reklama

Na kole podél Berounky

Foto: Autor

První den: 58 km

Počasí na závěr srpna se vydařilo, přišly slunečné dny bez deště, tak jsem toho využil a vydal jsem se na další třídenní cyklovýlet. Tentokrát jsem si vybral jízdu podél Berounky. Začal jsem v Rakovníku a po cyklostezkách jsem jel na Křivoklát. Tady jsem byl nadšen. Jelo se úplně mimo provoz, asfalt se střídal s pevnou šotolinou, dobré značení, prostě paráda. Alespoň jsem si spravil náladu po té strastiplné cestě vlakem od nás, do Rakovníka. Z České Lípy do Loun nejezdí jiný vlak než „courák" co staví na každé mezi. K tomu mi navazovaly další dva couráky. Přes pět hodin v takovém vlaku. Pak jízda na kole z Rakovníka na Křivoklát byla pro mě balzámem. Na Křivoklát jsem to vytlačil, kouknul jsem na nádvoří a mazal jsem dál. Berounku jsem přejel v Roztokách a stoupal do kopce. Na vrcholu jsem si vybral cyklostezku č. 0050 a po ní sjel zase k řece. Chvilku se pak jelo po silnici a pak už dále vedla jenom cyklostezka. Tady se jelo taky moc hezky, asfalt se střídal s pevnou šotolinou, fakt pěkné svezení. Tady někde jsem se zastavil na párek v rohlíku a kofolu a při konzumaci pozoroval tři vnoučata ve věku asi 12 - 15 let, jak si dávají závody na kolech s dědou. Jezdily tam nějaký malý okruh a dědu uhnaly. Děda poslední okruh vzdal a sotva lapal po dechu. Ta vnoučata jsou všechna stejná. I já musím s našimi vnoučaty závodit a už ne vždy zvítězím. Dále pak je z Berouna do Srbska uzavřená cyklostezka. Radka a ijop mi tady na webu poradili, kudy uzavírku objet. Jelo se po silnici, takže dobrý. Jinak celkem v pohodě jsem dojel na Karlštejn, přes tu pěší zónu kolo způsobně vedl až pod hrad, kde je značka zákaz vjezdu cyklistů. Vztekle jsem se s kolem otočil, nějaký děda na mně volal, že se to dá někde horem objet, ale já mu poděkoval za informaci a řekl jsem si, že když nás, cyklisty, někde nechtějí, tak tam já nemusím. A mazal jsem se do kempu ubytovat. Kemp je to tak, řekl bych, druhá kategorie. Ale pro nenáročného turistu, jako jsem já, plně vyhovující. Já potřebuju teplou sprchu, čisté záchody, a místo, kde si můžu postavit stan. A tady měli ještě kiosek otevřený do noci.

Druhý den: 95 km

Ráno bylo hodně rosy, takže bylo obvyklé sušení stanu a vyrazil jsem kolem půl desáté. Střídala se levá a pravá strana řeky. V Dolních Mokropsech mají na břehu řeky skvělé občerstvení. Bylo teplo, tak jsem si tam dal nealko pivo, pokoukal na řeku a ani se mi odtud nechtělo. Zádrhel nastal ale v Černošicích. Najednou cedule zákaz vjezdu na cyklostezku a objížďka po druhé straně řeky. Chvilku čekám, zda někdo nepojede, abych se zeptal, je-li to průjezdné. První mi řekl, že před týdnem to bylo opatrně průjezdné, teď neví. Po chvíli přijíždí druhý a říká, že se vrací. Průjezdné prý to není. S nedůvěrou se tedy vydávám na pravý břeh, na objížďku. Podle uzavírací tabule vede po cyklostezce č. 8100. No první polovina byla dobrá. Byla značená, jelo se po dobré silnici, tak uspokojen si to švihám, doufám, že k Radotínu. Ale za to druhá půlka. Značení žádné, cesty mizerné, věčně jsem stál a lovil v mobilu kde jsem a kudy dál. Ještě, že my, důchodci, můžeme jezdit dopoledne, takže bylo koho se ptát. Přejel jsem někam až k Lahovicím k dálnici a zase se ptám na cestu. A když mě poslali k řece, že tam je lávka a po ní, že přejedu do Radotína na svoji trasu. Spokojen tedy přijedu k řece pod silniční most a lávka nikde. Koukám vpravo i vlevo, a co dohlédnu, tak lávku nevidím. Tak se chci otočit a jet zpátky, když najednou si všimnu, že pod mostovkou silničního mostu je zavěšena cyklistická lávka. Zajásám, najdu příjezd k lávce a na druhé straně řeky jsem hned. Proti plánu jsem ale nabral zpoždění, tak pospíchám, držím se trasy A1 a najednou zjistím, že jedu podle Vltavy. Úplně jsem zapomněl na soutok Zastavím a přemýšlím co dál. Vrátit se, najít soutok anebo pokračovat dál? Chci dnes kempovat v Mělníce. Nakonec jedu dál. Čím se ale víc blížím k Praze, tak si vyčítám, že jsem se nevrátil. Jedu přes pět hodin v couráku a nakonec se nevrátím pár kilometrů k soutoku. No chyba. Příště až něco důležitého minu, tak se určitě vrátím. Při průjezdu Prahou jsem se držel Vltavy. K Barandovskému mostu jsem jel po levém břehu a za Barandovským mostem po pravém. Využíval jsem výhradně cyklostezky nebo jízdu po náplavce. Komplikací byl ale průjezd pod Jiráskovým mostem. Přes celou cestu policejní páska a hlídkující policista. Tak se otočit a jet zase zpět k výjezdu z náplavky. Až doma ze zpráv jsem zjistil, že tam našli utonulého. U Národního divadla jsem kolo vedl po chodníku i když někteří cyklisté tam na kole jezdili. Prahu jsem opustil po pravém břehu Vltavy. Vltavu jsem opustil u Klecan a přes Odolena Vodu a Zálezlice se vrátil zpět k Vltavě. Byl jsem připraven na to, že pro překonání schodů parovodu sundám z kola bagáž. Nakonec jsem to ale zvládnul bez sundavání. Nahoru to šlo dobře. Kolo i s bagáží mi váží okolo 32 kg. A to do schodů ještě unesu. Horší to bylo dolů. Levou rukou jsem kolo nadlehčoval, pravou brzdil brzdou zadní kolo drncající po schodech. Pak už do kempu v Mělníku to byl jenom kousek. Dorazil jsem před sedmou. Kemp je to kvalitní, dostatečné množství chatek, záchodů, umyvadel a sprch (čistých), výborná restaurace s terasou, všechny cesty vyasfaltované a prostory pro stany a karavany vyspádované, takže při dešti se netvoří kaluže. A vedle Kauflad a koupaliště.

Třetí den: 70 km

Další den byl jen o dojezdu domů. Vybral jsem si cestu, tak abych si projel Kokořínský důl, kde jsem již delší dobu na kole nebyl. Z Mělníka tedy stoupám na Chloumek, Lhotku a kolem rybníků mířím na Kokořínský důl. Ještě než jsem tam dorazil, na chvíli se zastavuju u rybníka Harasov. Zrovna se tam chystá na vodu skupina dětí. Docela mně udivuje, jak někteří jedinci jsou na vodě zdatní. Po chvíli odjíždím a projíždím Kokořínský důl. Vždy mně udiví, jak je celá oblast zelená. Ta zeleň je taková sytá. Ať už to jsou stromy nebo rostliny nebo tráva. V Ráji se vždy zastavím na občerstvení. Při odjezdu z Ráje jsem zjistil, že nemůžu řadit na největší převodník. Lanko řazení z půlky prasklo, rozpletlo se a zůstalo to viset jen na pár vousech. Co s tím? Vyměnit (náhradní lanko mám sebou) nebo to zkusit dojet, jenom na prostřední převodník? Nakonec se rozhoduju jet dál a když to nevydrží, tak lanko vyměním. No vydrželo až domů. Takže jsem projel Doksy, pak Mimoň a domov v Jablonném v Podještědí.

Byl to hezký cyklovýlet, až na tu chybu se soutokem.

Fotky jsou zde: http://vlaky.rajce.idnes.cz/Podel_Berounky/

Fotogalerie

01.09.2016 vložil/a: vlakr
karma článku: 4.52
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Kyjovské údolí

Cestování
Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo…
17.07.2021
vlakr
(4.53)

Podél Ohře na kole

Cestování
Tak začal první prázdninový měsíc a ještě jsem v červenci nebyl na žádném vícedenním cyklovýletě. Využil jsem toho, že vnoučata přijedou na…
15.07.2017
vlakr
(5.58)

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Cestování
Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z Vrchlabí do Hřenska. Do…
23.06.2017
vlakr
(4.25)
Tip na letošní dovolenou
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
17.05.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
 (CK Kudrna)

Bikepackingová výzva Rakouskem až domů

Česko, Rakousko
04.07.2024 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
7 800 Kč
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
12.07.2024 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
5 900 Kč
PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

336 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024