Sčítání cyklistů začalo v Nových Hradech

Sčítání počtu uživatelů cyklistických stezek a tras v Jihočeském kraji bylo zahájeno v Nových Hradech na Českobudějovicku. „Celkem jsme na křižovatce cyklistických tras 34 a 1050 napočítali 1.478 cyklistů za den,“ uvedl Jan Šmidmayer z Nadace Jihočeské cyklostezky, která měření organizovala.

Ilustrační foto
Foto: Václav Vrtal

Měření bylo uskutečněno 4. července od 6. hodiny ranní do 10. hodiny večerní. Nejvíce cyklistů využívalo trasy mezi 10. a 12. hodinou. Podle věkového složení převažovala střední generace a poté děti a mládež, seniorů bylo méně, celkem 180. „Zajímavý je také počet pouhých sedmi bruslařů. Bruslaři totiž potřebují bezpečné stezky s kvalitním povrchem, těch je zatím v kraji minimálně,“ připomněl Jan Šmidmayer.

Podle organizátorů byla pro cyklisty rovněž komplikací hustá doprava i samotné značení. „Prakticky každý druhý cyklista musel sesednout a pátrat, kudy vede trasa dál,“ uvedla Jana Vlčková z týmu měřičů. Podobná šetření budou probíhat na dalších 14 místech Jihočeského kraje. Sebrané údaje budou zveřejněny v srpnu a poslouží mj. jako argument pro výstavbu kvalitních cyklistických stezek bez motorového provozu.

Toto šetření bylo realizováno v rámci projektu Jihočeský kraj – cyklistů ráj, který byl podpořen se Společného regionálního operačního programu České republiky.

Jan Šmidmayer, 06.07.2005

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Bělorusko Měli jsme před sebou druhou zemi, Bělorusko. Již jsme v minulosti tento nepříliš známý a málo oblíbený stát na kolech navštívili. Psal se rok 2003 a my přes něj mířili do pobaltských republik. Již tenkrát se nám v Bělorusku líbilo. Zemi „sosen a berjoz" s lehce zvlněnou krajinou plnou…
Peggy | včera

Polsko 2014 - 4.část

13. den (28 km, Jája 20 km)Neměli jsme nastavený budík a vstáváme dost pozdě - skoro v devět. Ono to ale zas tolik nevadí. K autu to máme nějakých sto třicet kilometrů vzdušnou čarou a času dostatek. Na modré obloze se opět začínají objevovat osamocené černé mraky a stále hodně fouká. Odjíždíme až…
Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)

Celý měsíc kolmo-tlačmo-pěšmo po ostrovech západní Vysočiny, krásné počasí skoro bez deště, žádné úmorné tropy, žádné kousavé midges, úžasná krajina, divoká příroda, daleko od přelidněné civilizace, klid, pohoda,... Byl by hřích tu spěchat a jen nahánět kilometry, nezastavit, neposedět, nevychutnat…
cyklo-poustevnik | 14.01.2018

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (2.)

... aneb co tam, kurwa, będziecie szukać v tej Rosiji? (část 2) Wieliczka, Krakow a Szlak Orlich gniazd Projíždět jihovýchodním Polskem a nezastavit se v bývalém solném dole Wieliczka nebo v historickém Krakově? Nemožné! Wieliczka byla první na řadě. Vystáli jsme frontu na prohlídku v polském…
Peggy | 10.01.2018

Polsko 2014 - 3.část

8. den (52 km, Jája 27 km)O půlnoci nás probudil liják a od té doby pršelo až do sedmi ráno. Jakmile déšť ustal, vstáváme. Obloha je jednolitě šedá a od moře k nám doléhá silné hučení.Voda na čaj se nechce vařit, je čas vyměnit baterii ve dřívkáči. Tím údržba nekončí. Šárka hlásí trochu odlepenou…
Santi | 08.01.2018

NEcyklo První kolo ............ (voleb) :-) před 6 minutami
Technické rady Mazání řetězu před 11 minutami
NEcyklo OT: LAN kabel před 19 minutami
Zaujalo 181 dnes v 13:26
S dětmi na kole Kočárek a kolo dnes v 13:08

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (3.)

Peggy | včera

Polsko 2014 - 4.část

Santi | 14.01.2018

Za sluníčkem na Hebridy (2017)