Elektrokola nejsou jen pro lidi s hendikepem

Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.

Foto: NaKole.cz

Jízdní kolo doplněné o elektropohon, to je hit současnosti. Pokud víte, jak se dívat (umíte je rozeznat od běžných kol), spatříte tyto hbité stroje takřka všude. Potkáte je ve městech, zde asi nejčastěji, mimo zástavbu na běžných komunikacích a nově i v přírodě na terénních stezkách.

Nástup kol s pomocí elektromotorku, tedy elektrokol, je v posledních letech vskutku markantní. Nicméně nemusíte mít strach, že by tyto hybridy vytlačily klasická jízdní kola, to bychom míchali, porovnávali, hrušky s jablky. Ono totiž elektrokolo nenahrazuje běžný bicykl, jen rozšiřuje jeho využití a vyplňuje prázdná místa či opuštěné pozice.

Dost teorií, vydejme se do praxe, do běžného provozu, a to kamkoliv, kde bychom se s elektrokolem mohli setkat.

Městem v kostýmku či v obleku

Zřejmě nejlepším uplatněním elektrokola je město, čím větší, tím lepší, kopci nešetřeme, úspěšnými podnikateli rovněž. Zde totiž platí rovnice: město + stoupání + serióznost = elektrokolo. Důkaz rovnice: město znamená větší vzdálenosti a navíc časté zácpy, tedy jízda autem nic moc, kopce představují námahu při šlapání do nich a následné pocení, což vylučuje poslední člen, tím je seriózní dojem např. při dojezdu na schůzku. Řešením všeho je elektrokolo. Pro jedince (bez ohledu na pohlaví), který se chce po městě pohybovat rychle, a na svá jednání dorazit včas, bez výraznější známky únavy a klidně i v obleku či kostýmku, tak právě pro něj je určeno elektrokolo.

Na kole s dětmi nebo nákupem

Druhý typ uživatelů kol se od prvního liší jen minimálně. Jde o jedince, kteří jezdí po městě, ale i mimo něj a nemají rádi zbytečnou námahu, případně převáží náklad, nebo vlastní či jiné děti. Modelovou kombinaci představuje mladá žena s dětmi a zaměstnaným manželem, bydlící na okraji Prahy, vysoko nad vltavským údolím, tedy centrem města, kde je veškerá kultura, kroužky pro děti i její zájmy. MHD není zcela flexibilní, autem to také není ono, s běžným kolem je to dřina. Elektrokolo to jistí. Snadno se s ním do kopce vytáhne náklad dětí, elegantně oblečena s ním naše hrdinka dojede do fitness centra, na kávu s přítelkyní, do úřadu.

Na výletech pomáhá držet tempo


Foto: NaKole.cz

Zde se setkávají dvě skupiny zcela opačného zaměření. První mohou, ale nechtějí šlapat, druzí by chtěli, ale již jim to nejede. Zjednodušeně jedni jsou lidmi pohodlnými, druzí hendikepovanými. Řeč je o jedincích, kteří by rádi jezdili na kole, ale nebaví je šlapání do kopců, protože prostě na to nemají fyzičku, ale nevzdávají to. Mnohem nosnější skupinou potenciálních uživatelů elektrokol jsou lidé, mající již něco za sebou, jak věkem, tak výkony, ale kteří se nevzdávají aktivního života. Díky elektrokolu mohou nyní absolvovat výlety, které pro ně byly předtím na hranici jejich možností. Elektrokolo tak otevírá zcela nové možnosti trávení volného času.

A co ostatní

Možná by bylo snazší odpovídat na otázku, pro koho není elektrokolo určenou, výše uvedené tři příklady pokrývají asi většinu cyklistické populace. Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činnost, jako způsob seberealizace a zvyšování fyzické kondice. Je zcela jedno, zda jde o příznivce silniční či terénní cyklistiky. Elektrokola si ale našla svoje uplatnění pro široké použití v každodenní dopravě i na výletech. Starší lidé si je dokonce pořizují i v případech, kdy jezdí jen občas nebo na kratší vzdálenosti (do 2 km).

Chtěli byste vyzkoušet jízdu na elektrokole, ale pořizovací cena se vám zdá vysoká? Nebo si chcete vybrat elektrokolo na míru a vyzkoušet různé značky a provedení? Anebo máte zájem se jen tak projet na elektrokole, protože o nich slyšíte ze všech stran? Navštivte PREkolo – půjčovnu elektrokol Pražské energetiky!

PREkolo

PREkolo – Půjčovna elektrokol Pražské energetiky

Centrum energetického poradenství PRE

Jungmannova 747/28 (Palác TeTa), Praha 1


Otevírací doba: Po-Pá 10.00–18.00

Tel.: 734 234 832
[email protected]

www.prekolo.cz
www.facebook.com/pre­kolo

 

 

O elektrokole byste mohli začít uvažovat v případě, že jste:

  • lidé, kteří se potřebují rychle a spolehlivě pohybovat po městech
  • lidé, kteří se neradi potí
  • lidé, kteří mají rádi své civilní oblečení i při jízdě na kole
  • lidé, kteří potřebují převážet děti či jiný náklad
  • lidé, kteří neradi šlapou do kopců
  • lidé, kteří zjistili, že již kamarádům nestačí
  • lidé, kteří nemohou jezdit motorovými vozidly
  • lidé, kteří chtějí být nezávislí na veřejné dopravě
  • lidé, kteří myslí ekologicky
  • lidé, kterým již zdravotní stav nedovoluje jezdit na klasickém kole
  • lidé důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život

Přečtete si také:

Fotogalerie

Elektrokolo Ultramotor A2B Elektrokolo Ultramotor A2B
Světlana Jasná, NaKole.cz, 24.07.2012
Blogy

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

 ()
Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký příspěvek. Předem se omlouvám ortodoxním bikerům. Oravareitti Veverčí trasa je systém vodních cest mezi osadami Juva a Sulkava v délce 57 km v srdci jezerní oblasti. Tato stezka je…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

 ()
Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar Planinu a vydali se na Prokletije. Přišel deštivý večer, někde blízko už musí být albánská hranice, stan se moc stavět nechtělo a vysoko v horách byla salaš. Bača v mohutném kožichu. „Za što ty…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

 ()
Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší (tehdy bikerská) komunita nezabývala planetárními problémy, ale konala. Tak se v roce 2009 uskutečnil nákolácký zájezd bez kol na zamrzlé Lipno. Byla to tehdy výborná bruslařská sezona. Letos…
mirekbik | 11.01.2017

7001

 ()
3. (poslední) část trilogie Prosinec tentokrát mému Hobby Nr. 2 příliš nepřál. Taky proč by přál, když v prosinci se má jezdit na lyžích. Počtem kilometrů jsem se však přiblížila mým rekordům v posledních dvou letech, to mě nenechalo klidnou a magická trojka ze mě učinila na konci roku…
Quatsch | 04.01.2017

Za mrazíky do Jizerských hor

 ()
Sice ne kolmo takže to sem asi moc nepatří, ale byl to moc fajn zimní přechod Jizerek - krásně jsem si tam vyčistil hlavu a taky zavzpomínal.********************************************* Rosničky už zase hlásí inverzi, nejlepší čas na pár dnů vyrazit z gloomy-doomy pošmourných nížin za sluníčkem…
cyklo-poustevnik | 27.12.2016

O čem se mluví:

NEcyklo Jaro je tady! před 6 minutami
NEcyklo Co vás zaujalo 151 před 14 minutami
Co pobavilo, co potěšilo 119 před 15 minutami
S dětmi na kole Zadní nosič na 24" dětské kolo. před 19 minutami
Rada při výběru kola Skládací koloběžka - hloupé otázky :-) dnes v 19:36
Cestování na kole Polské pobřeží (drogi rowerove) dnes v 18:53
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

243 cyklistů (37 přihlášených)

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší …
mirekbik | 11.01.2017