Jedemeeééé!

Správa internetového portálu o cykloturistice je úžasná práce, která nás, doufám, ještě dlouho bude bavit tak jako teď. Mezi méně příjemné stránky patří to, že máme čím dál tím méně času sami jezdit na kolech. Letošní červen by měl vše změnit.

Foto: Jiří Říha

Začátkem června naložíme do brašen nejnutnější věci, připneme vozíky s našimi děvčátky a JEDEME. Trasa je zatím jen přibližná a není ani tak moc důležitá. Podle plánu jsme měli vyjet v sobotu. Jak se ale ukázalo, nebyli jsme schopni zabalit, a tak vyrazíme až v neděli 4. června. Odjíždíme z Prahy od stanice metra Černý most a pošlapeme směrem na východ přes Kersko, Nymburk, Poděbrady, Litomyšl až do Zábřehu na Moravě. Tady se stočíme k jihu a pojedeme zhruba podél řeky Moravy přes Hanou a Slovácko do Rakouska. Podunajská stezka nás dovede přes Vídeň do Pasova, kde bychom se rádi obrátili zpět do Čech.

Pojedeme hlavně podle větru, deště a podle holčiček. Budou to hlavně ony, které budou dirigovat tempo cesty i délku zastávek. Nedá se ani vyloučit, že to po několika dnech putování nezabalíme. Pokud všechno půjde dobře, vrátíme se do Prahy koncem června.
Do té doby nás spíš než NaKole.cz můžete potkat někde na cestě nebo na telefonu 603 432 172.

Mějte se

Ze života cyklotrempa

Jan Vlasák
Kniha, oceněná za originalitu v soutěži GO KAMERA
Tímto titulem završujeme souborné vydání všech povídání z cest Honzy Vlasáka. Tři cykloturistické a jedna horolezecká kniha dostaly…

333 výletů po rozhlednách Čech, Moravy a Slezska

Jiří Štekl
Čtvrté, rozšířené a aktualizované vydání knihy RÁJEM ROZHLEDNOVÝM
po rozhlednách ČR na kole, pěšky, vlakem, lanovkou i tramvají čtvrté, rozšířené a aktualizované vydání knihy Rájem rozhlednovým vložena…

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když loď si razí cestu k cíli. Naším cílem byl Galdhøpiggen. Po 502 km na kole jsme si postavili stan ve vřesovišti na břehu řeky Visa kousek před Spiterstulenem, který je 1100 m n. m. V pondělí…
Quatsch | 24.06.2017

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do Vrchlabí jsem se vypravil vlakem v pondělí 12.6. Cesta byla pestrá, protože cestovalo hodně školáků na školních výletech. Byl jsem jenom pozorovatel a moc jsem se…
vlakr | 23.06.2017

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava), jsme se s kamarádem Radimem rozhodli, že zkusíme něco lehce delšího, než 3 - 4 denní výlet. A tak se v našich hlavách, a pak i v mapě zrodil cyklovýlet po Maďarsku. Den 1., 3. 6. 2017, sobota…
fractal | 14.06.2017

Jak jsem nedokončil Půlželezňák

Jelikož moje videa zatím úspěchy neslaví, zkusím opět napsat nějakou pohádku a uvidím, zda to dopadne lépe... Pohádka Bylo nebylo jedno lehokolo a to chtělo jezdit na triatlony... dobře, tak ne, lehokolu by stačilo jezdit po silnici, to spíš lehokolista nepochopil, proč mu v dětství zakázali běhat…
Jrr | 29.05.2017

Pěší zóny na Praze 1

Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…