reklama

Jak vybrat a poskládat kolo, ze kterého budete prostě nadšení?

Návod „jak vybrat jízdní kolo“ je relativně častým tématem různých časopisů a serverů zabývajících se cyklo tematikou, avšak dokázali jste po jejich přečtení skutečně poznat který typ a model které značky je to pravé?

Foto: MAXBIKE

Celkem dobře zpracované rady najdete na stránkách některých seriózních výrobců a prodejců kol. Některé skutečně stojí za přečtení, nicméně jsou to všeobecné rady a většinou vás odkážou na to „svoje" z vlastní nabídky. OK, ale co když je jinde jiné lepší a za mnohem výhodnější cenu?

Odborná média dělají často testy jízdních kol, ale vyvstává otázka: jsou to skutečně nezaujaté a nezaplacené testy? Jak to zjistit? Těžko, nezbývá než věřit, že třeba mají pravdu. Pak je tu ještě varianta diskusních fór, chatů apod., ale jak poznat, zda je dotyčný odborník nebo jen spekulant. A bude vás to zřejmě stát i dost času.

Do hry může vstoupit známý, kamarád, který se cyklistice věnuje intenzívně, nebo také můžeme získat rady od prodejce ve specializované kamenné prodejně. A co to dát všechno dohromady? Ale aby to nedopadlo, jako když kočička a pejsek vařili dort. Tudíž nejlepší je vědět, zažít a přesvědčit se sám/sama? My jsme si to vyzkoušeli, udělali špinavou práci za vás. Jak na to a jaké jsou výsledky? Pokud jste si odpověděli na základní otázky: kde, jak, jak často, s kým budete jezdit a kolik do nového kola chcete investovat, pak Vám může být dobrým pomocníkem konfigurátor, který používá kvalitní český výrobce jízdních kol MAXBIKE a který funguje velmi jednoduše.

Konfigurátor MAXBIKE
Konfigurátor MAXBIKE

Začněme rámem. Možnost výběru ze tří typů designů rámů je tak akorát, více už by byl boj, protože čím více variant výběru je, tím těžší je rozhodování.
S typem terénu souvisí i volba plášťů. Do náročného terénu obujeme širší pláště s vyšším vzorem, na zpevněné cesty jsou vhodnější užší pláště s nižším vzorkem.
Sedlo je velmi důležité, neboť zajistí, že jízda bude pro vše sedací partie spíše pohodlná nebo strastiplná, takže vyberte si. Zde je dobré vzít v úvahu, jaké vzdálenosti budete při svých cyklo jízdách absolvovat. Obecně platí, čím delší vzdálenosti a sportovnější styl, tím vhodnější je tvrdé sedlo. Měkké sedlo je určeno především pro turistiku na kratší vzdálenosti, jízdu do města apod. Ale nejdůležitější je individuální pocit, každému vyhovuje něco jiného a proto je třeba sedla vyzkoušet. Někdo preferuje (především dámy – sedla s gelem a dírou, která byla navržena tak, aby vyhovovala právě jim), někdo má raději surovou klasiku bez gelu (to je nutné vyzkoušet).
Pedály se nabízí v různých provedeních – kovové, plastové, nášlapy nebo kombinace pedálů a nášlapů tzv. nášlapné pedály. Kdo si na nášlapy netroufá, pro toho jsou zbytečné a postačí klasické pedály a opačně, kdo je zkušený cyklista a poznal kouzlo nášlapů, je zbytečné mít variantu „kombi" nášlapných pedálů.

Doplňky a komponenty jsou záležitostí především estetickou, máte-li však potřebu mít kolo pěkně „vymazlené", právě detaily tvoří celek. Obecně platí, že dražší doplňky bývají kvalitnější a ve výsledku se vyplatí. Pokud patříte mezi ty, kteří mají rádi něco výjimečného, pak šperky na kolo TOKEN (karbonový košík na láhev, objímky, podložky řízení, kryty a v neposlední řadě zapletená kola) jsou přesně pro Vás. Seznamte se s těmito estetickými a funkčními díly na kolo, které z něj udělají naprostý unikát a ještě jej odlehčí. Produkty TOKEN dostali uznávané mezinárodní ocenění designu. Není náhodou, že jsou to skvosty, kterých si každý všimne, neboť drobné detaily tvoří celek. Všechny věci mají design, ale některé ho mají udělaný úžasně… tak by se dal charakterizovat TOKEN.  Je na čase začít rozmazlovat sebe i kolo.

Doplňky TOKEN
Doplňky TOKEN

Pokud jste někdy snili o tom, že si designově navrhnete a poskládáte svoje vlastní naprosto unikátní horské kolo nebo silniční kolo, Vaše sny Vám dokáže splnit již zmíněný MAXBIKE! Kolo dle vlastního návrhu designu si můžete vybrat v plně individuálním designu nebo v polo individuálním designu tj. předkreslené šablony, do kterých si jednoduše doplníte vlastní grafické motivy (logo, obrázek, podpis, barvy a jiné prvky). Důležitý je i správný výběr velikosti rámu silničního kola či horského kola, zde Vám pro určení pomohou příslušné tabulky. Rámy jsou vyrobeny z karbonu, což je vysoce kvalitní, lehký a přitom pevný materiál. Díky jeho skvělým vlastnostem je používán i ve vrcholné cyklistice. Jeho nevýhodou však může být vyšší cena. Jízdní kola MAXBIKE ve vlastním designu je možné pořídit pouze ve variantách horské kolo a silniční kolo.

Pamatujte, že s kolem strávíte nejednu chvilku a je to jako vybírat si „menší auto", takže byste měli věnovat pozornost všem detailům. Přejeme hodně štěstí při výběru, pořádnou dávku najetých kilometrů a maximální potěšení z kola!

Fotogalerie

Konfigurátor Doplňky TOKEN
MAXBIKE (PR), 10.09.2012
Blogy

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

 ()
Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v roce 2007 jsem si těsně před odjezdem zlomila žebra, když jsem přepadla přes řídítka. Tou ulicí, kde jsem tenkrát spadla, jsem už nikdy nejela. V Aši a v okolních lesích se nám s Lenkou moc…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 21:30
Technické rady Springer vidlice na fatbika dnes v 19:47
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 19:03
Technické rady Nový gravel dnes v 14:23
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 dnes v 12:24
Elektrokola E Fatbike, výdrž baterky dnes v 10:51
Cestování na kole Velikonoce za polárním kruhem 3/2024 včera v 21:12
NEcyklo Ukrajina 42 včera v 19:23
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

352 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024