Na kole do Evropského parlamentu zdarma

S redakcí NaKole.cz se můžete vydat po stopách europoslance Edvarda Kožušníka na jeho cestě z Prahy do Štrasburku. Knížku Františka Šestáka si nyní můžete objednat a zdarma si ji nechat zaslat na svoji poštovní adresu.

Bike-tree – symbióza kola a stromu

Bike Tree ()

Při brouzdání po internetu jsme narazlili na unikátní přírodně-cyklistickou kuriozitu – jde o staré dětské kolo, které je ve výšce asi dvou metrů zarostlé do starého stromu.

Podél bývalé železné opony do „malého Berlína“

Špalíček na chebském náměstí Krále Jiřího z Poděbrad (Václav Vrtal, NaKole.cz)

Nejznámější cyklotrasou v Karlovarském kraji je bezesporu cyklostezka podél řeky Ohře. Pokud se po ní vydáte z Karlových Varů proti proudu, dojedete po značené trase až do Chebu. Projeďte se s námi odsud po místech, kudy po čtyřicet let vedla železná opona až na hraniční bod trojstátí Česka, Bavorska a Saska.

V Dolním Rakousku bez mapy

Schwarzataler Radweg vede údolím řeky s výhledem na alpské štíty. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

V Dolním Rakousku jsme vyzkoušeli, jak se cestuje po cyklotrasách jen s pomocí reklamních prospektů a orientačních tabulí. Výsledek naší prověrky rakouského cykloznačení dopadl překvapivě.

Alpy začínají hodinu za Vídní

Nejvyšší vrchol Vídeňských Alp dosahuje přes dva tisíce metrů. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Jedete po Dunajské stezce, úrodnou nížinou podél řeky se blížíte k Vídni. Jen hodinu cesty autem jsou přitom vzdálené alpské štíty s bělavou sněhovou čepicí, která mizí až s prvními přísliby léta. A právě tato část Dolního Rakouska dodnes okouzluje technikou, jež dokáže překonat alpská údolí mohutnými viadukty, po kterých se prohánějí parní lokomotivy. Podívali jsme se na tři místa, která dodnes vyvolávají údiv a okouzlují nejen vyznavače železnic.

Innská stezka vede pohodově mezi třítisícovkami

Pohled na městečko St. Moritz a stejnojmenné jezero (Switzerland Tourismus, Max Weiss)

„Hory jsou doma ve Švýcarsku“ říká jeden reklamní slogan. Ovšem přesto, že se této zemi připisuje celkem 48 vrcholů vyšších než 4 000 m.n. m., dokáže nabídnout i pohodovou cyklodovolenou. Tip na trasu, která provede cyklistu mezi horskými velikány, vede po Innské stezce.

Jak se jezdí v Kodani

Fifty-fifty - tak bude vypadat podle kodaňské radnice podíl dopravy v roce 2025. (Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Dlouhé zimy, malá mořská víla, pohádkář Andersen, hradní stráž ve vysokých chlupatých čepicích – to všechno proslavilo Dánsko ve světě. A také obrovský počet cyklistů, o kterých přednášejí urbanisté, dopravní projektanti a zástupci měst na světových konferencích. Do metropole země se studeným jménem jsem se vypravila prozkoumat, jak a proč právě tady vznikla „cyklistická kultura“.

Friesland deštěm stíhaný

(Jitka Vrtalová, NaKole.cz)

Zatímco oblékáme další vrstvu oblečení, kolem běhají děti v krátkých kalhotkách a plovacích vestách. Stojíme pod přístřeškem a přemýšlíme, zda vyrazit v dešti na kolech. Kolem projíždějící kráska na těžkém městském kole se zastaví, aby si vyhrnula límec saka. Jsme ve Frísku, nejsevernější holandské provincii. Jeho název zní sice trochu větrně a studeně, během léta tu ale je počasí pro cykloturistiku ideální. A jak nám ukazují sami Holanďané, ani déšť se nemusí brát nijak vážně.

V soutěži o česká NEJ hrajeme o jízdní kolo nebo víkendový pobyt

Jízdní kolo, víkend v zařízeních se značkou Cyklisté vítáni, cyklobrašny nebo cyklistické dresy mohou vyhrát účastníci nové soutěže, která dnes startuje NaKole.cz. Odměny jsou určené pro autory nejlepších příspěvků, o vítězi budou po celou letní sezónu hlasovat sami návštěvníci NaKole.cz.

Ski Guide Austria – recenze přehledu rakouských lyžařských areálů

(Österreich Werbung/ Wolfgang Zajc)

Rakušané to se sněhem umějí, o tom není pochyb. Nejenže rakouští sportovci lyžaři pravidelně obsazují přední příčky světových pohárů, Rakousko je také cílem zimní dovolené a každoročně sem směřují tisíce milovníků lyžování a zimních sportů. Díky dobré dostupnosti sem jezdíme nejen na dovolenou, ale hlavně na prodloužené víkendy. Průvodce Ski Guide Austria je prvním kompletním přehledem zimních lyžařských areálů a dalších sportovních aktivit v Rakousku, který vychází s aktualizovanými informacemi pro zimní sezónu 2011/2012.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 12 Další »

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Bělorusko Měli jsme před sebou druhou zemi, Bělorusko. Již jsme v minulosti tento nepříliš známý a málo oblíbený stát na kolech navštívili. Psal se rok 2003 a my přes něj mířili do pobaltských republik. Již tenkrát se nám v Bělorusku líbilo. Zemi „sosen a berjoz" s lehce zvlněnou krajinou plnou…
Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

13. den (28 km, Jája 20 km)Neměli jsme nastavený budík a vstáváme dost pozdě - skoro v devět. Ono to ale zas tolik nevadí. K autu to máme nějakých sto třicet kilometrů vzdušnou čarou a času dostatek. Na modré obloze se opět začínají objevovat osamocené černé mraky a stále hodně fouká. Odjíždíme až…
Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)

Celý měsíc kolmo-tlačmo-pěšmo po ostrovech západní Vysočiny, krásné počasí skoro bez deště, žádné úmorné tropy, žádné kousavé midges, úžasná krajina, divoká příroda, daleko od přelidněné civilizace, klid, pohoda,... Byl by hřích tu spěchat a jen nahánět kilometry, nezastavit, neposedět, nevychutnat…
cyklo-poustevnik | 14.01.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (2.)

... aneb co tam, kurwa, będziecie szukać v tej Rosiji? (část 2) Wieliczka, Krakow a Szlak Orlich gniazd Projíždět jihovýchodním Polskem a nezastavit se v bývalém solném dole Wieliczka nebo v historickém Krakově? Nemožné! Wieliczka byla první na řadě. Vystáli jsme frontu na prohlídku v polském…
Peggy | 10.01.2018

Polsko 2014 - 3.část

8. den (52 km, Jája 27 km)O půlnoci nás probudil liják a od té doby pršelo až do sedmi ráno. Jakmile déšť ustal, vstáváme. Obloha je jednolitě šedá a od moře k nám doléhá silné hučení.Voda na čaj se nechce vařit, je čas vyměnit baterii ve dřívkáči. Tím údržba nekončí. Šárka hlásí trochu odlepenou…
Santi | 08.01.2018

NEcyklo Radování ze sněhu 2017 - 2018 včera v 23:36
NEcyklo Volíme prezidenta včera v 23:08
Cestování na kole Týdenní výlet na kolech včera v 22:30
Ostatní – cyklo Zaujalo 182 včera v 21:37
Komentáře k blogu Za sluníčkem na Hebridy (2017) včera v 21:24

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Peggy | 18.01.2018

Polsko 2014 - 4.část

Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)