reklama

Elektrokola nejsou jen pro lidi s hendikepem

Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.

Foto: NaKole.cz

Jízdní kolo doplněné o elektropohon, to je hit současnosti. Pokud víte, jak se dívat (umíte je rozeznat od běžných kol), spatříte tyto hbité stroje takřka všude. Potkáte je ve městech, zde asi nejčastěji, mimo zástavbu na běžných komunikacích a nově i v přírodě na terénních stezkách.

Nástup kol s pomocí elektromotorku, tedy elektrokol, je v posledních letech vskutku markantní. Nicméně nemusíte mít strach, že by tyto hybridy vytlačily klasická jízdní kola, to bychom míchali, porovnávali, hrušky s jablky. Ono totiž elektrokolo nenahrazuje běžný bicykl, jen rozšiřuje jeho využití a vyplňuje prázdná místa či opuštěné pozice.

Dost teorií, vydejme se do praxe, do běžného provozu, a to kamkoliv, kde bychom se s elektrokolem mohli setkat.

Městem v kostýmku či v obleku

Zřejmě nejlepším uplatněním elektrokola je město, čím větší, tím lepší, kopci nešetřeme, úspěšnými podnikateli rovněž. Zde totiž platí rovnice: město + stoupání + serióznost = elektrokolo. Důkaz rovnice: město znamená větší vzdálenosti a navíc časté zácpy, tedy jízda autem nic moc, kopce představují námahu při šlapání do nich a následné pocení, což vylučuje poslední člen, tím je seriózní dojem např. při dojezdu na schůzku. Řešením všeho je elektrokolo. Pro jedince (bez ohledu na pohlaví), který se chce po městě pohybovat rychle, a na svá jednání dorazit včas, bez výraznější známky únavy a klidně i v obleku či kostýmku, tak právě pro něj je určeno elektrokolo.

Na kole s dětmi nebo nákupem

Druhý typ uživatelů kol se od prvního liší jen minimálně. Jde o jedince, kteří jezdí po městě, ale i mimo něj a nemají rádi zbytečnou námahu, případně převáží náklad, nebo vlastní či jiné děti. Modelovou kombinaci představuje mladá žena s dětmi a zaměstnaným manželem, bydlící na okraji Prahy, vysoko nad vltavským údolím, tedy centrem města, kde je veškerá kultura, kroužky pro děti i její zájmy. MHD není zcela flexibilní, autem to také není ono, s běžným kolem je to dřina. Elektrokolo to jistí. Snadno se s ním do kopce vytáhne náklad dětí, elegantně oblečena s ním naše hrdinka dojede do fitness centra, na kávu s přítelkyní, do úřadu.

Na výletech pomáhá držet tempo


Foto: NaKole.cz

Zde se setkávají dvě skupiny zcela opačného zaměření. První mohou, ale nechtějí šlapat, druzí by chtěli, ale již jim to nejede. Zjednodušeně jedni jsou lidmi pohodlnými, druzí hendikepovanými. Řeč je o jedincích, kteří by rádi jezdili na kole, ale nebaví je šlapání do kopců, protože prostě na to nemají fyzičku, ale nevzdávají to. Mnohem nosnější skupinou potenciálních uživatelů elektrokol jsou lidé, mající již něco za sebou, jak věkem, tak výkony, ale kteří se nevzdávají aktivního života. Díky elektrokolu mohou nyní absolvovat výlety, které pro ně byly předtím na hranici jejich možností. Elektrokolo tak otevírá zcela nové možnosti trávení volného času.

A co ostatní

Možná by bylo snazší odpovídat na otázku, pro koho není elektrokolo určenou, výše uvedené tři příklady pokrývají asi většinu cyklistické populace. Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činnost, jako způsob seberealizace a zvyšování fyzické kondice. Je zcela jedno, zda jde o příznivce silniční či terénní cyklistiky. Elektrokola si ale našla svoje uplatnění pro široké použití v každodenní dopravě i na výletech. Starší lidé si je dokonce pořizují i v případech, kdy jezdí jen občas nebo na kratší vzdálenosti (do 2 km).

Chtěli byste vyzkoušet jízdu na elektrokole, ale pořizovací cena se vám zdá vysoká? Nebo si chcete vybrat elektrokolo na míru a vyzkoušet různé značky a provedení? Anebo máte zájem se jen tak projet na elektrokole, protože o nich slyšíte ze všech stran? Navštivte PREkolo – půjčovnu elektrokol Pražské energetiky!

PREkolo

PREkolo – Půjčovna elektrokol Pražské energetiky

Centrum energetického poradenství PRE

Jungmannova 747/28 (Palác TeTa), Praha 1


Otevírací doba: Po-Pá 10.00–18.00

Tel.: 734 234 832
poradce@pre.cz

www.prekolo.cz
www.facebook.com/pre­kolo

 

 

O elektrokole byste mohli začít uvažovat v případě, že jste:

  • lidé, kteří se potřebují rychle a spolehlivě pohybovat po městech
  • lidé, kteří se neradi potí
  • lidé, kteří mají rádi své civilní oblečení i při jízdě na kole
  • lidé, kteří potřebují převážet děti či jiný náklad
  • lidé, kteří neradi šlapou do kopců
  • lidé, kteří zjistili, že již kamarádům nestačí
  • lidé, kteří nemohou jezdit motorovými vozidly
  • lidé, kteří chtějí být nezávislí na veřejné dopravě
  • lidé, kteří myslí ekologicky
  • lidé, kterým již zdravotní stav nedovoluje jezdit na klasickém kole
  • lidé důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život

Přečtete si také:

Fotogalerie

Elektrokolo Ultramotor A2B Elektrokolo Ultramotor A2B
Světlana Jasná, NaKole.cz, 24.07.2012
Blogy

Reportáž psaná na kole 1.

 ()
Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…
Martynka | 04.10.2017

Malý gurmánský výlet po jižním Walesu

 ()
Suchá předpověď počasí na poslední srpnový víkend, pondělí volné (bank holiday), příznivě načasované odpolední odlivy slibující zajímavé možnosti večerních jídelníčků,... - ideální podmínky na prodloužený víkendový výraz do míst kde už to sice dobře znám, kam se však stále rád vracívám, kde pořád…
cyklo-poustevnik | 30.09.2017

Vodňansko

 ()
Do Vodňan jsem za svých více jak 50 let života prvně zabloudila loni v létě cestou na poutní místo Lomec, kde je unikátní oltář tzv. baldachýnového typu. Jde o zmenšenou napodobeninou Berniniho papežského oltáře z chrámu sv. Petra v Římě, a na světě jsou pouze tři - v Římě, ve španělském městě…
radka | 21.09.2017

Vysoké Tatry – Nízké Tatry – pěšky i na kole

 ()
Bez plánu, kam letos vyrazit jsme na poslední chvíli oprášili předloňské prozkoumávání Nízkých Tater v okolí Ďumbieru. Ubytování sháníme na poslední chvíli a nikde není volno. Nakonec nacházíme volný apartmán v Pribylině, Západní Tatry - Roháče tu končí, Vysoké Tatry začínají a Nízké jsou také na…
HMS | 12.09.2017

Dovolená na kole s 10 letým klukem: Veselí n.Luž.- Pálava– Veselí

 ()
Plán Vyjedeme z domova z Veselí nad Lužnicí přes Jindřichův Hradec, Českou Kanadu, Dačice, Jemnici, Vranov, podél hranic Podyjím, Šobes, Šatov, Hevlín, Mikulov, Valtice, Lednici, objedeme Pálavu a vrátíme se o něco severněji přes přehradu Nové Mlýny, Pohořelice, Moravský Krumlov, kolem Dalešické…
VLB | 01.09.2017

O čem se mluví:

NEcyklo Volby 2017 před 10 minutami
Cestování na kole Soutok Morava - Dyje. dnes v 16:12
Elektrokola kde namontují sadu Bafang 750W dnes v 14:56
Cestování na kole Na západ, letos naposled..... dnes v 12:16
Ostatní – cyklo mapy.cz dnes v 08:46
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

189 cyklistů (18 přihlášených)

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a…
Martynka | 04.10.2017

Malý gurmánský výlet po jižním Walesu

Suchá předpověď počasí na poslední srpnový víkend, pondělí volné (bank holiday), příznivě načasované…
cyklo-poustevnik | 30.09.2017

Vodňansko

Do Vodňan jsem za svých více jak 50 let života prvně zabloudila loni v létě cestou na poutní místo Lomec, kde…
radka | 21.09.2017