Za sluníčkem na sever (5.) – Od Baltu přes Berlín do Čech

Od trajektu z Gedseru přijíždějí do Dánska na kolech i celé rodiny. (NaKole.cz)

Letos si v Čechách letního počasí užíváme už od dubna. Vloni by ale jen málokdo touto dobou uvažoval o krátkých kalhotách, tričku a sandálech. Ve Skandinávii tomu ale bylo tenkrát jinak. Zkrátka počasí vyšlo na jedničku. Chybí tu ale ještě popis, kudy jsem putoval od Baltského moře zpátky do Čech.

Velebit na horském kole

(CK Calypso)

Zelenobílé hory a nekonečná modř Jadranu, to je národní park Velebit na severu Chorvatska. Pro Chorvaty symbol svobody a pro nás příležitost k bajkování, která se hned tak nenaskytne.

Labská cyklotrasa – Německo

Cyklisté na Elberadweg (NaKole.cz)

Elberadweg je nejoblíbenější dálková trasa v Německu. Nedávno byl zveřejněn nový tištěný průvodce,  který cyklisty bezpečně provede od přístavu Cuxhaven u Severního moře až na česko-německé hranice. (aktualizováno 29. 3. 2011)

Cyklotoulky po stopách Trollů (1.) – z Čech do Norska

Trollí značka varající před Trolly v Trollstigenu. (Wikimedia Commons)

Na cestu do Norska se vydala česká expedice v čele s Vítem Čenovským. Devět účastníků na kolech důkladně poznalo nádhernou zemi s tisíci fjordů a ostrovů, kterou obývají zlomyslní obři Trollové. Inspirací k cestě byla knížka Radovana Kunce „Cestami Trollů“, která vyšla v nakladatelství Cykloknihy.

Za sluníčkem na sever (4.) – Přes Göta Kanal do Dánska

Göta kanal (NaKole.cz)

Ani po odjezdu ze Stockholmu jsem ještě nebyl rozhodnutý, kudy povede moje zpáteční cesta. Vracet se po stejné trase mě nikdy moc netěšilo, tak jsem v mapě hledal něco, co by zafungovalo jako magnet. Göta Kanal a hluboké lesy s jezery táhnoucími se přes celý Småland se takovým lákadlem staly.

Za sluníčkem na sever (3.) – Souostroví Åland a Stockholm

Na Ålandech jsme občas kolo vyměnili za motorový člun. (NaKole.cz)

Teď v zimě byste nejspíš na palubě trajektu uprostřed Baltu asi dlouho nevydrželi. Většina lidí by raději zalezla do kajuty nebo seděla na baru u horkého nápoje. Uprostřed léta je ale plavba na Ålandy pro suchozemce nevšedním zážitkem.

Za sluníčkem na sever (2.) – Švédskem přes Öland na Åland

Blížíme se k Trelleborgu. (NaKole.cz)

Za pět dní jsem podél stezky Odra-Nisa došlapal z Prahy na Rujánu, kde silnice končí. Cestu do Skandinávie jsem si proto zpříjemnil plavbou na trajektu přes Baltské moře. Na lince, která tvoří hlavní lodní spojení mezi Německem a Švédskem, ale nastaly problémy.

Za sluníčkem na sever (1.) – Z Prahy na Rujánu

Mělnický zámek (NaKole.cz)

Co dělat, když ještě v půli června spí slunce kdesi za horami a venku to vypadá spíš na zamračený podzim? Sedněte na kolo a vyražte na sever. Tam snad bude o letním slunovratu slunečního svitu mnohem víc.

Pobaltí na kole (9.) – Vlakové dobrodružství na zpáteční cestě

Znovu cyklostezka po bývalé trati, tentokrát zpátečním směrem do Riispere (Jaroslav Tvrdík)

Závěrečný díl vyprávění Marie Tvrdíkové o cestování po baltských zemích nás zavede na estonské železnice. Že cestování vlakem s naloženým kolem není vždy v Česku úplně snadná  záležitost, si možná leckdo z vás už vyzkoušel. Ale víte, jak to vypadá v Estonsku?

Pobaltí na kole (8.) – Kolem ostrova Vormsi

Na trajektu silně foukalo (Jaroslav Tvrdík)

Estonsku náleží více než 1500 ostrovů a ostrůvků v Baltském moři. Na jeden z nich, kouzelný ostrov Vormsi nás zavedou i naši cyklocestovatelé. Po necelé hodině plavby na trajektu se najednou ocitnete v úplně jiném světě.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 Další »

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Bělorusko Měli jsme před sebou druhou zemi, Bělorusko. Již jsme v minulosti tento nepříliš známý a málo oblíbený stát na kolech navštívili. Psal se rok 2003 a my přes něj mířili do pobaltských republik. Již tenkrát se nám v Bělorusku líbilo. Zemi „sosen a berjoz" s lehce zvlněnou krajinou plnou…
Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

13. den (28 km, Jája 20 km)Neměli jsme nastavený budík a vstáváme dost pozdě - skoro v devět. Ono to ale zas tolik nevadí. K autu to máme nějakých sto třicet kilometrů vzdušnou čarou a času dostatek. Na modré obloze se opět začínají objevovat osamocené černé mraky a stále hodně fouká. Odjíždíme až…
Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)

Celý měsíc kolmo-tlačmo-pěšmo po ostrovech západní Vysočiny, krásné počasí skoro bez deště, žádné úmorné tropy, žádné kousavé midges, úžasná krajina, divoká příroda, daleko od přelidněné civilizace, klid, pohoda,... Byl by hřích tu spěchat a jen nahánět kilometry, nezastavit, neposedět, nevychutnat…
cyklo-poustevnik | 14.01.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (2.)

... aneb co tam, kurwa, będziecie szukać v tej Rosiji? (část 2) Wieliczka, Krakow a Szlak Orlich gniazd Projíždět jihovýchodním Polskem a nezastavit se v bývalém solném dole Wieliczka nebo v historickém Krakově? Nemožné! Wieliczka byla první na řadě. Vystáli jsme frontu na prohlídku v polském…
Peggy | 10.01.2018

Polsko 2014 - 3.část

8. den (52 km, Jája 27 km)O půlnoci nás probudil liják a od té doby pršelo až do sedmi ráno. Jakmile déšť ustal, vstáváme. Obloha je jednolitě šedá a od moře k nám doléhá silné hučení.Voda na čaj se nechce vařit, je čas vyměnit baterii ve dřívkáči. Tím údržba nekončí. Šárka hlásí trochu odlepenou…
Santi | 08.01.2018

NEcyklo Radování ze sněhu 2017 - 2018 včera v 23:36
NEcyklo Volíme prezidenta včera v 23:08
Cestování na kole Týdenní výlet na kolech včera v 22:30
Ostatní – cyklo Zaujalo 182 včera v 21:37
Komentáře k blogu Za sluníčkem na Hebridy (2017) včera v 21:24

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)