reklama

Dětská odrážedla First Bike

Odrážedla od společnosti First Bike zaujmou na první pohled svým zajímavým designem. Do testu jsme zařadili dva modely, které se lišily barvou a osazením.

Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Celoplastové stroje s futuristickým vzhledem nabízejí především nízkou váhu, kterou ocení maminky a také množství barevných doplňků, které zase přivítají děti. Dva výrobky zařazené do testu se lišily nejenom doplňky jako košík či zvonek, ale především brzdou a adaptérem výšky pro malé děti.

Už podle prvních reakcí bylo zřejmé, že odrážedla First Bike si najdou své vyhraněné příznivce, ale i odpůrce. Pro některé maminky to byla doslova „láska na první pohled“, jiní rodiče se trochu obávali nízké trvanlivosti, kterou působil sklolaminátový rám. Přes počáteční obavy byl tento model pro řadu rodičů prvním, po kterém sáhli. Pozornost dětí zase okamžitě přitáhl plastový košík na řídítkách nebo zvoneček ve tvaru Klauna.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

V každém případě má First Bike několik předností. Tou hlavní je jeho nízká váha – v testu patřil k těm lehčím se svými 3,6 kg (varianta bez brzd), model s brzdami a košíkem vážil jen o 300 g více. Snadné přenášení ještě podpoří tvar rámu, díky kterému se odrážedlo velmi snadno uchopí.

Výška sedátka u standardního modelu (od 35 cm) odpovídá zhruba dvouletým dětem. First Bike Cross (šedé barvy) měl, jak už bylo řečeno, navíc adaptér, který se upevňuje do středu zadního kola. Ten dává možnost snížit odrážedlo o další 4 cm, takže ho mohou osedlat děti ještě mladší než 2 roky.

Nízkému věku dětí odpovídají i bezpečnostní prvky. Jejím základem je absence jakýchkoli ostrých hran, kterou mimo jiné vyžaduje zákon. Kromě toho mají odrážedla First Bike omezený rozsah otáčení řídítek. To sice omezuje špuntům možnost neomezeně s odrážedlem manévrovat, hlavně pro menší děti ale zarážka řídítek funguje jako ochrana. Zájem o bezpečnost dětí ukazují i drobnosti, jako jsou reflexní nálepky na rámu.

Výška sedátka se nastavuje s pomocí velkého plastového šroubu, k úpravě výšky přitom nejsou potřeba žádné nástroje. Prakticky všechny maminky to vnímaly jako výhodu. Sedátko odrážedla je plynule posuvné, nastavitelné na požadovanou výšku.

Ráfky, které jsou stejně jako celý rám vylisovány ze sklolaminátu, nesou nafukovací pláště s hrubším vzorkem. I když na první pohled působí odrážedlo subtilně, podle výrobce snese zatížení 25 kg, což odpovídá dětem zhruba ve věku sedmi let.

Brzdy jsme měli možnost vyzkoušet pouze u jednoho ze dvou odrážedel. Během testovacích jízd fungovaly na jedničku, brzdová páka byla zároveň vyladěná na dětské ruce. Brzda tedy byla snadno ovladatelná, takže brzdění dobře zvládly i menší děti ve věku 2,5 roku.

Barevné doplňky byly pro řadu dětí rozhodujícím prvkem, který je pro First Bike nadchnul. Plastový košík na předních řídítkách a veselý zvonek s obrázkem klauna jsou detaily, které mohou někdy přesvědčit třeba při výběru odrážedla.

Celkové hodnocení

Odrážedla First Bike patří k nejlehčím, zároveň ale také nejdražším odrážedlům v našem testu. Základní model bez doplňků lze pořídit za 2 490 Kč bez brzdy, při montáži brzd zaplatíte o 500 Kč více.

Odlišnost odrážedel First Bike:

  • Nízká váha,
  • inovativní design,
  • díky adaptéru je možné posunout sedátko na bezkonkurenčních 31 cm,
  • roztomilé doplňky.

Název: First Bike Cross (šedý)
Cena: 2 859 Kč = 2 490 Kč (odrážedlo bez brzd) + 179 Kč zvonek + 190 Kč výškový adaptér
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,6 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: s adaptérem 31–41 cm
Vybavení: zvonek „Klaun“, výškový adaptér, varianta bez brzdy
Prodejce: First Bike

Název: First Bike Street Green (zelený)
Cena: 3 459 Kč = 2 990 Kč (odrážedlo s brzdami) + 179 Kč zvonek + 290 Kč košík
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: 35–41 cm
Vybavení: košík, zvonek „Klaun“, výškový adaptér, zadní bubnová brzda
Prodejce: First Bike

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo First Bike Street Green Dětské odrážedlo First Bike Cross (šedý) Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Cross Dětské odrážedlo First Bike Street Model Street s praktickým košíkem upevněným vpředu na řídítkách Kromě košíku najdete na řídítkách také barevná zvonek s klaunem a brzdovou páčku. U odrážedel First Bike lze nastavit výšku sedla bez pomoci dalšího nářadí. Adaptér umožňuje snížit výšku sedla na 31 cm. Zadní bubnová brzda
redakce NaKole.cz, 24.11.2009
Blogy

Galdhøpiggen 2017

 ()
Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když loď si razí cestu k cíli. Naším cílem byl Galdhøpiggen. Po 502 km na kole jsme si postavili stan ve vřesovišti na břehu řeky Visa kousek před Spiterstulenem, který je 1100 m n. m. V pondělí…
Quatsch | dnes

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do Vrchlabí jsem se vypravil vlakem v pondělí 12.6. Cesta byla pestrá, protože cestovalo hodně školáků na školních výletech. Byl jsem jenom pozorovatel a moc jsem se…
vlakr | včera

Maďarsko cyklistům (ne)přející

 ()
Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava), jsme se s kamarádem Radimem rozhodli, že zkusíme něco lehce delšího, než 3 - 4 denní výlet. A tak se v našich hlavách, a pak i v mapě zrodil cyklovýlet po Maďarsku. Den 1., 3. 6. 2017, sobota…
fractal | 14.06.2017

Jak jsem nedokončil Půlželezňák

 ()
Jelikož moje videa zatím úspěchy neslaví, zkusím opět napsat nějakou pohádku a uvidím, zda to dopadne lépe... Pohádka Bylo nebylo jedno lehokolo a to chtělo jezdit na triatlony... dobře, tak ne, lehokolu by stačilo jezdit po silnici, to spíš lehokolista nepochopil, proč mu v dětství zakázali běhat…
Jrr | 29.05.2017

Pěší zóny na Praze 1

Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…
Simi184 | 05.05.2017

O čem se mluví:

Elektrokola motor bosch nebo ev bike dnes v 17:08
Komentáře k článkům Proč chtějí v Nizozemsku více kol? dnes v 17:06
Ostatní – cyklo K24 2017 dnes v 16:47
NEcyklo CO VÁS ZAUJALO 160 dnes v 14:40
Elektrokola Přestavbový set 250w dnes v 14:02
Komentáře k blogu Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe dnes v 13:49
Vyjížďky, srazy, akce Moravskoslezské setkání lehokol dnes v 12:47
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 66. dnes v 11:43
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

246 cyklistů (13 přihlášených)

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když…
Quatsch | dnes

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z…
vlakr | včera

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava),…
fractal | 14.06.2017