reklama

Test horského kola Author Epoque 1.0 27 – halama nejen do lesa

První pohled na testované Author Epoque 1.0 kolo nás od ryze horských kol posunul spíše ke kolům na sjezd či freeride. Silné trubky rámu, čtyřčepové pružení, široké pláště s rozměrem 2,25 a průměrem 27,5 palců. Vše je ještě podtrženo masivními sváry a nelakovaným rámem, který zachovává původní stříbrnou barvu duralových trubek. Prostě na první pohled pěkný kousek, který vysloveně láká do těžkého terénu. Ostatně Epoque je deklarován jako stroj kategorie Enduro.

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech
Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech
Foto: Jiří Juřík

Druhý pohled pak již přináší jisté pochyby o jednoznačnosti určení tohoto kola. První co nás trklo, byl nepatřičně dlouhý představec, který by se dal očekávat spíše u maratonského či silničního kola. Rovněž nášlapné pedály nejsou pro běžné dovádění v terénu obvyklé. Navíc série Epoque je derivátem trail bike AGang Patriot. Prostě Epoque je usazen kdesi uprostřed, mezi, což navíc umocňuje možnost uzamčení jak vidlice, tak částečně i tlumiče. Dalším detailem, které posouvá Epoque blíže k terénu je návarek na sedlovkové trubce, který je připraven pro vedení dálkového ovládání vysunutí sedlovky. Tuto vymoženost a další páčku na řídítkách uvítají jezdci, kteří jezdí v často se střídajícím terénu a před technickými pasážemi či sjezdy se jim nechce sesedat a manipulovat s rychloupínákem sedlovky.

Vzduchový tlumič
O pružení zadní stavby se stará vzduchový tlumič.

Zastavme se podrobněji u systému pružení. Vpředu pracuje vzduchová vidlice RST F1RST 650B Air TRL, která má zdvih 120 mm a má dálkové uzamykání s ovládáním na pravé straně řídítek. Vidlice v terénu pracuje spolehlivě a větší nerovnosti bezpečně vyžehlí. V podstatě to samé lze napsat i o zadním pružení, kde se opět činí vzduchový prvek X-Fusion O2RL. Zadní stavba má rovněž zdvih 120 mm. K přepákování je použit čtyřčepový systém DLP (Drive Link Pivot), u kterého je čep sedlových vzpěr posunut nad osou zadního kola. Celek pracuje velice příjemně, ale… například zdvihnout kolo na zadní je docela obtížné, a to již při pouhém naskakování na obrubník. Zadek prostě propruží i při zamčeném tlumiči a přednímu kolu se nahoru nechce. Rovněž drobnější, často se opakující nerovnosti, například legendární pražská dlažba, vás i při jinak dobrém pružení pěkně vyklepou. Třeba takový sjezd z Vyšehradu ulicí Vratislavovou je zážitek i na tomto celopéru.

Desetikolečko
Vzadu se točí deset koleček.

Ostatní vybavení kola zajišťuje sázka na jistotu, a to především s ohledem na cenu Epoque 1.0, takže se setkáte s mixem od Shimana Deore a SLX. Vpředu je klasický převodník s třemi plackami, vzadu je pak pastorek s deseti kolečky. Rozsah rychlostí je tedy více než dostatečný pro všechny obtížnosti terénu, od silnice až po prudká stoupání. Pochvalu zaslouží řadicí páčky Deore, jejichž odřazovací páčku (na menší kolečka) lze ovládat na obě strany, tedy jak ukazováčkem k sobě, tak i palcem od  sebe. O zastavení se spolehlivě starají hydraulické kotoučové brzdy Tektro Draco WH se sedmipalcovými kotouči.

Řídítka
Na pravé straně ridítek je i ovládání zámku vidlice.

Jak již bylo naznačeno, jízdní vlastnosti kola Epoque 1.0 si vychutnáte spíše v těžkém terénu, kam tento stroj primárně patří. Ovšem pro jeho plné využití je potřeba se s ním naučit spolupracovat. Ostatně hmotnost 15,5 kg není málo, k tomu 120 mm zdvihy a navíc kola o větším průměru 27,5", to vše dohromady nabízí dost možností k dovádění v terénu, ale chce to umět. Pokud se sžijete, v podobě Epoque 1.0 získáte pracanta, po uzamčení pružení pojedete svižně po asfaltu, po odblokování vás pak čekají terénní hrátky. Jak již podtitulek naznačil, jedná se o pořádné kolo pro pořádné chlapy.

  • Kolo do širokého spektra terénů
  • Kvalitní provedení rámu
  • Dobré překonávání větších překážek
  • Nemístně dlouhý představec
  • Zbytečně robustní, až sjezdové pláště
  • Hodila by se teleskopická sedlovka, natož dálkově ovládaná

Technická specifikace

Název: Author Epoque 1.0 27
Velikost: S, M, L
Rám: double butted dural 6061 27.5", odpružený vzduchový tlumič X-FUSION O2RL uzamykatelný, 200 / 50 mm (zadní stavba 120 mm)
Vidlice: RST F1RST 650B Air TRL vzduchová dálkově uzamykatelná 1.5" tapered sloupek (120 mm)
Hlavové složení: AUTHOR Integrated 1.5" tapered
Převodník: SHIMANO M610 44–32–22 zubů 170 / 175 mm kliky
Středové složení: SHIMANO M610 BB unit
Přesmykač: SHIMANO Deore (34.9)
Měnič: SHIMANO SLX
Řazení: SHIMANO Deore (30)
Vícekolečko: SHIMANO HG-62–10 11–36 (10)
Řetěz: SHIMANO HG-75
Náboje: AUTHOR Helium / Xenon Disc 12 mm zadní osa bílé 32 děr
Brzdy: TEKTRO Draco WH kotoučové hydraulické (7" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Draco WH
Ráfky: AUTHOR Radon Pro 27.5 černé 32 děr
Paprsky: nerez ocel 2.0 mm černé
Pláště: GEAX Goma Kevlar 27.5" x 2.25"
Pedály: SHIMANO M520 nášlapné
Řídítka: EASTON EA30 20 mm 685 mm
Gripy: AUTHOR Pro Lock
Představec: EASTON EA50
Sedlovka: EASTON EA50 (31.6)
Sedlo: AUTHOR Summit
Hmotnost: 15,5 kg / M
Cena: 41 990 Kč (akční cena: 38 990 Kč)
Další informace: www.author.cz

Fotogalerie

Author epoque 1.0, řádný stroj na 27,5 palcových kolech Epoque je opatřen decentní grafikou. Epoque je opatřen decentní grafikou. O pružení zadní stavby se stará vzduchový tlumič. Detail přepákování zadního pružení Integrované 1,5 palcové hlavové složení Nečekaně dlouhý představec Na pravé straně ridítek je i ovládání zámku vidlice. Ovládání uzavírání vidlice Přední hydraulická brzda Vzadu se točí deset koleček. Vpředu je klasický trojpřevodník. Přesmykač je již bez objímky. Neobvyklá objímka sedlovky Návarek pro vedení dálkového ovládání sedlovky
redakce NaKole.cz, 14.08.2014
Blogy

Galdhøpiggen 2017

 ()
Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když loď si razí cestu k cíli. Naším cílem byl Galdhøpiggen. Po 502 km na kole jsme si postavili stan ve vřesovišti na břehu řeky Visa kousek před Spiterstulenem, který je 1100 m n. m. V pondělí…
Quatsch | dnes

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do Vrchlabí jsem se vypravil vlakem v pondělí 12.6. Cesta byla pestrá, protože cestovalo hodně školáků na školních výletech. Byl jsem jenom pozorovatel a moc jsem se…
vlakr | včera

Maďarsko cyklistům (ne)přející

 ()
Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava), jsme se s kamarádem Radimem rozhodli, že zkusíme něco lehce delšího, než 3 - 4 denní výlet. A tak se v našich hlavách, a pak i v mapě zrodil cyklovýlet po Maďarsku. Den 1., 3. 6. 2017, sobota…
fractal | 14.06.2017

Jak jsem nedokončil Půlželezňák

 ()
Jelikož moje videa zatím úspěchy neslaví, zkusím opět napsat nějakou pohádku a uvidím, zda to dopadne lépe... Pohádka Bylo nebylo jedno lehokolo a to chtělo jezdit na triatlony... dobře, tak ne, lehokolu by stačilo jezdit po silnici, to spíš lehokolista nepochopil, proč mu v dětství zakázali běhat…
Jrr | 29.05.2017

Pěší zóny na Praze 1

Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…
Simi184 | 05.05.2017

O čem se mluví:

Elektrokola motor bosch nebo ev bike dnes v 17:08
Komentáře k článkům Proč chtějí v Nizozemsku více kol? dnes v 17:06
Ostatní – cyklo K24 2017 dnes v 16:47
NEcyklo CO VÁS ZAUJALO 160 dnes v 14:40
Elektrokola Přestavbový set 250w dnes v 14:02
Komentáře k blogu Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe dnes v 13:49
Vyjížďky, srazy, akce Moravskoslezské setkání lehokol dnes v 12:47
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 66. dnes v 11:43
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

249 cyklistů (16 přihlášených)

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když…
Quatsch | dnes

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z…
vlakr | včera

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava),…
fractal | 14.06.2017