Pomozte evidovat opuštěné železnice

Z opuštěných železničních tratí se mohou stát nové cyklostezky.

Foto: Jitka Vrtalová

Jsme občanské sdružení Cyklisté liberecka. Usilujeme o rozvoj bezpečné a zdravé cyklistiky v kraji. Náš krajský úřad v Liberci se ujmul aktivity, jak zdokumentovat maximum opuštěných železnic, vleček a podobných liniových staveb k možné přestavbě na cyklostezky. Mohou to být i tělesa lesních těžebních tratí či železnic ke svozu řepy do cukrovarů.

Zajímáme se jen o opuštěné tratě! Nechceme, aby se rušil někde vlak pod záminkou stavby cyklostezky!

Dnes máme již určitý seznam a potřebujeme jen doplnit údaje:

• místo či odkud-kam,
  • odhad délky v km,
  • váš názor na možné využití (třeba je opodál dobrá stezka a není třeba investic).

Vždy prosím udejte, o který kraj se jedná.

Příklad: Liberecký kraj má 3 zrušené lokální tratě a jsou mimo provoz více jak 20 let. Podobné údaje máme z kraje Karlovy Vary (opět 3 zaniklé tratě). Jen pro zajímavost uvádím, že v městě Česká Lípa je již několik let cyklostezka ze staré tratě v délce 4,5 km a je nádherná.

Dejte vědět, jak to vidíte ve vašem kraji.
e-mail: mtesina@seznam.cz nebo cykliste.lbc@sez­nam.cz

Moc děkuji

Dámská proti proudu Ohře a podle tří řek

Dámská měla být čtyřčlenná, podle čtyř řek a ke třem soutokům, ale nemoci nechodí po horách, ale po lidech, takže jsme zůstaly ve stejné sestavě jako vloni, ve třech a vynechaly jsme i čtvrtou řeku a minuly i dva soutoky. Často jsem slyšela o úžasné cyklostezce podél Vltavy i Labe, tak proč ji…
HMS | 20.07.2017

Rumunský Maramureš a kláštery

Nastal čas pozrieť si nové miesta a lokality – čas dovolenkový. Na tento rok pôvodne plánovaná návšteva Balkánu bola – pre narušenie pôvodného termínu odjazdu – odložená z dôvodu vysokých horúčav v neskoršom čase a nahradená cestou po kláštoroch a maľovaných drevených kostoloch rumunského…
bi-cyklista | 20.07.2017

Podél Ohře na kole

Tak začal první prázdninový měsíc a ještě jsem v červenci nebyl na žádném vícedenním cyklovýletě. Využil jsem toho, že vnoučata přijedou na prázdniny až další týden a od 9.7. jsem vyrazil zdolat na kole řeku Ohře. Byla to neděle a vlakem cestovalo dost cyklistů. Do Ústí nad Labem bylo v oddělení 10…
vlakr | 15.07.2017

Na Výsluní

Díky našim svatým víru zvěstovatelům a náboženskému reformátorovi, kterého si církev svatá sama upálila, jsme získali darem několik krásných volných dnů, které člověk může využít dle svého přání a podle svých představ. Naše představa byla odpočinout si aktivně, ale v klídku, nejlépe někde v lesích…
Lanna | 11.07.2017

S kolem po kolejích ostrovního království, aneb jak Čert zpozdil Pendolino

Dobrá zpráva na začátek - za převoz kol se na britských železnicích neplatí, stejně tak je zdarma i jejich rezervace. Uvážíme-li však prostředí kde vedle sebe funguje víc jak 20 vlakových společností - každá se svými specifickými pravidly a podmínkami ohledně převozu bicyklů, plus to že na…