reklama

První budou posledními a poslední prvými - čast 1.

Mapa zavodu Baltyk Bieszczady Tour
Mapa zavodu Baltyk Bieszczady Tour
Foto: Autor

Do Świnoujście jsem jel přes Štětín. Tam se v pátek 24. 8. shromažďovali první účastníci polského srazu lehokol. Přivítal jsem se tedy s několika málo známými a dalších pár jsem poznal. Získal jsem tam nějaké patenty, například: tyčinky je možné přilepit izolepou k řídítkům nebo k sedačce. Obdržel jsem také izolepu, dobré slovo a povzbuzení na duchu.

Do Świnoujście jsem dorazil v pátek odpoledne, bylo mi přiděleno startovní číslo 116 – poslední číslo ze všech. Já, jako jediný lehokolista, jsem jej dostal na lepicím papíru k nalepení na kufr lehokola, ostatní měli látková čísla na sobě. V 19 hodin se konalo setkání, na kterém nás organizátoři seznámili se vším, co bude pro nás důležité. Poslouchal jsem, co mám dělat, abych se neztratil na těch 1008 kilometrech závodu Baltyk Bieszczady Tour (BBT). Upřímně řečeno, bez GPS by to bylo na trase těžké. To, že jsem měl k dispozici záznam cesty v GPS, bylo pro mě velkou pomocí. Ještě doma jsem jej nahrál do mého Garmina a během jízdy přístroj pískal a ukazoval přesně, kudy mám jet dále – tak podobně jezdím už přes 6 let.

Ráno po rychlé snídani jsem jel na společný start z trajektu Bielik. Tam jsem dostal druhou GPS, teď už ne pro navigaci, ale na to, aby organizátoři a fanoušci mohli sledovat ve skutečném čase na webových stránkách, kde právě jsem. Chvíli před startem se mi pokazilo zavírání kufru. Byl jsem z toho trochu nervózní, ale podařilo se mi problém vyřešit pomocí gumičky a izolepy. Ze společného startu - jako jediný jsem nejel na ostrý start, kde cyklisti startovali v osmičlenných skupinách (kategorie OPEN) anebo samostatně (kategorie SOLO) – jsem jel „přímo do Ustrzyk Gornych“ (to je do cíle), jak řekl Robert, hlavní organizátor. Ještě ve Świnoujście mě předjela první skupina cyklistů. Šest osob z této skupiny pak dojelo do cíle v rekordním čase 35 h a 19 min. Potom mě předjížděli další skupiny cyklistů, zdravili jsme se; pak mě začali předjíždět i ti, kteří jeli v kategorii SOLO. Já jsem jel průměrnou rychlostí 25km/h, což je na mne dost rychle. Nějakou dobu jsem se pokoušel udržet za některou ze skupinek, ale nemělo to smysl, byla to úplně jiná třída. Navíc jsem asi po 200 km pocítil, jak mne začínají píchat kolena, proto jsem raději nasadil na klidnou jízdu s průměrem 20 km/h.

Večer jsem zjistil, že nefunguje moje přední světlo. Týlní svítilo, ale přední ne. Myslel jsem, že za to může nabíječka, kterou jsem měl také napojenou na dynamo. Bohudíky jsem měl ještě čelovku, kterou jsem upevnil na kole a jel jsem 2 hodiny za soumraku do hotelu před Bydhoští, kde byl první velký kontrolní bod (306. km závodu). Dorazil jsem tam v 21.45. Čekaly na mne moje věci, které tam přivezlo doprovodné vozidlo. Vysprchoval jsem se a oblékl čisté věci. Odpojil jsem nabíječku a přední světlo zase začalo fungovat. Nabíječku jsem přidal ke špinavému oblečení do mého zavazadla v doprovodném vozidle. Šel jsem spát, i když jsem věděl, že nebude jednoduché usnout. Skutečně - válel jsem se v posteli, k tomu mne trápily žaludeční problémy. V jistém okamžiku do pokoje vešla paní, která ukazovala jinému závodníkovi, kde se může osprchovat a zdřímnout. - Tady jeden pán už spí. - Vůbec nespím – odvětil jsem. - Tak to je zajímavé, před chvíli vás nešlo vzbudit. - Tak to je pro mne dobrá zpráva, to znamená, že jsem trochu spal. Pak jsem znovu usnul.

(pokračování příště)

Fotogalerie

17.09.2012 vložil/a: Tomassac
karma článku: 5.57
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

První budou posledními a poslední prvými - čast 3.

Sport
Startuji kolem 3 hod. ráno. Ještě před startem vypiji kafe. Před tím mi na kontrolním bodu v Zyrardově jedna dívka nalila ionťák, ale bylo…
29.12.2012
Tomassac
(4.8)

První budou posledními a poslední prvými - čast 2.

Sport
Před 3. hodinou ráno mám budíček. Noční bouřka spojená s deštěm vytvořila u vjezdu do hotelu velkou louži, kterou nebylo možné objet. Na…
22.09.2012
Tomassac
(4.79)
PR

Cyklistické legendy a hazard: Příběhy slavných cyklistů a jejich vášně pro hazard

 (shutterstock.com licence NATALIS)
Cyklistika je sport plný hrdinství, vytrvalosti a odhodlání. Je to sport, který oslavuje sílu lidského ducha a schopnost překonávat překážky. Ale za lesklou fasádou profesionální cyklistiky se skrývá i temnější stránka: vášeň pro hazard.

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

428 cyklistů (6 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024