reklama

První kilometry na elektrokolech

Naše kola
Naše kola
Foto: Autor

Rozhodli jsme se naše stávající kola Author Reflex a Corsa elektrifikovat. V odborném servisu je vybavili středovými motory a my vyrazili na cestu domů. Po doplnění výstroje, kterou jsme před úpravou sundali a hlavně dobití baterií už druhý den využíváme hezkého počasí a jedeme k vodě. Tradiční cesta v délce 55 km (tam i zpět) nám umožní srovnávat a tak po první jízdě nám computer vykazuje průměrnou rychlost 18,61, zatímco záznam z roku 2014 je 14,96.

V pokynech máme uvedeny 3 stupně přípomoci, zatímco na displeji je jich 9. Středový motor v okamžiku kdy přestávám šlapat se vypne a při dosažení rychlosti 25 km se s vámi začne „hádat“ (buď ty nebo já). Při tomto systému je vyřazen přesmykač a jede se jen na jeden talíř. Při zpáteční jízdě lehce vyjíždíme kopec, který jsme v poslední době již vzdávali. Důsledkem toho je nesrovnatelně jistější vedení kola. 6. srpna jsme vyrazili k Voděradským bučinám a po 71 kilometrech dojeli domů. Týden na to jsme najeli na naši CT 8100, kterou jsme ve Zlatníkách opustili a pokračovali po trase 19a pak trochu zakufrovali a dlouhým stoupání jsme se dostali na silnici z Davle do Jílového. Po obědě v „lázních“ jsme pokračovali na Mandavu, kde v Křížkovém Újezdci jsme najeli na nám důvěrně známou jedenáctku. V Dobřejovicích tuto opustili a po 8100 dojeli k zadnímu traktu Průhonického parku, staveništěm se dostáváme mezi Průhonické rezidence a najíždíme na novou síť cyklostezek. Právě v té době, kdy jsem měl najeto asi 60 km mi začla „blikat“ baterka a zbývajících 10 km již jel bez pomoci motoru, zatímco žena v pohodě dojela až domů.

Až do poloviny září s ohledem na počasí jsme využili každé možnosti být u vody. Na konec září jsme měli zaplacen zájezd s cestovkou do Maďarska. Na tento zájezd jsme se přihlásili v době, kdy jsme neměli vůbec tušení, že si pořídíme elektrokola a samozřejmě předpokládali, že v Maďarsku jsou jen roviny. Již první den nás čekalo stoupání asi 600 m s celkovou délkou 64 km. Díky elektrokolům bylo pro nás zadostiučiněním, že jsme sice předjížděli nesrovnatelně mladší, ale hlavně i když jaksi podvodem „drželi“ partu. Následně po celý týden všechny výjezdy byly kolem padesáti kilometrů. Poslední den naše elektrokola překonala první tisícovku.

Elektrokola nám opět pomohla nalézt radost z jízdy, všechno je však jinak. Jezdit jako dříve 120 km je mimo realitu tak jako tak. Bohužel putování, kdy jsme si také postavili stan kousek za hřbitovem je mimo hru a je možné zastavit jen tam, kde máte zásuvku s 220-ti volty. Dále je nutné počítat s tím, že kolo je o zhruba polovinu své váhy těžší a tak zkušenost, kdy již člověk má méně sil a důsledkem toho jízda po eskalátoru mě stála nové zadní kolo, novou přilbu, rozšrotované brýle a na 14 dní modřiny po značné části těla. Samozřejmě, že jezdím dál, jen místo po eskalátoru překračuji zákaz použití výtahů cyklistům.

Fotogalerie

18.12.2016 vložil/a: Mirku
karma článku: 5.31
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Vltavská

Cestování
Není to popis cyklotrasy č. 7 od pramene Vltavy do Mělníka - nebo odbráceně.Naše putování na kole mělo být vyvrcholením předcházejících.…
16.09.2016
Mirku
(4.50)
Tip na letošní dovolenou
 (CK Nomád)

Kolem Balatonu na kole

Maďarsko
02.07.2017 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
4 990 Kč
 (CK Hoška Tour)

Cyklostezka z Prahy do Míšně

Česko, Německo
19.07.2017 - 5 dní
cyklistický
Autobusem
4 950 Kč
 (CK Victoria)

Neziderské jezero – perla Burgenlandu na kole

Rakousko, Maďarsko
31.07.2017 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
2 700 Kč
PR

Nejlepší MTB cyklotrasy a krásná jezera v blízkosti Dolomitů – Trentino, Itálie!

Around Levico Lake, Valsugana & Lagorai (Archivio Foto APT Valsugana e Lagorai - G. Radziwonowscy)
Rozmanité cyklistické okruhy v údolích Trentina s následným koupáním v chladivé vodě Trentinských jezer.

Zapomeňte na skipass, v Livignu se jezdí na BikePass

 (Livigno.eu)
Cyklosezóna už pomalu klepe na dveře a v italském Livignu na léto chystají parádní novinku – zbrusu nový BikePass! Díky němu cyklisté získají přístup ke všem lyžařským vlekům Mottolino a Carosello 3000. Areál nabízí jednodenní i vícedenní permanentky s neomezeným počtem použití lanovek na speciálně upravené cyklotrasy pro MTB. Jeden den vás vyjde na 37 EUR (snížené jízdné na 26 EUR).

Středomořské cyklistické trasy v alpských výškách

Around Rif. Solander, Marmutel Tour (Archivio Foto APT Val di Sole - M. Mondini)
Jak se řekne italsky „biking“? „Trentino“, pochopitelně! Na jižní straně Alp svítí slunce častěji, pizza chutná lépe a cappuccino má perfektní mléčnou pěnu. Ale to zdaleka není vše: Každý biker tady najde ideální traily. Ať už bikerské túry, freeride či downhill – rozmanitost tras v Trentinu přesvědčí profesionály i začátečníky.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

280 cyklistů (27 přihlášených)

Galdhøpiggen 2017

Hirtshals se za obzorem ztrácí, Larvik se z moře vynoří, nám cestu krášlí změna, nad mořskou vlnou pěna, když…
Quatsch | 24.06.2017

Z Vrchlabí do Hřenska podél Labe

Jaro pokročilo, takže je čas na další cyklovýlet. Jako první letošní přišla na řadu jízda podél Labe z…
vlakr | 23.06.2017

Maďarsko cyklistům (ne)přející

Úvod Po několika zkušenostech s putováním na kolech (Graz - Břeclav, Praha - Brno, Linz - Znojmo, Šumava),…
fractal | 14.06.2017