Po nové cyklostezce na Velehrad se vydali první turisté a věřící

Tuto sobotu byla otevřena nová cyklostezka spojující Staré Město a Velehrad na Uherskohradišťsku. Čtyřkilometrová trasa přesně kopíruje původní poutní cestu do Velehradu, nyní nese jméno Velkomoravská poutní cesta. Slavnostní otevření stezky bylo spojené s krátkým církevním obřadem.

Na cyklostezce z Velehradu do Uherského Hradiště.
Foto: NaKole.cz

„Generace poutníků chodily po původní cestě od nádraží přes pole až k velehradské bazilice. Polní cesta však byla při špatném počasí, zejména po dešti, nepoužitelná,“ řekl starosta Velehradu Stanislav Gregůrek s tím, že tyto problémy již cyklisté a poutníci na asfaltové cestě mít nebudou. V příštím roce podle jeho slov podél trati ještě přibude dvacet mariánských zastavení.

Jízdu si těsně po přestřižení pásky vychutnal jako první peleton složený z asi dvou stovek cyklistů. „Je to dobrý nápad, tato cyklostezka spojuje potřeby mladých i věřících. Nikdy jsem touto cestou ještě nejel, ale teď ji budu využívat. Je to určitě lepší než po cestě,“ řekl ČTK jeden z cyklistů.

Cyklostezka se otevřela den před zahájením tradičních Dnů lidí dobré vůle na Velehradě. Setkání se tradičně koná u příležitosti svátku slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje. Setkání na Velehradě je největší oslavou cyrilometodějských svátků u nás – každoročně sem zamíří okolo 27 000 lidí.

Letos se pořadatelé rozhodli spojit témata náboženství a ekologie. Do Velehradu přijede také ministr životního prostředí Libor Ambrozek. „Kromě Ekologického odpoledne letos čeká návštěvníky řada koncertů a divadelních představení,“ řekl ČTK Jakub Kašpar z Ambrozkova týmu. Akce vyvrcholí v úterý národní poutí a večerním koncertem skupiny Spirituál kvintet v nedaleké Modré.

Jana Mokrejšová, 04.07.2005

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…