Mezi doly s cyklopřívěsem

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

Foto: NaKole.cz

Minulý rok jsme vám nabídli výlet k bývalému dolu Mayrau (řečenému „Mayrovka“) na trase mezi Slaným a Kladnem. Dnešní tip leží nedaleko odtud. Trasa dlouhá 32 km je zvlášť vhodná pro malé děti a přívěsné vozíky za kola a vede po kvalitních zpevněných cestách.

Pro interaktivní verzi klikněte na obrázek s mapou. Zdroj: PLANStudio

Doporučujeme auto ponechat u Sletiště (1) – sportovní areál, kde je velké parkoviště zdarma, cyklomapa na tabuli a také možnosti, jak děti unavit cyklovýletem – pěkné nové dětské hřiště a aquapark, který můžete navštívit před cestou domů.

Vyjíždíme po trase 0017+0018 směr Turyňský rybník po pěkné zpevněné cestě, po přejezdu železniční tratě nás čekají pěkné výhledy do okolí a lavičky podél tratě.

Po přejezdu silnice jedeme okolo bývalé středověké osady Německá Lhota, kde jsou patrné základy domů a studny.

Jedeme podél bývalé koněspřežky, kde jsou i nyní vidět náspy (2). Zde máme možnost sjet k Turyňskému rybníku aneb Záplavám (3), zde je možnost občerstvení v restauraci Racek nebo v hotelu Fiala. Potom se můžeme opět vrátit zpět na trasu.

Pokud máme vlastní zásoby, vynecháme projížďku kolem koněspřežky a rybníku a pokračujeme po trase 0017 asi necelý kilometr po silnici s minimálním provozem a poté odbočíme do lesa.

Zde se držíme značení 0017. Cestou se můžeme občerstvit v nové restauraci „U červeného buku“ (4), kde je pískoviště s vybavením pro nejmenší.

Vydáme se směrem na Švermov, rodiště hokejisty Jaromíra Jágra.

Po necelých 3 km dorazíme k bývalému dolu Ferdinandka (5), kde je další informační tabule s mapou. Zde sjíždíme kolem výsypek bývalých dolů. Následuje prudší sjezd k záchranné stanici AVES s možností občerstvení a k vidění jsou zde zvířátka pro děti. AVES je při sjezdu po pravé ruce. Vstup je volný.

Po odpočinku se po stejné trase vydáme na zpáteční cestu na Sletiště (6).

Zajímavosti v okolí:

Další možnosti autem:

• Lány - muzeum T.G.Masaryka, zámecká obora a zámek (letní sídlo prezidenta)
  • Hrad Okoř

Hornický skanzen Mayrau
rodina Králova, 16.04.2010

Ze života cyklotrempa

Jan Vlasák
Kniha, oceněná za originalitu v soutěži GO KAMERA
Tímto titulem završujeme souborné vydání všech povídání z cest Honzy Vlasáka. Tři cykloturistické a jedna horolezecká kniha dostaly…

Pestrý život cyklotrempa

Jan Vlasák
Čtvrtá kniha svérázného cestovatele a spisovatele
Čtvrtá kniha je výjimečná tím, že si autor kromě textu a fotografií do ní sám nakreslil obrázky uvádějící jednotlivé kapitoly a je také…

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda? Každý to vnímá jinak, když se mi naskytla příležitost odjet v polovině února na pár dní do Paříže, neváhala jsem ani chvilku. Vstávání uprostřed noci není příjemné, ale termoska s kávou se na…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký příspěvek. Předem se omlouvám ortodoxním bikerům. Oravareitti Veverčí trasa je systém vodních cest mezi osadami Juva a Sulkava v délce 57 km v srdci jezerní oblasti. Tato stezka je…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar Planinu a vydali se na Prokletije. Přišel deštivý večer, někde blízko už musí být albánská hranice, stan se moc stavět nechtělo a vysoko v horách byla salaš. Bača v mohutném kožichu. „Za što ty…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší (tehdy bikerská) komunita nezabývala planetárními problémy, ale konala. Tak se v roce 2009 uskutečnil nákolácký zájezd bez kol na zamrzlé Lipno. Byla to tehdy výborná bruslařská sezona. Letos…
mirekbik | 11.01.2017

7001

3. (poslední) část trilogie Prosinec tentokrát mému Hobby Nr. 2 příliš nepřál. Taky proč by přál, když v prosinci se má jezdit na lyžích. Počtem kilometrů jsem se však přiblížila mým rekordům v posledních dvou letech, to mě nenechalo klidnou a magická trojka ze mě učinila na konci roku…