Cesta do Schengenu (3.) – Přes Francii do Freiburgu

Pohoří Vogézy oddělující Lotrinsko od Alsaska (NaKole.cz)

Je rozhodnuto, koupil jsem podrobnější mapu Lotrinska a vyrážím z Lucemburska zpět na cestu domů. Loučím se s Pavlou, která mi udělala k snídani kupu palačinek. Její manžel Vašek mi ještě bude dělat průvodce na prvních kilometrech Francií. Také jsem dostal slovník se základními francouzskými frázemi, abych se v tom světě neztratil.

Na vlnách - střípky z expedice El Gafla

(Aleš Ali Podivínský)

Zatímco nad Čechami krouží první sněhové vločky, okolí Barcelony cyklistům přeje. Před třemi měsíci se na cestu do Maroka vydala rodina se čtyřmi dětmi. Zprávy z expedice El Gafla dorážely postupně z Rakouska, Itálie, Francie a naposledy i Španělska.

Do Schengenu a zpět (2.) – Příjezd do Lucemburska

…a jsme v Schengenu! (NaKole.cz)

Během prvních osmi dní cesty do Schengenu jsme přivykli na každodenní rutinu cestování. Koncem prvního týdne jsme se podívali na veletrh Spezi. Před námi je Lucembursko, kde na nás čekají naši přátelé.

Na cestě do Maroka a zpět

Tři nejmladší účastníci výpravy – Jakub, Daník a Šimon. (LivePla.net)

Pro většinu z nás už období nekonečných prázdnin a dlouhých cest definitivně skončilo. Právě teď ale může být ten pravý čas vyrazit do jižních krajin. Příkladem toho je Katka Minková, Aleš Podivínský a jejich dlouhá karavana El Gafla, která před několika dny opustila Čechy a směřuje do Maroka.

Polsko na kole i lodí

Wroclav (Míra Klas)

Jak se v Polsku nakládají kola do vlaku a jak se jezdí na kole u našich severních sousedů.

Do Schengenu a zpět (1.) – Praha – Porýní-Falc

Na kolonádě v Mariánských Lázních (NaKole.cz)

Média zrovna zaplňovaly zprávy o vstupu naší země do Schengenského prostoru. Cíl naší jarní cesty byl tedy jasný – městečko Schengen na pomezí Německa, Francie a Beneluxu. Na cestě z Prahy do Lucemburska a zpět jsme na vlastní kůži zažili, co znamená Schengen.

Do Schengenu a zpět

Jirka s Václavem těsně před startem. (NaKole.cz)

Část redakce NaKole.cz je znovu na cestách. Skupinka cyklistů dnes na pražském Barrandově nasedla na kola a vydala se směrem do Schengenu. I když kvůli vytrvalému dešti většina doprovázejících vzdala cestu ještě v Praze, dva kmenové členy týmu to od cesty neodradilo.

Po střeše nahoru, po střeše dolů (2.)

Na expedici Friendship Highway 2007 (David Koribský)

V táboře pod Everestem strávili členové expedice tři dny. Byli tam vlastně jediní hosté. Sezona totiž měla začít až za tři týdny. Rádi by se potkali s dalšími expedicemi, třeba proto, aby se s jejich pomocí dostali lépe k internetu a mohli dát o sobě vědět, ale místo toho prožívali spíše ticho pod velehorami.

Cyklistika v Lucembursku

Speciální cyklotunel (vasek)

Cyklistika má v Lucembursku velikou tradici. I když má dnes Velkovévodství Luxembourg pouhých cca 450 tisíc obyvatel, opírá se o širokou cyklistickou základnu. Vždyť odtud pochází například tři celkoví vítězové Tour de France! Francois Faber (v roce 1909), Nicolas Frantz (ročníky TdF 1927 a 1928) a Charly Gaul (1958).

Svatební cesta na ležatém kole

Ranní odjezd (Jirka Ptáček)

Po třech letech si přítelkyně dala říct a nechala mě, abych jí koupil Azuba. Už na druhé vyjížďce ujela 100 km, což byl zhruba trojnásobek jejího dojezdu na klasickém kole. A když zjistila, že tělo na lehokole tolik nebolí jako na „klasice“, souhlasila se svatební cestou na kolech.

« Předchozí 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Další »