Pohlednice z Londýna

Londýn v posledních několika letech změnil svou tvář a stal se městem přívětivým k cyklistům. Diana Maroufová (mezi Nakoláky známá pod přezdívkou Arabice) tu strávila tři měsíce a nedávno nám poslala fotopohled z města nad Temží.

Foto: Diana Maroufová

Před několika měsíci jsme s Dianou zveřejnili rozhovor o tom, jak se jezdí na kole neslyšícím. Tehdy jsme ještě netušili, že se vypraví na vlastní pěst do Londýna. Ještě před svým příjezdem nám poslala malý obrázek poskládaný z postřehů, jak se jezdí v Londýně.

Celé město je protkané sítí cyklistických pruhů:

Běžnou součástí jsou i předsunuté prostory pro cyklisty na světelných křižovatkách. Umožňují bezpečné odbočování cyklistů, omezují kolize při rozjezdu a navádějí cyklisty do prostoru, který není tak zamořen výfukovými plyny:

Londýn má svoji cyklozáchranku – Cycle Response Unit:

Ukázkový příklad Bike&Ride – lidé přijedou k metru, zaparkují kolo a pokračují dále metrem do práce:

Nejčastěji jsou k vidění bytelné zámky „účka“. Na některých místech lidé parkují zřejmě pravidelně, proto nechávají bytelné a těžké zámky na místě, aby je nemuseli stále převážet:

Častou pojistkou proti odcizení kola je vytažené sedlo a odmontované přední kolo:

Parkovací automaty na kola – odsud ho nikdo neukradne:

Návod na parkování v automatech. Návod začíná textem „Zkus den bez auta – dojeď si ke stanici metra na kole a bezpečně zaparkuj!“:

Bezpečnost především – řada lidí nosí výrazné žluté oblečení…:

…výstražnou vestu…

…nebo alespoň reflexní pruhy:

K vidění jsou i reflexní ozdoby na dráty kol:

V Londýně jsou často k vidění běžci v ulicích:

Nejen sport, ale i elegance – dáma v kostýmku:

Muž ve smokingu na skládacím kole. Skládaček je po Londýně také poměrně dost:

Na kole jezdí i řada poslanců britského parlamentu. Jen tak mimochodem, čerstvý starosta Londýna Boris Johnson nedávno zažil horké chvíle, když byl zachycen fotografem Evening Standard cestou do práce na kole – bez helmy:

redakce NaKole.cz, 28.06.2008

Anglie na kole: Po stopách krále Artuše

29.06.2018 - 10 dní
Letecky

Skotsko na kole: Od Highland až po Skye

11.07.2018 - 14 dní
Letecky
 (CK Bondo)

Velká britská pouť na kole

29.06.2019 - 15 dní

Kolosální cesta ke Koloseu

Milan Martinec
a další cyklocesty po Evropě – Moldavsko, Britské ostrovy, Kurská kosa, Malta
Druhá kniha Milana Martince o jeho cestách na kole Evropou. Milan sice není profesionální cyklocestovatel, ale na kole už ujel 350 000 km,…

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému zálivu a zpátky, 4 až 5 měsíců na kole. Nedostala jsem neplacené volno, rozhodli jsme se cestu odložit na příští rok a letos vyrazili "jenom" na Balkán, Řecko mělo být otočným bodem. Během…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc", jíž bezesporu tato sadomasochistická akce je. Naštěstí se mi zmíněný článek dostal do ruky až po absolvování mého prvního ročníku. Vše v něm popisované je totiž pravda pravdoucí, ale nejsem…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky. Nějak před třemi týdny jsem se chtěl alespoň na mapě podívat kde a jaké by se tam daly naplánovat nové trasy a pokud by bylo opravdu hezky tak bych si tam kolem …
Lelek-nakole | 05.11.2017

Expedice 114 - Jizerské hory

Je čtvrtek , 22. června, okolo čtvrt na jedenáct, když vystupujeme se sousedem Pepou v Tanvaldu, z lehce zpožděného rychlíku od Prahy. V tu dobu už máme za sebou pár hodin cesty. Z našeho města X jsme vyrazili časně ráno, přesněji v půl páté. Při tom jsme zavzpomínali, jak jsme jezdili, oba,…
Stanley58 | 29.10.2017

Reportáž psaná na kole 1.

Jezdím do práce na kole. Pokud máte takového kolegu nebo kolegyni, prosím, ušetřete je soucitných pohledů a poznámek, a to i když prší nebo mrzne. Máme pro to určitě svoje důvody. Třeba se nám nechce řídit, nemáme na autobus, přináší nám to radost z pohybu, z překonání sebe samého nebo jsme nějak…