reklama

Minitestování nového stanu, karimatky a spacáku

Foto: Autor

I když by se dalo říct, že zakoupené věci by byly spíše vhodnější na cestování autem, tak zakoupeny byly výhradně pro cykloturistiku :) Osobně jsem řešil hlavně cenu/praktičnost a váhu jsem zatím upozadil, vzhledem k mojí povaze cestování a zatím dostatečné síly vše utáhnout. Rozhodně nespávám venku jen ve spacáku, takže určitě stan a dostatek místa pro brašny, pohybu a případného občasného nocležníka a "garáž" pro kolo. Přemýšlel jsem taky o stanu pro dva a pak přes část stanu a to kolo přetáhnu tropiko ze starého stanu..jen bych musel domyslet uchycení toho tropika-možná by to nebylo tak složité a pracné. Jenže váha toho tropika a toho stanu, by mě dalo váhu stanu co mám ted, pro tři osoby, takže rozhodnutí bylo jasné. Samozřejmě se momentálně chci pohybovat na cenově přijatelné úrovni pro toto období, kdy peněz není na zbyt a kupuji nyní většinu věcí nových a najednou. Příště počítám, že budu věci dokupovávat tak, jak postupně budou odcházet a tam už budu řešit i váhu a cenu už méně.

Stan Coleman Tasman 3 (3039 kč)

Jak už jsem psal výše, vybíral jsem z několika stanů, jak pro tři osoby, tak i pro dvě, jak s předsíňkou, tak i bez, tak dražších i levnějších.. Přiznám se, cestuji do roka jen párkrát a navíc do žádných extrémních podmínek a kupovat si drahý superstan, který je spíš pro někoho, kdo cestuje naopak často a extrémnějších prostředí, je pro mě asi zbytečné. A každý to máme trošku jinak..někdo rád cestuje hodně na lehko a přespává jen ve spacáku, max ve žďáráku, sebou neveze skoro nic, jen nadutou šrajtofli, kdyby něco. Někdo naopak jako já (ale stále si myslím, že nejsem žádný extrém) rád spoléhá výhradně sám na sebe a nikdy nevíš, co se může stát, tak raděj vezu o jednu věc víc, než míň.

Nakonec jsem vybral stan Coleman Tasman 3 a to i pro jeho rozměry v předsíňce, tak aby se tam vešlo moje kolo. Než jsem si ho pořídil, sledoval jsem různé videa na YouTube, jeho rozměry, jeho recenze.. Co se mě na něm ještě hodně líbí je, že ho můžu stavět i za deště a pořád budu mít všechno v "suchu", což byl další z hlavních argumentů pro tento stan. První se staví tropiko, pak teprv vnitřek a ten už stavím v suchu i za deště. A samozřejmě i naopak, i při skládání stanu v lijáku, vše balím v suchu..neocenitelné!

Když jsem Tasmana stavěl poprvé, stavěl se podobně jako můj předchozí o něco menší noname stan. Stavěl jsem ho schválně na jednom kopci, kde bylo jako na větrné hůrce, teplota cca 5°C a silný vítr chlad ještě umocňoval. Takhle velký stan jsem ještě neměl a bylo dobře vidět, jak natáhlé plachty stanu bojují zdárně s větrem..navíc jsem ho postavil bokem větru, takže vítr narážel do té největší plochy stanu. Což bylo poučení pro příště..stan stavět zadkem proti větru. Nácvik postavení stanu si musím ještě několikrát zopakovat a vypilovat tak, abych ho postavil co nejrychlejc, nejpohodlnějc, i poslepu. Je ve vnitř našitý i návod jak stan postavit, tak to zkusím nějak zkombinovat. Na návod jsem se i trochu díval, nicméně jsem to teď postavil spíše podle dřívějších zkušeností. Ale i ve větru se mi stan povedlo postavit poměrně rychle a s přehledem. Prostřední tyčka tropika je označena červeně a na tropiku kam se to nasouvá je to taky označeno červenou barvou a zbylé dvě jsou černé, ale stejné rozměrem, takže tímto je to ještě víc zpřehledněno a nedá se to poplést.
Pak následuje vnitřek stanu a ten je ještě přehlednější a rychlejší než stavění tropika. Malinko je jen drbačka s podlážkou v předsíni-možná to bylo i tím, jak foukal ten vítr, tak ten spodek neustále trochu nadzvedával, než jsem podlážku uchytil, nebo dal na to nějaké věci, jako závaží. Ale při výběru tohoto stanu mě ani nešlo o tu podlážku v předsíni, jako ta samotná předsíň. Takže jakmile se podlážka v předsíni nějakým způsobem poničí, tak ji jednoduše odstřihnu, pokud ji neodstřihnu dřív i tak-uvidíme.

Karimatka Coleman Camper Inflator Mat Compact Single 3 (809 kč)

Je to moje první samonafukovačka a chtěl jsem ji spíš na zkoušku, takže jsem nechtěl za ni utratit příliš peněz a na moji potřebu by mohla i tak stačit. A oproti obyčejné pěnové karimatce kterou jsem doteď měl, už to bude významější krok dopředu co se týče pohodlí a rozměru, ale naopak zase stoupla váha.

Když jsem poprvé rozbalil tuhle samonafukovačku, která došla dobírkou ČP, tak trvalo děsně dlouho, než se sama alespoň trošku nafoukla. Příčinu jsem dával za to, že byla nejspíš dlouho smotaná v přepravním obalu. Tak jsem ji pusou přifoukl na max, "zašpuntoval" a nechal přes noc tak. Druhý den, ji pak vyfoukl a sbalil a po pár hodinách znovu rozbalil. Teď se nafoukla téměř ihned a to mě uklidnilo a dalo za pravdu mojí verzi. Samozřejmě jak nafukovačku, tak i spacák skladuji ve stavu rozloženém. Sice to zabírá místo, ale pokud má člověk jakýkoliv koníček, vždy je potřeba nějaké to "místo" obětovat;)

Karimatku jsem rozbalil až do postaveného stanu a i v zhruba +5°C se samonafoukla zachvilku sama a jen jsem ji přifoukl do max, spíš jen kvůli ujištění, že je vlastně defakto téměř 100% nafouklá. Stan byl postavený na trochu velmi mírně z kopečka a když jsem ležel ve spacáku, nepatrně jsem sjížděl se spacákem po karimatce dolů. Tahle karimatka má celkem hladký povrch a žádná speciální protiskluzová úprava. Ale tak říkám si, kdyby tam ta úprava byla, spacák by držel na místě, tak bych nejspíš já klouzal v tom spacáku dolů a to by taky asi nebylo nejpříjemnější. Takže je spíš důležité, najít si co nejrovnější povrch pro postavení stanu.

Nevím jak ostatní karimatky, ale tahle, když pominu váhu a možná rozměr ohledně drahých variant, tak pokud bude alespoň nějakou dobu fungovat tak jak funguje, tak bude určitě dobrý společník na cestování a noční přespávání. Ikdyž místo, které bylo pod stanem, bylo celkem hrbolaté, tak karimatka, možná i společně trochu se spacákem, to místo skoro zcela vyhladily. Neboli, necítíl jsem pod sebou žádné nerovnosti a nic. Ty jsem nijak neviděl ani při rozdělávání stanu..až pak při balení stanu, kdy zem-tráva byla slehlá a teprv si člověk pořádně všiml, jak nerovné místo to bylo.

Spacák Prima Mummy 300 (790 kč)

Doteď jsem vlastnil nějaký noname spacák při komfortu +7°C a byl jsem s ním spokojený. Jelikož ale nastal čas obměny, bylo načase se poohlédnout po dalším, už raděj osvědčeném značkovém, ale ne nijak drahém spacáku, který by mi vyhovoval i v trošku chladnějším počasí..počítám, že bych chtěl už jezdit na přespávací výlety i z počátku jara, až do konce podzimu. A tento starší spacák nechám pro mojeho synáčka, který ho bude využívat jen tak max 2-3x do roka.
Ve starém spacáku jsem si odstřihl kapuci, protože mě doslova zavazela a spalo se s ní blbě. Kdyby mi byla zima, raděj si dám nějakou pohodlnou čepici. Místo kapuce jsem si sebou vozil polštářek a bylo to daleko lepší. Čeká podobný osud i tento spacák? Čas plyne a zkusím to opět s kapucí a pokud mi opět nesedne, tak na řadu přichází jak amputace, tak ztráta záruky.

Fotogalerie

19.04.2015 vložil/a: dalinv
karma článku: 4.24
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Cesta na Praděd a Dlouhé Stráně, aneb jak jsem přišel o rukavice

Cestování
Plánoval jsem na tohle léto trochu jinou cestu, ale díky vysoké poptávce zákazníků, nám přibylo dost práce a stěží jsem si vybojoval 2…
08.03.2016
dalinv
(5.83)

Neusiedler See

Cestování
Ke konci roku 2008 jsem se cirka po 5 letech vrátil do sedla kola a dobře jsem udělal. Začátky byly velmi těžké a nevěděl jsem jestli mě to…
02.03.2012
dalinv
(2.97)
PR

Cyklistické legendy a hazard: Příběhy slavných cyklistů a jejich vášně pro hazard

 (shutterstock.com licence NATALIS)
Cyklistika je sport plný hrdinství, vytrvalosti a odhodlání. Je to sport, který oslavuje sílu lidského ducha a schopnost překonávat překážky. Ale za lesklou fasádou profesionální cyklistiky se skrývá i temnější stránka: vášeň pro hazard.

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

645 cyklistů (7 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024