastavim packu rovnobezne s vidli a drzim, tocim se sroubem na druhy strane (uz mam celkem odhad kolik) a pak zkusim utahnout packu, kdyz nejde mirne povolim nebo utahnu. Tak bych se mel dostavat v podstate na stejnou polohu - i kdyz je mi jasny ze ne vzdycky je to stejne utazeny - nebo jestli se mi nepovolil upinak kdyz byl sundanej - je to blbej zpusob utahovani ?

                                [ Zpět ]
                                Datum: 06.01.2010
                                Autor: Amater
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: serizovani brzd

                                       

                                  O kus výše jsem to už upřesnil, celou dobu tu píšu kraviny :-) Promiň, nějak mi v průběhu vysvětlování absolutně utekly souvislosti...

                                  To, jak kolo bude správně sedět ve vidlici, je hlavně závislé na tom, jak si do vidlice sednou vnější plošky kónusů. Rychloupínákem se to jenom zpevní a zajistí proti vypadnutí ven... Proto při štelování toho "šmajdajícího" kotouče se vůči vidlici musí hýbat s těmi kónusy a zkoušet co to udělá..

                                  Chjo :-((((

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 06.01.2010
                                  Autor: Jarda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: serizovani brzd

                                         

                                    Z toho si nic nedelej, to se mi stava taky. Si to asi vsechno vytisknu a cervenou a zelenou barvickou si oznacim to je spravne a co je spatne. A podle toho zelenyho to pak zkusim stelovat (haha)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 06.01.2010
                                    Autor: Amater
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: serizovani brzd

                                           

                                      Tak ty moje pitomosti zneviditelni, je tady na to funkce ;-) Jsi autorem tohoto tématu, tak to můžeš udělat...

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 06.01.2010
                                      Autor: Jarda
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: serizovani brzd

                                             

                                        Ja to tu necham, poucit se muze kazdy z toho celkoveho vycucu.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 06.01.2010
                                        Autor: Amater
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: serizovani brzd

                                           

                                      Když se tady jedná o tom, jak si sednou kónusy (nebo rychloupínák) do vidlice, jde vlastně o to, jak sedne HŘÍDEL náboje do lůžek vidlice. Ta hřídel má na sobě vnější závit, na který jsou našroubovány po stranách kónusy, které jsou pak kontramatkami pevně spojeny s tou hřídeli. Takže, když si uděláš značku na kónusu (třebas lesklou plošku pilníčkem), a budeš kolo nasazovat do vidlice pokaždé se stejnou orientací té značky (třebas svisle nahoru), budeš mít kolo vždy usazené stejně.
                                      Poloha rychloupínáku (který se prostrkává dutinou v té hřídeli) nemá na usazení kola žádný vliv, takže utahovat jej lze snadněji než šroubem páčkou na opačné straně.
                                      Já musím, kvůli nedostatku úložných prostorů, snímat kola po každé vyjížďce, a od doby, kdy jsem dal na radu Mloka, a takto si kola označil, nemám po opětovném nasazení kol sebemenší problémy.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 06.01.2010
                                      Autor: henry
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: serizovani brzd

                                 

                            Nojo, jenže když si dáváš osu pokaždé do stejné polohy, tak se ti zase sjíždějí konusy jen z jedné strany a nevydržejí tak dlouho jak by mohly :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2010
                            Autor: IQTyqve
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: serizovani brzd

                                   

                              Nojo no, něco za něco :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 06.01.2010
                              Autor: Jarda
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              Ne, kolo vzdycky usadis stejne (na doraz), ale staci vazne trochu pootocit rychloupinakem a desticky muzou malinko cinkat. Zalezi taky na znacce a typu brzdy, na vzdalenostech mezi deskami a kotoucem a taky na tom, jak dokonale rovny kotouc je. U nekterych kombinaci brzd a kotoucu i pri skrtani nemusi byt slyset skoro nic, u jinych to muze slusne cinkat az vrzat nebi hvizdat, pak je na case se na to podivat, cim to muze byt :o)

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2010
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: serizovani brzd

                     

                Tak to mam nejake nezaslouzene stesti.
                Na MTB mam Raidon + Alivkove hydry na Alivkovych nabach.
                Na lehu mam Raidon + BB7 na Novatecu.
                Minimalne Raidon a vse od Alivia povazuji za lowend. A s rychloupinakem muzu cvicit jak chci a je to porad stejne. Ploska na rychloupinaku i ve vidlich mi prijde rovna.
                Kolo rovne, trosku na vidli pritlacit a je to vzdycky stejne.
                Navic mam kazda kola jinak obuta, takze v ramci experimentu prehazuji dokola kola. ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2010
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Spis si myslim, ze ten upinak neutahnu vzdycky uplne stejne. U v-brzd mi to nevadilo, ale kdyz tady to vypada ze kazdy milimetr hraje roli, pocitam, ze po vyndani kola se nemuzu na milimetr trefit presne mezi desticky.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2010
          Autor: Amater
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: serizovani brzd

           

      osma na kole by kotoučovkám neměla vadit - jedna z jejich výhod
      kotou je přidělanej na nábě, nebrzdí se případně kmitající ráfek ...

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2010
      Autor: macikm
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: serizovani brzd

             

        Tak myslis, ze by byl krivy ten kotouc ? Rafek se mi taky nezda, zkousel jsem to s kridou rozdil je minimalni. Hazi trochu plast, ale to uz se mi stalo, to se casem srovna.
        Da se ten kotouc nejak srovnat, nebo se na to mam proste vykaslat. Neobrousi se mi pak jedna desticka o trochu vic ?
        (nebo me odvezou z toho pravidelneho cinkani k chocholouskovi,Haha)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2010
        Autor: Amater
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: serizovani brzd

               

          Křivý kotouč je běžná věc. Často i nový kotouč je nepatrně křivý. Hlavně ale pokud se jezdí opravdu v terénu, tak dříve nebo později ho stejně sem tam ohneš.
          Rovnat kotouč doma není problém, v nejhorším to jde i jen rukou, ideálně je na to nástroj přímo rovnák na kotouče, kterým to jde lépe.
          Pokud je ohnutý jen minimálně a nikde nic neškrtá, tak to ani nemá cenu řešit.

          Ovšem cinkání brzdy může být za jízdy způsobeno také od vzorku pláště a to aniž by se kotouč dotýkal destiček. Vzorek pláště rozvibruje kotouč a ten sám o sobě při určité rychlosti jízdy zejména po hladkém asfaltu cinká. Tohoto se zbavit nejde (pokud nechceš dát pláště bez vzorku).

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2010
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: serizovani brzd

                 

            Jeste parkrat poradne postelovat tu brzdu, vzadu to totiz nedela vubec. Mozna si na to kolo nekoho posadim aby zatizil riditka, pocitam, ze se to bude chovat trochu jinak, nez bez zateze vid.
            No asi si budu na to cinkani muset zvyknout.
            Pripadam si trochu jako pan Lorenc(haha)

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2010
            Autor: Amater
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: serizovani brzd

                   

              Seřizovat brzdu chce vždy na zatíženém kole. U přední to většinou tak kritické není, u zadní se na každém kole nepatrně posune kotouč vůči deskám (ještě jsem neviděl kolo bez zadní pevné osy, kde by se to po zatížení ani nehlo).
              Nebo už vědět předem jak a kam se to hne a pak není problém seřizovat na nezatíženém cíleně křivě tak, aby po zatížení byl kotouč přesně uprostřed mezi deskami.
              Většinou je třeba seřizovat kotouč u zadní brzdy blíže vnější desce, někde až tak, že se na nezatíženém kole vnější desky prakticky dotýká.

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2010
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: serizovani brzd

                     

                Super informace. Nez budu schopen neco nastavit neco schvalne vic ke strane aby mi to po zatezi sedlo tak jak ma, uplyne asi dost casu, ale kazdopadne tohle si zapamatuju a budu to zkouset.

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2010
                Autor: Amater
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: serizovani brzd

                       

                  Taky se přidám. Povol hlavní šrouby brzd. třmenů, mezi desky a kotouč vložím dvě vizitky, na každou stranu a lehce dotáhnu hlavními imbusy třmen. Když to stále škrtá pak dám pod kolo bílí papír a srovnávám třmen na kotouč při otáčení kola, pozor na prsty, už mi jednou kotouč amputoval část kůže:). Lehce ladím třmeny a zároveň dotahuji imbusy. Závěrečné dotažení je max. 8 Nm.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.03.2010
                  Autor: Albion66
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

151 cyklistů (19 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016