S kolem do vlaku v celé EU

Evropský parlament odsouhlasil práva a povinnosti cestujících v železniční přepravě. Jejich součástí je povinně vyhrazený prostor pro přepravu kol ve všech typech vlaků po celé EU.

Foto: NaKole.cz

„Je to důležitý den pro cyklisty v Evropě,“ říká Dr. Bernhard Ensink, generální tajemník Evropské cyklistické federace (ECF). Díky iniciativě členů Evropského parlamentu, společného úsilí sdružení ETRA (The European Trade Association for Twowheel Retailers) a ECF, se Evropský parlament 18. ledna 2007 shodl na minimálních právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě. Původní definici práv v mezinárodní přepravě přitom rozšířil i na vnitrostátní spoje.

Schválené ustanovení mimo jiné obsahuje článek, který říká: Ve všech vlacích, včetně přeshraničních a vysokorychlostních vlaků, se cestujícím umožní přepravovat ve zvláštním víceúčelovém prostoru dětské kočárky, invalidní vozíky, jízdní kola a sportovní potřeby.

Tento text byl dodatečně doplněn třemi europoslanci z Německa, Belgie a Rakouska. Usnesení bylo přijato naprostou většinou – 529 poslanců bylo pro přijetí, 56 proti a 14 se zdrželo hlasování.

Evropská cyklistická federace hodnotí tento výsledek jako úspěch svého dlouhodobého prosazování práv cyklistů a cykloturistů v Evropě.
„Je to důležitý první krok správným směrem. Před námi je ale ještě velký kus práce, než se základní právo na přepravu kola ve všech vlacích stane realitou,“ říká Dr. Bernhard Ensink, generální tajemník ECF.

Celý text legislativního usnesení přijatého Evropským parlamentem:

Tisková zpráva ECF, 01.02.2007

Vodňansko

Do Vodňan jsem za svých více jak 50 let života prvně zabloudila loni v létě cestou na poutní místo Lomec, kde je unikátní oltář tzv. baldachýnového typu. Jde o zmenšenou napodobeninou Berniniho papežského oltáře z chrámu sv. Petra v Římě, a na světě jsou pouze tři - v Římě, ve španělském městě…
radka | včera

Vysoké Tatry – Nízké Tatry – pěšky i na kole

Bez plánu, kam letos vyrazit jsme na poslední chvíli oprášili předloňské prozkoumávání Nízkých Tater v okolí Ďumbieru. Ubytování sháníme na poslední chvíli a nikde není volno. Nakonec nacházíme volný apartmán v Pribylině, Západní Tatry - Roháče tu končí, Vysoké Tatry začínají a Nízké jsou také na…
HMS | 12.09.2017

Dovolená na kole s 10 letým klukem: Veselí n.Luž.- Pálava– Veselí

Plán Vyjedeme z domova z Veselí nad Lužnicí přes Jindřichův Hradec, Českou Kanadu, Dačice, Jemnici, Vranov, podél hranic Podyjím, Šobes, Šatov, Hevlín, Mikulov, Valtice, Lednici, objedeme Pálavu a vrátíme se o něco severněji přes přehradu Nové Mlýny, Pohořelice, Moravský Krumlov, kolem Dalešické…
VLB | 01.09.2017

Krušné hory - poslední třetina

Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme strávili U Meluzíny.   srpen 2008: my 4 + Nick, auto v Perštejně, 5 dnů, 232 km, tudy:Údolíčko - Horní Halže - Klínovec - Boží Dar - Horní Blatná - Luby - Františkovy Lázně - Cheb - Jesenice…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři? Předloni jsem byl na kole na Jadranu (Grada) a v horkách 40+ prohlásil, že k moři už mě nikdo nedostane. Takže musíme na sever – k Baltu. Při plánování cesty z ČR na sever Polska, jsem na netu…