Jedemeeééé!

Správa internetového portálu o cykloturistice je úžasná práce, která nás, doufám, ještě dlouho bude bavit tak jako teď. Mezi méně příjemné stránky patří to, že máme čím dál tím méně času sami jezdit na kolech. Letošní červen by měl vše změnit.

Foto: Jiří Říha

Začátkem června naložíme do brašen nejnutnější věci, připneme vozíky s našimi děvčátky a JEDEME. Trasa je zatím jen přibližná a není ani tak moc důležitá. Podle plánu jsme měli vyjet v sobotu. Jak se ale ukázalo, nebyli jsme schopni zabalit, a tak vyrazíme až v neděli 4. června. Odjíždíme z Prahy od stanice metra Černý most a pošlapeme směrem na východ přes Kersko, Nymburk, Poděbrady, Litomyšl až do Zábřehu na Moravě. Tady se stočíme k jihu a pojedeme zhruba podél řeky Moravy přes Hanou a Slovácko do Rakouska. Podunajská stezka nás dovede přes Vídeň do Pasova, kde bychom se rádi obrátili zpět do Čech.

Pojedeme hlavně podle větru, deště a podle holčiček. Budou to hlavně ony, které budou dirigovat tempo cesty i délku zastávek. Nedá se ani vyloučit, že to po několika dnech putování nezabalíme. Pokud všechno půjde dobře, vrátíme se do Prahy koncem června.
Do té doby nás spíš než NaKole.cz můžete potkat někde na cestě nebo na telefonu 603 432 172.

Mějte se

09.05.2017 - 6 dní

Každý kopec stojí za … TO

Milan Silný
Volné pokračování knihy „Každý kopec má své ... NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010
Motto knihy: „Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ …

Z útulku až k moři

Lucie Kovaříková a Michal Jon
aneb Jak se Ernest učil plavat
DOTISK úspěšného titulu s novou podobou obálky Málokterý pes u nás je tak velkým cestovatelem jako Ernest. Vždyť jen na cestě popisované v…

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda? Každý to vnímá jinak, když se mi naskytla příležitost odjet v polovině února na pár dní do Paříže, neváhala jsem ani chvilku. Vstávání uprostřed noci není příjemné, ale termoska s kávou se na…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký příspěvek. Předem se omlouvám ortodoxním bikerům. Oravareitti Veverčí trasa je systém vodních cest mezi osadami Juva a Sulkava v délce 57 km v srdci jezerní oblasti. Tato stezka je…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar Planinu a vydali se na Prokletije. Přišel deštivý večer, někde blízko už musí být albánská hranice, stan se moc stavět nechtělo a vysoko v horách byla salaš. Bača v mohutném kožichu. „Za što ty…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší (tehdy bikerská) komunita nezabývala planetárními problémy, ale konala. Tak se v roce 2009 uskutečnil nákolácký zájezd bez kol na zamrzlé Lipno. Byla to tehdy výborná bruslařská sezona. Letos…
mirekbik | 11.01.2017

7001

3. (poslední) část trilogie Prosinec tentokrát mému Hobby Nr. 2 příliš nepřál. Taky proč by přál, když v prosinci se má jezdit na lyžích. Počtem kilometrů jsem se však přiblížila mým rekordům v posledních dvou letech, to mě nenechalo klidnou a magická trojka ze mě učinila na konci roku…