Město: Brno

Cyklostezky v Brně na začáku roku 2007

Nové „zelenější“ vedení radnice města Brna by mělo posunout dosavadní klopotné budování sítě cyklistických komunikací do vyšších obrátek. Schválený rozpočet města slibuje realizaci cyklostezek za celkem 26,618 miliónů korun. To je největší schválená částka na cyklistickou dopravu v dosavadní historii Brna! Už teď je ale pravděpodobné, že ani letos se nepodaří naplánované akce plně realizovat. Může za to i pomalé tempo projednávání cyklistických staveb v předchozí letech. Například největší letošní akce, cyklostezka kolem Svitavy v Maloměřicích, ještě nemá vypracovaný projekt pro stavební povolení.
Ani to, že cyklistická doprava dostává zelenou „shora“, neznamená, že příprava cyklostezek bude probíhat hladce. Svědčí o tom nedávné vyjádření radních městské části Brno – střed. Ti se totiž usnesli, že sice nebrání vzniku cyklotras centrem Brna, ovšem za předpokladu, že cyklista na kole nepojede, ale bude ho vést. Každý, kdo na kole jezdí, si dozajista pomyslí něco o Kocourkově, ale jak s tímto oficiálním usnesením budou dále nakládat úředníci?

Podobný problém se nyní vyskytl v Bystrci. Část cyklotrasy podél Svratky zde vede po vozovce klidnou ulicí Pod Horkou. Místním obyvatelům se to nelíbí a prosadili na zastupitelstvu městské části, aby okamžitě zajistilo zrušení cyklotrasy v této ulici a nové vytýčení po chodnících na opačném břehu řeky podél frekventované čtyřpruhové silnice. Tam to ale není možné bez stavebních úprav, musel by se zřídit nový přejezd přes Odbojářskou ulici apod. Jako důvod k tomuto požadavku jsou uváděny časté konflikty mezi cyklisty a chodci, kteří využívají vozovku pro chůzi. Jsou zde totiž úzké chodníky a šířku silnice zužují i parkující vozidla. A místní chtějí svoji ulici jen pro sebe. Bohužel těmto výpadům vůči cyklistům nahrává i chování některých cyklistů, kteří jezdí tak agresivně, že se chodci cítí být ohrožováni.

Tyto paradoxní návrhy ukazují, že ve velké části veřejnosti není cyklistická doprava vnímána jako rovnocenný druh dopravy, jejíž rozvoj je z ekologických důvodů ku prospěchu všem. A tak i když můžeme očekávat vyšší podporu cyklistické dopravy ze strany vedení brněnské radnice, bude nutné překonávat mnoho překážek a nepochopení.

Nebudou-li tomu napomáhat sami cyklisté, půjde to jen pomalu a zdlouhavě!
více na http://www.bicybo.cz

[ Zpět ]
Datum: 31.03.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (Bicybo)
  • Re: Cyklostezky v Brně na začáku roku 2007

         

    jsem velmi zvědav nakolik zelené zastupitelstvo změní budování cyklostezek k lepšímu, hlavně abychom nezezenali my zlostí, že nic nové se neděje a dál se tuneluje rozpočet.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.04.2007
    Autor: JiFi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťáka - cyklistu i pěšáka cca 60-68 let

včera
Ráda poznám parťáka na cesty z regionů Příbram, Rokycany/cíl Brdy/ nebo Horažďovice, Strakonice /Pootaví/.Jezdím…

Hledám: Partnerku na MTB

včera
Ahoj, rád se seznámím s bikerkou na společné vyjížďky do terénu v okolí Prahy, do hor, single tracky,..

Hledám: Kamaráda/dku na kolo Ostrava

28.03.2017
Pro rekreační ježdění po kraji, bych uvítala spolucyklistu/tku - samotnou mě to moc nebaví. Ideální v týdnu,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

206 cyklistů (15 přihlášených)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017