Dětské odrážedlo Puky LR1

Puky zaujme už na první pohled odlišným vzhledem. Opěrátko pro nohy je výhodné hlavně pro zkušenější jezdce, kteří zvládli techniku a teď si chtějí užívat dlouhých sjezdů.

Dětské odrážedlo Puky LR1
Dětské odrážedlo Puky LR1
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Na první dojem působí Puky pevným a solidním dojmem. Mezi ostatními modely zaujme svým odlišným designem. Díky opěrátku pro nohy může totiž fungovat zároveň jako odrážedlo i koloběžka.

Na Puky se může posadit dítě od věku dvou let. Minimální výška sedátka je obdobně jako u ostatních odrážedel 34 cm, které odpovídají zhruba dvouletému dítěti. Výrobce ovšem uvádí v letáku doporučený věk od 2,5 roku. Zřejmě je to kvůli brzdě, kterou jsou děti schopné plnohodnotně ovládat zhruba od tohoto věku. Věkové doporučení je v každém případě jen orientační, protože každé dítě se vyvíjí svým vlastním tempem. Pokud bychom měli ale hodnotit pouze výšku sedačky, dvouleté děti by si jízdu na Puky už mohly náležitě užívat.
Pro nastavení výšky sedátka je potřeba mít inbusový klíč. Nastavení je velmi jednoduché a zvládne ho i technicky méně zdatný rodič. Některé maminky se trochu obávaly nutnosti klíče, a proto snížily známku odrážedlům, která jej vyžadují. Na druhou stranu, inbusový závit je vnitřní, nikde tedy nevyčnívají konce a hrany. Nehrozí také jeho uvolnění všetečnými dětskými prstíky.

odrážedlo Puky

Nevýhodou Puky je horší možnost přenášení – při hmotnosti 5,1 kg je těžší a zároveň není vybavený rámovou trubkou pro snadné přenášení. Nošení odrážedla za sedátko je náhradní řešení, které je o něco méně pohodlné než u ostatních strojů. Puky však umí tento nedostatek vyřešit dokoupením přenosného pásku, který umožňuje přenášení odrážedla. Cena pásku je 290 Kč.

Konstrukce Puky dává tušit, že odrážedlo je postavené hlavně na míru dětem, které mají dokonale zvládnutou techniku a umějí překonávat i větší vzdálenosti. Při jízdě pomáhá opěrka pro nohy, díky které si dítě může „pohovět“ při jízdě z kopce. Tento prvek byl obecně přijímán s povděkem. Rodičům ani příliš nevadilo, že technika jízdy na Puky musí být dobře zvládnutá – rám je širší a je proto nezbytné dávat nohy dále od sebe.

Další zajímavostí je stojánek, který u odrážedel nepatří ke standardnímu vybavení. Zatímco v klidovém stavu bezpečně stroj udrží, při jízdě je ukrytý pod opěrkou pro nohy. Nehrozí tedy, že by se dítě během jízdy mohlo zachytit a zranit se. Za zmínku stojí i bubnové brzdy, které bude dobře ovládat i dvouleté dítě. Brzdová páčka jde snadno stisknout, většina dotázaných maminek se o brzdách vyjadřovala pochvalně.

Celkové hodnocení

Odrážedla, která svou cenou patří mezi vyšší střed.

  • vhodné pro děti, které jezdí na delší vzdálenosti.
  • Pro pohodáře, kteří si rádi odpočinou při cestě z kopce.
  • Technika jízdy je obtížnější (širší rám), ale děti okolo tří let již zvládaly velmi dobře.

Název: Odrážedlo PUKY LR 1
Cena: 1790 Kč
Doporučený věk: 2,5+
Kola: 12" nafukovací, plastové ráfky
Hmotnost: 5,1 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Zadní brzda na principu bubnové
Cena zahrnuje také: Opěrka pro nohy, stojánek
Prodejce: Domafit

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Puky LR1 Dětské odrážedlo Puky LR1 Opěrátko pro nohy se při jízdě z kopce může hodit. Navíc se pod něj schová i stojánek, a tak dítěti při odstrkování nepřekáží. Stojánek je součástí základního vybavení Důmyslně ukrytá zadní bubnová brzda Na odrážedle nenajdete žádné ostré hrany Detail rukojeti a brzdové páčky
redakce NaKole.cz, 29.10.2009
Blogy

Paříž

 ()
Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda? Každý to vnímá jinak, když se mi naskytla příležitost odjet v polovině února na pár dní do Paříže, neváhala jsem ani chvilku. Vstávání uprostřed noci není příjemné, ale termoska s kávou se na…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

 ()
Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký příspěvek. Předem se omlouvám ortodoxním bikerům. Oravareitti Veverčí trasa je systém vodních cest mezi osadami Juva a Sulkava v délce 57 km v srdci jezerní oblasti. Tato stezka je…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

 ()
Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar Planinu a vydali se na Prokletije. Přišel deštivý večer, někde blízko už musí být albánská hranice, stan se moc stavět nechtělo a vysoko v horách byla salaš. Bača v mohutném kožichu. „Za što ty…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

 ()
Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší (tehdy bikerská) komunita nezabývala planetárními problémy, ale konala. Tak se v roce 2009 uskutečnil nákolácký zájezd bez kol na zamrzlé Lipno. Byla to tehdy výborná bruslařská sezona. Letos…
mirekbik | 11.01.2017

7001

 ()
3. (poslední) část trilogie Prosinec tentokrát mému Hobby Nr. 2 příliš nepřál. Taky proč by přál, když v prosinci se má jezdit na lyžích. Počtem kilometrů jsem se však přiblížila mým rekordům v posledních dvou letech, to mě nenechalo klidnou a magická trojka ze mě učinila na konci roku…
Quatsch | 04.01.2017

O čem se mluví:

NEcyklo Pobavilo, potěšilo 122. před 9 minutami
Technické rady Jaké pneu na trek před 12 minutami
Vyjížďky, srazy, akce Jarní sraz 2017 - ubytování před 17 minutami
NEcyklo Presidentské volby ve Francii dnes v 23:20
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 63. dnes v 23:00
NEcyklo Co vás zaujalo 153 dnes v 22:48
Ostatní – cyklo Jakou cyklonavigaci dnes v 22:26
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

211 cyklistů (19 přihlášených)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017