Zelený strom dostal ocenění

Hotel U zeleného stromu byl vyhodnocen jako nejlepší zařízení se značkou Cyklisté vítáni v Plzeňském kraji. Ocenění předal manažer projektu Petr Kazda, kvalitu služeb zkontroloval peloton cyklistů z Plzně a okolí.

Foto: plzenskonakole.cz

Hotel u Zeleného stromu v Nepomuku patří k prvním zařízením, které značku Cyklisté vítáni v Plzeňském kraji získali. Jeho majitel pan Radek Sochor převzal tuto neděli ocenění, které mu z Plzně přivezl peloton cyklistů. Majitel zároveň provedl hosty a ukázal jim všechna tři patra penzionu – žluté horní představující slunce, modré prostřední představující nebe a zelené spodní představující zemi.

V okolí Nepomuku je několik přírodních parků s množstvím pěkných lesních cest, kde se dá pěkně jezdit na kole. Právě přírodní parky Jižní Brdy, Pod Štědrým, Chýlava a Plánický hřeben jsou velkým lákadlem pro cyklisty. Tento kraj plný krásných výhledů nejen na Zelenou horu ale i na hřeben Šumavy mnozí cyklisté teprve poznávají. „Většina cyklistů, kteří k nám jezdí, jsou z Čech, ale už jsme tu měli velkou skupinu cyklistů z Francie,“ říká majitel hotelu Radek Sochor. „Nyní připravujeme programy pro holandské cyklisty,“ dodává.

Petr Kazda potom představil projekt Cyklisté vítáni. Certifikátorka pro Plzeňský kraj a editorka serveru www.plzenskona­kole.cz Radka Žáková potom doplnila aktuální informace o zařízeních ve svém kraji.

O projektu

Cyklisté vítáni

Cyklisté vítáni je celonárodní certifikační systém, který z pohledu cyklistů prověřuje nabídku a vybavenost stravovacích a ubytovacích služeb, kempů a turistických cílů. Turistická zařízení, která projdou certifikací, jsou označena zelenobílou známkou s usmívajícím se kolem. Certifikace obsahuje standardy srovnatelné se systémy jiných evropských zemí (např. např. Bett & Bike v Německu nebo RADfreundliche Betriebe v Rakousku). Každé zařízení, které chce získat značku Cyklisté vítáni, musí splňovat určité podmínky. Další informace je možné najít na adrese www.cyklistevi­tani.cz.

Nadace Partnerství

Nadace partnerství

Autor a manažer celého projektu je Nadace Partnerství. Jde o nejvýznamnější českou nadaci, která podporuje ekologické projekty ve všech regionech České republiky. V oblasti cyklistiky realizuje např. velmi úspěšný program Zelené stezky Greenways (obsahuje známé Moravské vinařské stezky nebo Greenways Praha-Vídeň)

Ocenění majiteli hotelu předal manažer projektu Cyklisté vítáni Petr Kazda a certifikátorka Plzeňského kraje Radka Žáková Na náměstí v Nepomuku Petr Kazda představil projekt Cyklisté vítáni Certifikátorka Radka Žáková ukazuje aktuální čísla o zařízeních v Plzeňském kraji
redakce NaKole.cz a Plzenskonakole.cz, 08.09.2008

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…