reklama

Dětská odrážedla First Bike

Odrážedla od společnosti First Bike zaujmou na první pohled svým zajímavým designem. Do testu jsme zařadili dva modely, které se lišily barvou a osazením.

Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Celoplastové stroje s futuristickým vzhledem nabízejí především nízkou váhu, kterou ocení maminky a také množství barevných doplňků, které zase přivítají děti. Dva výrobky zařazené do testu se lišily nejenom doplňky jako košík či zvonek, ale především brzdou a adaptérem výšky pro malé děti.

Už podle prvních reakcí bylo zřejmé, že odrážedla First Bike si najdou své vyhraněné příznivce, ale i odpůrce. Pro některé maminky to byla doslova „láska na první pohled“, jiní rodiče se trochu obávali nízké trvanlivosti, kterou působil sklolaminátový rám. Přes počáteční obavy byl tento model pro řadu rodičů prvním, po kterém sáhli. Pozornost dětí zase okamžitě přitáhl plastový košík na řídítkách nebo zvoneček ve tvaru Klauna.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

V každém případě má First Bike několik předností. Tou hlavní je jeho nízká váha – v testu patřil k těm lehčím se svými 3,6 kg (varianta bez brzd), model s brzdami a košíkem vážil jen o 300 g více. Snadné přenášení ještě podpoří tvar rámu, díky kterému se odrážedlo velmi snadno uchopí.

Výška sedátka u standardního modelu (od 35 cm) odpovídá zhruba dvouletým dětem. First Bike Cross (šedé barvy) měl, jak už bylo řečeno, navíc adaptér, který se upevňuje do středu zadního kola. Ten dává možnost snížit odrážedlo o další 4 cm, takže ho mohou osedlat děti ještě mladší než 2 roky.

Nízkému věku dětí odpovídají i bezpečnostní prvky. Jejím základem je absence jakýchkoli ostrých hran, kterou mimo jiné vyžaduje zákon. Kromě toho mají odrážedla First Bike omezený rozsah otáčení řídítek. To sice omezuje špuntům možnost neomezeně s odrážedlem manévrovat, hlavně pro menší děti ale zarážka řídítek funguje jako ochrana. Zájem o bezpečnost dětí ukazují i drobnosti, jako jsou reflexní nálepky na rámu.

Výška sedátka se nastavuje s pomocí velkého plastového šroubu, k úpravě výšky přitom nejsou potřeba žádné nástroje. Prakticky všechny maminky to vnímaly jako výhodu. Sedátko odrážedla je plynule posuvné, nastavitelné na požadovanou výšku.

Ráfky, které jsou stejně jako celý rám vylisovány ze sklolaminátu, nesou nafukovací pláště s hrubším vzorkem. I když na první pohled působí odrážedlo subtilně, podle výrobce snese zatížení 25 kg, což odpovídá dětem zhruba ve věku sedmi let.

Brzdy jsme měli možnost vyzkoušet pouze u jednoho ze dvou odrážedel. Během testovacích jízd fungovaly na jedničku, brzdová páka byla zároveň vyladěná na dětské ruce. Brzda tedy byla snadno ovladatelná, takže brzdění dobře zvládly i menší děti ve věku 2,5 roku.

Barevné doplňky byly pro řadu dětí rozhodujícím prvkem, který je pro First Bike nadchnul. Plastový košík na předních řídítkách a veselý zvonek s obrázkem klauna jsou detaily, které mohou někdy přesvědčit třeba při výběru odrážedla.

Celkové hodnocení

Odrážedla First Bike patří k nejlehčím, zároveň ale také nejdražším odrážedlům v našem testu. Základní model bez doplňků lze pořídit za 2 490 Kč bez brzdy, při montáži brzd zaplatíte o 500 Kč více.

Odlišnost odrážedel First Bike:

  • Nízká váha,
  • inovativní design,
  • díky adaptéru je možné posunout sedátko na bezkonkurenčních 31 cm,
  • roztomilé doplňky.

Název: First Bike Cross (šedý)
Cena: 2 859 Kč = 2 490 Kč (odrážedlo bez brzd) + 179 Kč zvonek + 190 Kč výškový adaptér
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,6 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: s adaptérem 31–41 cm
Vybavení: zvonek „Klaun“, výškový adaptér, varianta bez brzdy
Prodejce: First Bike

Název: First Bike Street Green (zelený)
Cena: 3 459 Kč = 2 990 Kč (odrážedlo s brzdami) + 179 Kč zvonek + 290 Kč košík
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: 35–41 cm
Vybavení: košík, zvonek „Klaun“, výškový adaptér, zadní bubnová brzda
Prodejce: First Bike

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo First Bike Street Green Dětské odrážedlo First Bike Cross (šedý) Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Cross Dětské odrážedlo First Bike Street Model Street s praktickým košíkem upevněným vpředu na řídítkách Kromě košíku najdete na řídítkách také barevná zvonek s klaunem a brzdovou páčku. U odrážedel First Bike lze nastavit výšku sedla bez pomoci dalšího nářadí. Adaptér umožňuje snížit výšku sedla na 31 cm. Zadní bubnová brzda
redakce NaKole.cz, 24.11.2009
Blogy

Poslední cesta

 ()
S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

 ()
Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…
Martynka | 04.10.2017

O čem se mluví:

NEcyklo Zaujalo 175 před 3 minutami
Technické rady Výměna zadní osy před 8 minutami
NEcyklo Co vás vytočilo 116 dnes v 17:24
Vyjížďky, srazy, akce Vietnam a Kambodžda – krásy Indočíny dnes v 16:33
Ostatní – cyklo Vtipné kolo k Vánocům dnes v 16:30
NEcyklo Úpadek výbavy na hory dnes v 15:09
Cestování na kole Parťák :) dnes v 14:35
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

186 cyklistů (13 přihlášených)

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc",…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky.…
Lelek-nakole | 05.11.2017