reklama

Co přinesl For Bikes 2015

Rok s rokem se sešel a za námi je další svátek cyklistiky, pro jiného jen veletrh, pro další pak možnost podívat se, osahat si, projet si, a hlavně poznat, co je ve světě cyklistickém nového.

Kola, kola a zase kola. Prostě velký veletrh
Kola, kola a zase kola. Prostě velký veletrh
Foto: Jiří Juřík

Veletrh For Bikes začal v pátek 27. března na obvyklém místě, tedy na výstavišti v pražských Let­ňanech. Místo poněkud neútulné, je tu rovina, fouká tady, metro docela daleko, chodí se po vyšlapaných pěšinkách. Nicméně, pokud se na veletrh dostanete, je vše jinak. Oproti jiným obdobným akcím veletrh For Bikes prostě žije a zřejmě se i rozvíjí. Toto jen dokazuje počet padesáti vystavovatelů. Evidentně se zde schází nadšenci stejného ražení, vystavovatelé i návštěvníci. Že by byla cyklistika na vzestupu? Doufejme.

Raději se přímo podívejme, co nového For Bikes 2015 přinesl.

Odpověď může být až lakonická: nic nového, jen víceméně plynulé pokračování předešlého vývoje z let minulých. Vše lze shrnout do několika bodů:

– Kola se dělí na horská a silniční, ta první tvoří snad 70 % nabídky. No je to výstavní sortiment prvního řádu, pěkné barvy, technická řešení, top osazení atd. Kupodivu poněkud méně bylo kol městských, ačkoliv právě tento segment je na vzestupu, zvláště pokud se spojí s pojmy: retro, stylovost, pohoda, elegance atd. Ale i tato nostalgická kola zde byla zastoupena jak k vidění tak i k osahání.

Naopak překvapilo nečekaně početné zastoupení kol z kategorie „Fat Bike", tedy kol s extrémně silnými plášti o rozměrech: 26" x 4,00". Prostě tlusťoši pro jízdu ve sněhu nebo kde, čert ví. Zde měla svého cvalíka snad každá významnější značka. Nabízí se však otázka, jak se skloubí tento cyklistický trend se stále teplejšími zimami bez sněhové pokrývky?

Fatbike

– Karbon pro všední dny. Rámy z tohoto materiálu se na výstavních stáncích objevují stále častěji, a to i ve střední třídě. Uvidíme, za jak dlouho budou karbonové rámy dominantní. Ale proč by ne, tvary nevídané, hmotnosti minimální, tuhost uspokojivá.

Karbon

– Král je mrtev, ať žije nový král. Zapomeňte na číslo 26", nyní kralují nová čísla, vloni ještě takřka popelky. Je to skoro půl na půl: 27,5" a 29". Bavíme se o průměru kol. Především nástup sedmadvacítek je velmi markantní, ačkoliv ještě před rokem jsme se na tento rozměr kol dívali skepticky. Takže je jen otázkou, zda jde o marketingový tah nebo o poptávku trhu… Nicméně naprostá většina kol kategorie MTB je na kolech 27,5", druhá parta pak na kolech 29".

MTB

– Zjednodušení násobilky. Opět lze provést zjednodušení, protože dřívější počty 3×8 nebo 9 atp. jsou zřejmě minulostí. Pro akci For Bikes 2015 platilo jednodušší násobení: 2×11, ale ještě nověji a častěji 1×11. Trojpřevodníky jsou evidentně odsunuty na vedlejší kolej. Velkým hitem je právě převod 1×11, tedy jeden malý převodník s 34 zuby a vzadu je pak „sendvič" jedenácti koleček, z nichž to největší je docela placka s více než 40 zuby. Jo, dá se to jistě ušlapat, ale co na to říká řetěz, který se kroutí, prohýbá, musí být subtilnější atd.?

Převodník

– Elektrikáři vpřed. Letošní ročník měl jednu novinku v podobě haly, která byla celá věnována elektrokolům. Ta se zde nejen ukazovala, ale i půjčovala a na speciální dráze i testovala. Evidentně další trend v cyklistickém svě­tě.

Testovací dráha

– Stanu se menším a ještě menším… A jsme u dalšího segmentu kol, u skládaček. I zde se projevuje jakýsi rozvoj jiných značek, tedy kromě stálic (Brompton). Tady hledají další výrobci svoji cestu, což je příjemné, protože kvalitní skládací kolo je pozvánkou do jiných možností cestování nejen po městech.

– Princezna koloběžka. Pohádku jistě znáte, ale skutečnost je „skutečná". Prostě kolobrndy, samozřejmě ty dospělé, se derou na své místo na slunci. Na veletrhu For Bike, je tento segment dost silně zastoupen a představen. Ovšem nejde o dětské hračky, ale o plnohodnotné dopravní prostředky.

Koloběžky

– Cestou necestou. Poněkud jinou píseň pěje hala věnovaná cyklistickým stezkám, výletům a jiným počinům. Expozice není sice z těch největších, ale její význam, dopad přesahuje mnohé světové značky. Je to jednoduché. Máte kolo, špičkové kolo, ale kde s ním jezdit. Právě o toto se starají aktivity, firmy, společnosti atp., které se prezentovaly na veletrhu For Bikes 2015. Například jednotlivé kraje, ale i vysloveně úřední jednotky jako SFDI nebo Magistrát hl. m. Prahy. Snad nám k lepšímu poježdění přispějí.

Česko jede

– Suma sum sumárum. Letošní (2015) veletrh For Bikes byl opravdu velkým počinem, který jasně naznačoval, že cyklistika (v jakékoliv podobě) není něčím, co by patřilo do minulosti. Třeba je to i tím, že cyklisté si rádi povídají, sdružují se a nestačí jim jen pseudo–kontakt přes virtuální komunikaci. Takže, jezděme kvalitně a pro radost a navíc se setkávejme, bez ohledu, která barva je fv médě, či jaký průměr pláště je ten in.

Fotogalerie

Kola, kola a zase kola. Prostě velký veletrh A pokud nebyla kola, bylo k mání cyklooblečení. Když barvu, tak jedině jedovatou růžovou či zelenou, to byl trend celého veletrhu 2015. Došlo i na oficiality a tím i na sliby… Jedna z několika testovacích drah, tato je pro nejměnší. Zlomek testovací dráhy pro horská kola Zde se zkouší elektrokola. Elektrokola jedou do města, takže nízký nástup. Karbon umožňuje vytvářet opravdu hodně tvarů až patvarů. Karbonová hlava tvaru hvězdných válet. Výřez ze stánku českého výrobce Author For Bikes 2015 For Bikes 2015 Tlustoprdi se rozmáhají… For Bikes 2015 Na veletrhu jste si mohli i počíst cyklistickou literaturu. Kvalitní brašny pro cestovatele Plně naložené cestovní kolo. Na veletrhu jen osamocená popelka. Zde by si na své přišla princezna Koloběžka. Zde by si na své přišla princezna Koloběžka.
redakce NaKole.cz, 30.03.2015
Blogy

Galdhøpiggen 2017

 ()
Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když loď si razí cestu k cíli. Naším cílem byl Galdhøpiggen. Po 502 km na kole jsme si postavili stan ve vřesovišti na břehu řeky Visa kousek před Spiterstulenem, který je 1100 m n. m. V pondělí…
Quatsch | včera

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do Vrchlabí jsem se vypravil vlakem v pondělí 12.6. Cesta byla pestrá, protože cestovalo hodně školáků na školních výletech. Byl jsem jenom pozorovatel a moc jsem se…
vlakr | 23.06.2017

Maďarsko cyklistům (ne)přející

 ()
Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava), jsme se s kamarádem Radimem rozhodli, že zkusíme něco lehce delšího, než 3 - 4 denní výlet. A tak se v našich hlavách, a pak i v mapě zrodil cyklovýlet po Maďarsku. Den 1., 3. 6. 2017, sobota…
fractal | 14.06.2017

Jak jsem nedokončil Půlželezňák

 ()
Jelikož moje videa zatím úspěchy neslaví, zkusím opět napsat nějakou pohádku a uvidím, zda to dopadne lépe... Pohádka Bylo nebylo jedno lehokolo a to chtělo jezdit na triatlony... dobře, tak ne, lehokolu by stačilo jezdit po silnici, to spíš lehokolista nepochopil, proč mu v dětství zakázali běhat…
Jrr | 29.05.2017

Pěší zóny na Praze 1

Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…
Simi184 | 05.05.2017

O čem se mluví:

Elektrokola Přestavbový set 250w před 15 minutami
Komentáře k blogu Galdhøpiggen 2017 dnes v 06:53
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 66. dnes v 06:52
K24 2017 dnes v 06:43
NEcyklo Pobavilo, potěšilo 126. dnes v 06:25
Komentáře k článkům Proč chtějí v Nizozemsku více kol? dnes v 04:03
Elektrokola motor bosch nebo ev bike dnes v 00:05
NEcyklo CO VÁS ZAUJALO 160 včera v 23:35
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

203 cyklistů (11 přihlášených)

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když…
Quatsch | včera

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z…
vlakr | 23.06.2017

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava),…
fractal | 14.06.2017