Bristol cyklistický, částečně vzpřímený

Bristol je jihozápadní branou britských ostrovů. Ačkoli je okolí města kopcovité, je Bristol jedním z nejvýznamnějších cyklistických center Anglie. Městem vede mnoho cyklistických stezek, které jsou napojeny na Národní systém cyklotras směrem na Londýn, Bath, Gloucester, Wales a dále na jihozápadní pobřeží Anglie.

Punkové dopravní značení v Bristolu.
Foto: Květoslav Syrový

Ve své historii mnohokráte přestavované město, je v současnosti charakteristické svými doky, ze kterých se neustále ozývá stavební ruch. Původní industriální nábřeží se nyní postupně mění v multifunkční zóny s bydlením, obchody a restauracemi a dřívější tmavá zákoutí se proměňují v oddechové zóny. Dnes půlmilionový Bristol v řešení dopravy trochu ztrácí. Je to především z důvodu stále nedokončeného systému kolejové dopravy. Jeho dostavba je především díky geografickým poměrům velmi nákladná. Přes časté dopravní zácpy se zde však daří i dopravě, kterou by zde čekal málokdo. Relativní kopcovitost a nepřízeň počasí překvapivě není překážkou. V zimních měsících Bristol připomíná spíše nočník Evropy než centrum jihozápadní anglické vzdělanosti. Město je i tak abnormálně cyklistické. Projeďte se tedy jednu zářijovou sobotu při levém obrubníku a pojďte se podívat, jak se daří městu – skoro vzpřímenému dvacátníkovi, který cyklisticky dospívá.

Jak se jezdí ve městě námořního obchodu, leteckého průmyslu, informačních technologií, finančních služeb a turistiky, se můžete podívat v dalším fotografickém seriálu zde.

Autorem fotografií i textu je Květoslav Syrový – dopravní projektant v kombinaci oborů: doprava / urbanismus / životní prostředí. Absolvent ČVUT – Fakulty stavební, obor životní prostředí v kombinaci oborů uvedených výše. Nyní se již sedmým rokem zabývá integrací cyklistické dopravy od A do Z, tj. od plánování v území, projektovou a inženýrskou přípravu, až k realizaci a vlastním dozoru na stavbách. Dále je členem Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a členem pracovní skupiny při Ministerstvu dopravy, kde se podílí na přípravě návrhů na doplnění české legislativy a technické literatury o prvky pro cyklisty. Pracuje jako poradce národního cyklokoordinátora. Je posedlý představou narovnaných zad nejen při jízdě na kole, ale i narovnaných zad morálních. „Čech totiž nemusí být cyklistou, jenž se nahoře hrbí a dole šlape“.

Punkové dopravní značení v Bristolu. Bristol je kopcovitý, přesto se jezdí - i na periferii po jednom z nejslavnějších britských mostů, Clifton suspension bridge.
Květoslav Syrový, 27.05.2010

Anglie na kole: Po stopách krále Artuše

29.06.2018 - 10 dní
Letecky

Skotsko na kole: Od Highland až po Skye

11.07.2018 - 14 dní
Letecky
 (CK Bondo)

Velká britská pouť na kole

29.06.2019 - 15 dní

Kolosální cesta ke Koloseu

Milan Martinec
a další cyklocesty po Evropě – Moldavsko, Britské ostrovy, Kurská kosa, Malta
Druhá kniha Milana Martince o jeho cestách na kole Evropou. Milan sice není profesionální cyklocestovatel, ale na kole už ujel 350 000 km,…

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…