Tip na výlet do Hrabalovského Polabí

Minerální Josefský pramen v Kersku ()

Touláte se rádi po české vlasti? Poznejte malebná zákoutí kerského lesa a okolí řeky Labe, která uchvátila i známého spisovatele Bohumila Hrabala. Na kole nebo pěšky se vydejte po jeho stopách a objevte krásu a pohostinnost úrodné krajiny, která byla spisovatelovým domovem i literární múzou.

Vydejte se na kole do podhůří Železných hor

Po zelené doprava, ale pak začne opravdu terénní část výletu. (Jiří Juřík)

Pojem Železné hory lze směle přiřadit do některé fantasy ságy. Nicméně naše Železné hory nalezneme takřka přesně uprostřed České republiky a pěkný výlet nabízí i jejich podhůří. Takže žádný Mordor, ale pohodová porce pěkné české krajiny.

Ta naše Kanada Česká

Značení cyklotras v České Kanadě je opravdu dostatečné. (Jiří Juřík)

Pojem Česká Kanada vznikl jako reklamní slogan v druhé polovině dvacátého století. Cílem byla propagace okolí Jindřichova Hradce. Původní rozloha České Kanady vlastně zabírala celé Jindřichohradecko.

Na horském kole brdskou hřebenovkou na rozhlednu Studený vrch

Rozhledna na Studeném vrchu (Václav Vrtal)

Severní výběžek Brd se jako vražený klín mezi Berounku a Vltavu táhne téměř od Příbrami až k hranicím Prahy. A právě do těchto končin nás zavede parádní výlet, kde nebude nouze o náročná stoupání, překrásné výhledy, kulturní památky a možná potkáte i Fabiána, ducha brdských lesů.

Výlet skoro pořád z kopce

Příjemná cesta lesoparkem Litavka (Jiří Juřík)

U tohoto výletu se pojede převážně z kopce, a po silnicích, ale také dojde na polní cesty a v závěru i na parádní cyklostezku. Tedy docela pěkný průřez všemi povrchy, jen na technické pasáže a sjezdy nedojde. Ostatně posuďte to sami, nejlépe tak, že si trasu projedete.

Jak dlouho trvá cesta k Protivínu

Blanice mezi Protivínem a Vodňany (Jiří Juřík)

Jistě znáte lidovou písničku Na břehu Blanice, kde se zpívá o cestě z Maletic do Protivína. Má trvat ani ne hodinu a je prý stromkama sázená. Důvěřuj, ale prověřuj, a tak jsme se do Jižních Čech to vydali zkontrolovat.

Výlet pro pohodáře, vrchaře i freeridisty v Jeseníkách

Odpočívadlo na cyklotrase č. 53 (Jiří Juřík)

Existuje několik odrůd cyklistů, ale jen málo míst, kde by se navzájem ve své cyklistické touze protnuli. Jak titulek praví, jedno univerzální místo jsme zřejmě objevili a pochopitelně jej vám nyní představíme.

Tipy na MTB trasy – Na nejvyšší vrchol Brd

Vstupte do CHKO Brdy (Václav Vrtal)

Nejmladší naší chráněnou krajinnou oblastí jsou Brdy, které byly jako CHKO vyhlášeny teprve v lednu 2016. Výrazným zmenšením vojenského výcvikového prostoru se nám tak zpřístupnila unikátní příroda, kterou byste ve středních Čechách jen stěží jinde našli. Tak do sedel a vyjeďme rovnou až na nejvyšší vrchol Tok.

Tipy na výlety v Praze – Výlet z Prahy za Jizerou

Cesta k podjezdu pod železnicí na konci Centrálního parku v Kbelích. (Jiří Juřík)

Pokud se řekne Jizera, obvykle se vybaví místa jako Jizerky (myšleno hory), Jablonec, Liberec či hora Smrk, kde tato řeka pramení. Málo kdo si však uvědomí, že Jizera se takřka dotýká i naší metropole, a právě poslední úsek jejího toku nabízí několik tipů na pohodovou vyjížďku.

Tipy na MTB trasy – Z Vlašimi do Českého Šternberka nebo naopak

Hrad Český Šternberk z podhledu (Jiří Juřík)

Území mezi řekou Sázavou a městem Vlašimí na jihu se jmenuje Vlašimská pahorkatina a právě sem směřuje následující výlet. Je jasné, že dojde na kopečky, ale i na jízdu po rovině, to v okolí říčky Blanice.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 13 Další »

Polsko 2014 - 1.část

Nějak to přepisování zážitků z cest nestíhám. No, aspoň že stíháme ty cesty...Když jsme se v roce 2013 vraceli z Polska, ještě v autě padla otázka, kam pojedeme příště. Shodli jsme se, že se nám v Kašubsku moc líbilo, ale napřesrok se zkusíme podívat zase někam jinam. Změna je život, ne? Jenže...…
Santi | včera

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…