reklama

Elektrokola nejsou jen pro lidi s hendikepem

Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.

Foto: NaKole.cz

Jízdní kolo doplněné o elektropohon, to je hit současnosti. Pokud víte, jak se dívat (umíte je rozeznat od běžných kol), spatříte tyto hbité stroje takřka všude. Potkáte je ve městech, zde asi nejčastěji, mimo zástavbu na běžných komunikacích a nově i v přírodě na terénních stezkách.

Nástup kol s pomocí elektromotorku, tedy elektrokol, je v posledních letech vskutku markantní. Nicméně nemusíte mít strach, že by tyto hybridy vytlačily klasická jízdní kola, to bychom míchali, porovnávali, hrušky s jablky. Ono totiž elektrokolo nenahrazuje běžný bicykl, jen rozšiřuje jeho využití a vyplňuje prázdná místa či opuštěné pozice.

Dost teorií, vydejme se do praxe, do běžného provozu, a to kamkoliv, kde bychom se s elektrokolem mohli setkat.

Městem v kostýmku či v obleku

Zřejmě nejlepším uplatněním elektrokola je město, čím větší, tím lepší, kopci nešetřeme, úspěšnými podnikateli rovněž. Zde totiž platí rovnice: město + stoupání + serióznost = elektrokolo. Důkaz rovnice: město znamená větší vzdálenosti a navíc časté zácpy, tedy jízda autem nic moc, kopce představují námahu při šlapání do nich a následné pocení, což vylučuje poslední člen, tím je seriózní dojem např. při dojezdu na schůzku. Řešením všeho je elektrokolo. Pro jedince (bez ohledu na pohlaví), který se chce po městě pohybovat rychle, a na svá jednání dorazit včas, bez výraznější známky únavy a klidně i v obleku či kostýmku, tak právě pro něj je určeno elektrokolo.

Na kole s dětmi nebo nákupem

Druhý typ uživatelů kol se od prvního liší jen minimálně. Jde o jedince, kteří jezdí po městě, ale i mimo něj a nemají rádi zbytečnou námahu, případně převáží náklad, nebo vlastní či jiné děti. Modelovou kombinaci představuje mladá žena s dětmi a zaměstnaným manželem, bydlící na okraji Prahy, vysoko nad vltavským údolím, tedy centrem města, kde je veškerá kultura, kroužky pro děti i její zájmy. MHD není zcela flexibilní, autem to také není ono, s běžným kolem je to dřina. Elektrokolo to jistí. Snadno se s ním do kopce vytáhne náklad dětí, elegantně oblečena s ním naše hrdinka dojede do fitness centra, na kávu s přítelkyní, do úřadu.

Na výletech pomáhá držet tempo


Foto: NaKole.cz

Zde se setkávají dvě skupiny zcela opačného zaměření. První mohou, ale nechtějí šlapat, druzí by chtěli, ale již jim to nejede. Zjednodušeně jedni jsou lidmi pohodlnými, druzí hendikepovanými. Řeč je o jedincích, kteří by rádi jezdili na kole, ale nebaví je šlapání do kopců, protože prostě na to nemají fyzičku, ale nevzdávají to. Mnohem nosnější skupinou potenciálních uživatelů elektrokol jsou lidé, mající již něco za sebou, jak věkem, tak výkony, ale kteří se nevzdávají aktivního života. Díky elektrokolu mohou nyní absolvovat výlety, které pro ně byly předtím na hranici jejich možností. Elektrokolo tak otevírá zcela nové možnosti trávení volného času.

A co ostatní

Možná by bylo snazší odpovídat na otázku, pro koho není elektrokolo určenou, výše uvedené tři příklady pokrývají asi většinu cyklistické populace. Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činnost, jako způsob seberealizace a zvyšování fyzické kondice. Je zcela jedno, zda jde o příznivce silniční či terénní cyklistiky. Elektrokola si ale našla svoje uplatnění pro široké použití v každodenní dopravě i na výletech. Starší lidé si je dokonce pořizují i v případech, kdy jezdí jen občas nebo na kratší vzdálenosti (do 2 km).

Chtěli byste vyzkoušet jízdu na elektrokole, ale pořizovací cena se vám zdá vysoká? Nebo si chcete vybrat elektrokolo na míru a vyzkoušet různé značky a provedení? Anebo máte zájem se jen tak projet na elektrokole, protože o nich slyšíte ze všech stran? Navštivte PREkolo – půjčovnu elektrokol Pražské energetiky!

PREkolo

PREkolo – Půjčovna elektrokol Pražské energetiky

Centrum energetického poradenství PRE

Jungmannova 747/28 (Palác TeTa), Praha 1


Otevírací doba: Po-Pá 10.00–18.00

Tel.: 734 234 832
poradce@pre.cz

www.prekolo.cz
www.facebook.com/pre­kolo

 

 

O elektrokole byste mohli začít uvažovat v případě, že jste:

  • lidé, kteří se potřebují rychle a spolehlivě pohybovat po městech
  • lidé, kteří se neradi potí
  • lidé, kteří mají rádi své civilní oblečení i při jízdě na kole
  • lidé, kteří potřebují převážet děti či jiný náklad
  • lidé, kteří neradi šlapou do kopců
  • lidé, kteří zjistili, že již kamarádům nestačí
  • lidé, kteří nemohou jezdit motorovými vozidly
  • lidé, kteří chtějí být nezávislí na veřejné dopravě
  • lidé, kteří myslí ekologicky
  • lidé, kterým již zdravotní stav nedovoluje jezdit na klasickém kole
  • lidé důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život

Přečtete si také:

Fotogalerie

Elektrokolo Ultramotor A2B Elektrokolo Ultramotor A2B
Světlana Jasná, NaKole.cz, 24.07.2012
Blogy

Poslední cesta

 ()
S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

 ()
Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…
Martynka | 04.10.2017

O čem se mluví:

NEcyklo Pobavilo-potěšilo 132 před 8 minutami
Ostatní – cyklo Pochlubme se, jak jsme blbí dnes v 11:09
Cestování na kole Jaké to bylo dneska 70. dnes v 11:08
Trénink a zdraví diplomka, help! dnes v 10:53
NEcyklo Airline :-) dnes v 10:25
Zeme dnes v 09:29
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

178 cyklistů (10 přihlášených)

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc",…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky.…
Lelek-nakole | 05.11.2017