Bike škola: Základní opravy a seřízení jízdních kol

Jaro co nevidět začne a to pro cykloturistu znamená jediné - nastane čas vytáhnout kolo ze sklepa na první jarní vyjížďku. Aby vás nenechalo kolo na holičkách, je tady nový seriál , který přinese návody na základní opravy kola v terénu a na jeho seřízení. Při tvorbě jsme spolupracovali s Alpským klubem Brno a sítí prodejen Cykloworld, které v společně pořádají sérii workshopů pro bikery z Brna a okolí pod názvem „Biková škola“.

Foto: Jitka Vrtalová

Během následujících dvou měsíců tak NaKole.cz vyjde několik článků, jejichž autoři pracují zároveň jako instruktoři Bikové školy. První z článků, věnovaný opravám duše a pláště, se NaKole.cz objeví již tento pátek 2. března 2012. Návody a základní servisní postupy doprovodí fotografie postupů, které vzniknou v rámci workshopů.

Autoři Bikové školy v sobě spojují zkušenosti s průvodcovstvím zájezdů v náročných terénech, spolu se znalostmi moderních trendů na trhu jízdních kol.

Tento seriál vznikl ve spolupráci s Alpským klubem Brno, který organizuje pro veřejnost projekt Bikové školy, otevřené všem zájemcům o zlepšení jejich jezdecké techniky a dovedností.
Biková škola, to jsou nejen lekce jízdy v terénu, ale také workshopy zaměřené na ukázky, respektive instruktáž základních servisních úkonů pro bezproblémový provoz jízdního kola a jeho případné nouzové opravy v terénu. Své místo zde mají také rady pro výběr nového kola, jeho přizpůsobení proporcím postavy (nastavení posedu), stejně tak i správné nastavení klíčových komponentů, jako jsou kotoučové brzdy anebo odpružení. Pořádá Alpský klub Brno, partnerem školy je Cyklo World, síť prodejen nabízejících cyklistické zboží a jízdní kola.

Seriál „Nouzové opravy v terénu“:

(6.) – Seřízení přehazovačky a přesmykače

Jakub Kmínek, Michael Pokorný, 29.02.2012

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
    pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
    Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
    Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
    Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…
    Martynka | 04.10.2017

NEcyklo Zaujalo 175 před 3 minutami
    Cestování na kole Jaké to bylo dneska 70. dnes v 18:12
    NEcyklo Úpadek výbavy na hory dnes v 18:09
    Technické rady Výměna zadní osy dnes v 17:54
    Ostatní – cyklo Pochlubme se, jak jsme blbí dnes v 17:23
    Vyjížďky, srazy, akce Tour de burčák po Vinařských stezkách Znojemska dnes v 16:21