reklama

Test horského kola Author Epoque 1.0 27 – halama nejen do lesa

První pohled na testované Author Epoque 1.0 kolo nás od ryze horských kol posunul spíše ke kolům na sjezd či freeride. Silné trubky rámu, čtyřčepové pružení, široké pláště s rozměrem 2,25 a průměrem 27,5 palců. Vše je ještě podtrženo masivními sváry a nelakovaným rámem, který zachovává původní stříbrnou barvu duralových trubek. Prostě na první pohled pěkný kousek, který vysloveně láká do těžkého terénu. Ostatně Epoque je deklarován jako stroj kategorie Enduro.

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech
Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech
Foto: Jiří Juřík

Druhý pohled pak již přináší jisté pochyby o jednoznačnosti určení tohoto kola. První co nás trklo, byl nepatřičně dlouhý představec, který by se dal očekávat spíše u maratonského či silničního kola. Rovněž nášlapné pedály nejsou pro běžné dovádění v terénu obvyklé. Navíc série Epoque je derivátem trail bike AGang Patriot. Prostě Epoque je usazen kdesi uprostřed, mezi, což navíc umocňuje možnost uzamčení jak vidlice, tak částečně i tlumiče. Dalším detailem, které posouvá Epoque blíže k terénu je návarek na sedlovkové trubce, který je připraven pro vedení dálkového ovládání vysunutí sedlovky. Tuto vymoženost a další páčku na řídítkách uvítají jezdci, kteří jezdí v často se střídajícím terénu a před technickými pasážemi či sjezdy se jim nechce sesedat a manipulovat s rychloupínákem sedlovky.

Vzduchový tlumič
O pružení zadní stavby se stará vzduchový tlumič.

Zastavme se podrobněji u systému pružení. Vpředu pracuje vzduchová vidlice RST F1RST 650B Air TRL, která má zdvih 120 mm a má dálkové uzamykání s ovládáním na pravé straně řídítek. Vidlice v terénu pracuje spolehlivě a větší nerovnosti bezpečně vyžehlí. V podstatě to samé lze napsat i o zadním pružení, kde se opět činí vzduchový prvek X-Fusion O2RL. Zadní stavba má rovněž zdvih 120 mm. K přepákování je použit čtyřčepový systém DLP (Drive Link Pivot), u kterého je čep sedlových vzpěr posunut nad osou zadního kola. Celek pracuje velice příjemně, ale… například zdvihnout kolo na zadní je docela obtížné, a to již při pouhém naskakování na obrubník. Zadek prostě propruží i při zamčeném tlumiči a přednímu kolu se nahoru nechce. Rovněž drobnější, často se opakující nerovnosti, například legendární pražská dlažba, vás i při jinak dobrém pružení pěkně vyklepou. Třeba takový sjezd z Vyšehradu ulicí Vratislavovou je zážitek i na tomto celopéru.

Desetikolečko
Vzadu se točí deset koleček.

Ostatní vybavení kola zajišťuje sázka na jistotu, a to především s ohledem na cenu Epoque 1.0, takže se setkáte s mixem od Shimana Deore a SLX. Vpředu je klasický převodník s třemi plackami, vzadu je pak pastorek s deseti kolečky. Rozsah rychlostí je tedy více než dostatečný pro všechny obtížnosti terénu, od silnice až po prudká stoupání. Pochvalu zaslouží řadicí páčky Deore, jejichž odřazovací páčku (na menší kolečka) lze ovládat na obě strany, tedy jak ukazováčkem k sobě, tak i palcem od  sebe. O zastavení se spolehlivě starají hydraulické kotoučové brzdy Tektro Draco WH se sedmipalcovými kotouči.

Řídítka
Na pravé straně ridítek je i ovládání zámku vidlice.

Jak již bylo naznačeno, jízdní vlastnosti kola Epoque 1.0 si vychutnáte spíše v těžkém terénu, kam tento stroj primárně patří. Ovšem pro jeho plné využití je potřeba se s ním naučit spolupracovat. Ostatně hmotnost 15,5 kg není málo, k tomu 120 mm zdvihy a navíc kola o větším průměru 27,5", to vše dohromady nabízí dost možností k dovádění v terénu, ale chce to umět. Pokud se sžijete, v podobě Epoque 1.0 získáte pracanta, po uzamčení pružení pojedete svižně po asfaltu, po odblokování vás pak čekají terénní hrátky. Jak již podtitulek naznačil, jedná se o pořádné kolo pro pořádné chlapy.

  • Kolo do širokého spektra terénů
  • Kvalitní provedení rámu
  • Dobré překonávání větších překážek
  • Nemístně dlouhý představec
  • Zbytečně robustní, až sjezdové pláště
  • Hodila by se teleskopická sedlovka, natož dálkově ovládaná

Technická specifikace

Název: Author Epoque 1.0 27
Velikost: S, M, L
Rám: double butted dural 6061 27.5", odpružený vzduchový tlumič X-FUSION O2RL uzamykatelný, 200 / 50 mm (zadní stavba 120 mm)
Vidlice: RST F1RST 650B Air TRL vzduchová dálkově uzamykatelná 1.5" tapered sloupek (120 mm)
Hlavové složení: AUTHOR Integrated 1.5" tapered
Převodník: SHIMANO M610 44–32–22 zubů 170 / 175 mm kliky
Středové složení: SHIMANO M610 BB unit
Přesmykač: SHIMANO Deore (34.9)
Měnič: SHIMANO SLX
Řazení: SHIMANO Deore (30)
Vícekolečko: SHIMANO HG-62–10 11–36 (10)
Řetěz: SHIMANO HG-75
Náboje: AUTHOR Helium / Xenon Disc 12 mm zadní osa bílé 32 děr
Brzdy: TEKTRO Draco WH kotoučové hydraulické (7" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Draco WH
Ráfky: AUTHOR Radon Pro 27.5 černé 32 děr
Paprsky: nerez ocel 2.0 mm černé
Pláště: GEAX Goma Kevlar 27.5" x 2.25"
Pedály: SHIMANO M520 nášlapné
Řídítka: EASTON EA30 20 mm 685 mm
Gripy: AUTHOR Pro Lock
Představec: EASTON EA50
Sedlovka: EASTON EA50 (31.6)
Sedlo: AUTHOR Summit
Hmotnost: 15,5 kg / M
Cena: 41 990 Kč (akční cena: 38 990 Kč)
Další informace: www.author.cz

Fotogalerie

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech Epoque je opatřen decentní grafikou. Epoque je opatřen decentní grafikou. O pružení zadní stavby se stará vzduchový tlumič. Detail přepákování zadního pružení Integrované 1,5 palcové hlavové složení Nečekaně dlouhý představec Na pravé straně ridítek je i ovládání zámku vidlice. Ovládání uzavírání vidlice Přední hydraulická brzda Vzadu se točí deset koleček. Vpředu je klasický trojpřevodník. Přesmykač je již bez objímky. Neobvyklá objímka sedlovky Návarek pro vedení dálkového ovládání sedlovky
redakce NaKole.cz, 14.08.2014
Blogy

Krušné hory - poslední třetina

 ()
Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme strávili U Meluzíny.   srpen 2008: my 4 + Nick, auto v Perštejně, 5 dnů, 232 km, tudy:Údolíčko - Horní Halže - Klínovec - Boží Dar - Horní Blatná - Luby - Františkovy Lázně - Cheb - Jesenice…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři? Předloni jsem byl na kole na Jadranu (Grada) a v horkách 40+ prohlásil, že k moři už mě nikdo nedostane. Takže musíme na sever – k Baltu. Při plánování cesty z ČR na sever Polska, jsem na netu…
malej-jarda | 13.08.2017

Jižní Morava na kole 2017

 ()
Jižní Morava jako dobrá alternativa pro cyklotrip 2017. Tak dopadlo mé cestování na kole pro letošek. Již každoročně podnikám několika denní výlet, cyklo putování, po vybrané zemi Evropy. Tak jako např. v roce 2015 Maďarsko, Slovinsko nebo v roce 2016 Srbsko, Rumunsko - Banát. A proč Jižní Morava…
Marťas004 | 07.08.2017

Z Bratiskavy kolem Balatonu, přes termální lázně a podél Neziderského jezera

 ()
Když se moji přátelé zmínili, že by chtěli jet kolem Balatonu a k Neziderskému jezeru, zbystřil jsem, protože to byla jedna z cest, která mě lákala. Z původního zájmu se nakonec stala realita a tak jsme na začátku července vyjeli na cestu kolem Balatonu a podél Neziderského jezera. Naše cesta vedla…
Asterix | 04.08.2017

V Moravském krasu na kole

Poznat Moravský kras na kolech. To byl náš cíl, když jsme vyrazili ve třech – rodiče s desetiletým synem. Přes akční pobyty na internetu jsme si měsíc předem zamluvili hotel Stará škola ve Sloupu. Pokud se budete v této oblasti na kolech pohybovat, snad vám pomohou náledující zkušenosti. 15. 7.…
VLB | 03.08.2017

O čem se mluví:

NEcyklo LIDL pro cyklisty VII dnes v 08:40
Vyjížďky, srazy, akce Nakolácký podzimní sraz 2017 dnes v 08:22
Komentáře k článkům Test krosového kola Author Synergy 2017 dnes v 08:16
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 67 dnes v 08:08
Komentáře k blogu Krušné hory - poslední třetina dnes v 07:52
Ostatní – cyklo Kamera dnes v 06:52
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

290 cyklistů (16 přihlášených)

Krušné hory - poslední třetina

Na Klínovec, nejvyšší horu Krušných hor, jsme vyjeli na kolách 5. 8. 2008. První noc v Krušných horách jsme…
Quatsch | 15.08.2017

Polsko – cesta majáků aneb na Hel za tuleni

„Tati, kdy mě konečně vezmeš k moři?“ ptá se můj syn, a tím tohle všechno vlastně začalo. Kam k moři?…
malej-jarda | 13.08.2017

Jižní Morava na kole 2017

Jižní Morava jako dobrá alternativa pro cyklotrip 2017. Tak dopadlo mé cestování na kole pro letošek. Již…
Marťas004 | 07.08.2017