Neusiedler See

Ke konci roku 2008 jsem se cirka po 5 letech vrátil do sedla kola a dobře jsem udělal. Začátky byly velmi těžké a nevěděl jsem jestli mě to znovu chytne a navíc jsem přesně nevěděl co chci jezdit-horské, cross, silnice. Kdysi jsem jezdíval i závodně silniční cyklistiku, ale to mi bylo 17 let a pak jsem s érou horských kol, začal právě jezdit na nich, protože to byly hodně všestranné kola, se kterými se dalo vjet kamkoliv a nebyl jsem nijak zvlášť limitován. V roce 2009 jsem pak zkusil i závod horských kol, kde jsem skončil ze 136 jezdců na 30 místě. Jenže tyhle závoďácké ambice už mi nic neříkaly a nejvíc se mi líbily výlety tady po okolí po rohlednách, přehradách apod. A tady jsem zjistil, co mi nejvíc přirostlo k sdrci. A tak jsem chtěl začít podnikat i delší výlety než jen jednodenní. První víkendový výlet byl na nádrž Nové Mlýny, kde jsem přespal v kempu ve stanu a druhý den zpět domů. Výletek supr, jen jsem si řekl, že příště bude přespání mimo kemp a každý asi ví proč, pokud to není nevynutelně nutné. Další cesta vedla na Lysou horu, kam jsem vyjel-vyšlapal s plnou polní až nahoru. Bylo to „už" na dvě přespání. V tu chvíli se mi nechtělo ani domů a nejraděj bych jen jel a jel a užíval si tu svobodu cestování a přespávání kdekoliv a kochání se krajinou... Proto příští výlet jsem chtěl zase o něco delší a trošku dál. Na další rok jsem proto plánoval buď nějakou okružní cestu republikou nebo cestu k jezeru Neusiedler See. Další léto právě padla volba na jezero v Rakousku a to hlavně z důvodů časového a i jsem se těšil, jak projedu další 3 státy, kde se naštěstí ve dvou, kterýma pojedu déle, platí eurem. Tak stačilo vyměnit jen pár eur a cesta mohla začít.

Je sobota 25.6.2011 a ráno v 7:00 jsem se probudil nevyspaný-ale vpohodě, tak už jsem se začal připravovat na cestu. Venku to vypadá na déšť, všude škaredé mraky. Ale jak jsem asi po hodině vyjel, tak mraky začaly ustupovat směrem kterým jsem jel a postupně se začlo dělat pěkně. Před cestou jsem měl celkem obavy a strach z toho, jak a kde budu spát, jestli pokaždé najdu nějaké vhodné místo pro rozdělání stanu apod. a taky např z lidí, jestli budu mít zrovna štěstí na dobré lidi a že si mě třeba někdo neobšajcne a v noci na mě nepřijde když budu zrovna spát, nebo jich bude na mě víc a já se tak nebudu moct bránit a jen přihlížet jak mě oberou o kolo a ostatní cennější věci. Bylo by to hodně nepříjemné. Ale cestou se člověk natolik otrká, že už si to ani nepřipouští. Ovšem na pozoru je třeba se mít neustále. Je 11:00 a jsem před Krakovanama, mám celkem hlad, i bych si odpočinul a když uvidím solidní bus zastávku, neváhám a skládám se do ní i s kolem. Na obzoru zároveň vidím škaredé mraky, takže budu případně i schovaný před deštěm. A než jsem rozbalil svačinu-obloženou bagetu, začaly menší kapky až z toho byl velký slejvák-to jsem měl ale kliku! Zrovna prší, zrovna mám hlad a chuť si odpočinout a zrovna takováhle zastávečka. Jakmile jsem pojedl, zrovna přestalo pršet, tak jsem se mohl vydat dál na cestu. Je 13:10 a já vjíždím do Trnavy. Bohužel mapu Slovenska v mobilní navigaci nemám, tak se pokouším přejet podle map co jsem si do mobilu dal. Chvilku jsem ale bloudil. Ve 13:50 už nabírám správný směr a při další bus zastávce zase svačím a s dobrým pocitem že jedu správným směrem, tentokrát na Modrou. Ujeto zatím 86 km. Je 17:08 a jsem kousek od Bratislavy za Svätým Jurem. Najeto mám 123,5 km a není tu zrovna moc výběr místa k rozdělání stanu. Chtěl jsem stanovat o něco dřív, ale jaksi to jelo, tak jsem dojel až sem, kde jsou akorát vinice a nikde žádný plácek mimo obydlí. Vydal jsem se tedy nahoru polňačkama do vinic, kde až se setmí, rozdělám stan a ráno hned vypadnu. V dálce vinic slyším nějaké slovenské borce, jak si užívají "samoty" vinic a řvou tu jako na lesy-zřejmě tam mají i nějakou "akci" (nojo, je sobota), tak si říkám snad mě nezmerčí..nechci mít zrovna v takovéto situaci kdy jsem unavený, nemám si kam ulehnout..problémy s nějakýma puberťákama, kteří jsou evidentně posilnění alkoholem a bujarou náladou. Ale naštěstí jsem našel skvělé místo zcela na konci nahoře vinic, takže tam bych určitě nikomu nepřekážel, tak jsem mohl ihned rozdělat stan a odpočívat. Je 19:50, já ležím ve staně a píšu si: dnes ujeto 127,75 km za 6:28:26 hod s průměrkou 19,73 km/h. Než se ale setmí natolik, že můžu nerušeně jít spát, je po 23 hodině. Přitom u nás je tma už před 22 hodinou. Třeba je to tím, že jsem víc na jihu??

Ráno v neděli 26.6. jsem si dal hned pod vinicema na zastávce snídani. Mezitím co snídám občas poprchne. Posnídám, přestane poprchávat, vyrážím. Sice je furt pod mrakem, ale lepší než kdyby pařilo sluníčko. Bratislavou jsem projel naprosto s přehledem na první pokus-vše solidně značené a jasné. Hned za hranicema jsem se vydal doleva cyklistikou stezkou k prvnímu Rakouské obci Berg-tam jsem v 9:56 hod a ujeto 24 km. Ujeto 51,5 km a jsem cca 3 km od jezera Neusidler See. Mířil jsem jakoby k jezeru a najednou jsem se ve 14:48 octl v Padernsdorfu-asi jsem přehlédl nějakou tu značku která by směřovala k jezeru a asi navíc zamyšlen cestováním a plánováním kam dál. Ale jsem u jezera Neusidler See, sice v Padensdorfu, ale jsem..najeto 70,7 km. Akorát mě začala bolet dost pravá noha. Další den jsem zjistil, že je to možná tím jak zastavuju, otočím se tělem jak vytahuju foťák připevněný v pouzdře vzadu na batožině a noha zůstává na stejné pozici a tímto prostě trpí, aniž si to pořádně uvědomuju. Je 17:00 a já už si stavím před posledním Rakouským městem zase opět u vinic stan s již hodně bolavou nohou. I tak jsem si ho chtěl před Maďarskýma hranicema postavit, abych Maďarsko mohl projet naráz. Dnes najeto 92,30 km a časem 5:19:31 hod.s průměrkou 17,33 km/h.

Ráno v pondělí 27.6. jsem se probudil kolem 6:15 hod za skřehotu kachen či hus, které po noční pauze opět dělají celodenní nálety na vinice a vinaři je tak musí neustále plašit. A taky jsou všude nasázené třešně-asi kvůli ptákům, aby raději letěli na ně, než na víno..alepoň tak si to myslím...i když třešně jsou nasázené skoro podél všech cest. Je 10 hod a odpočívám už v Maďarsku nedaleko Hegÿka. Pravá noha co včera bolela jak čert, už nebolí a za poslední dny jsem se vyspal nejlépe. I počasí dnes přeje. Je 13:00 a dávám si první a taky poslední teplé jídlo, v Morbich. Přitom k přirovnání je to taková levná putika. Totiž řízek-i když velký, ale už s málo hranolkama a jednou čtvrtinovou colou vyšla na 12 eur=300 kč. Bylo to bez oblohy, bez ničeho! Řízek-10 eur, cola-2eura!! Je kolem 20 hodiny a já přespávám u Bad Deutsche Altenburgem. Zatím asi nejlepší místo na přespání, nahoře na louce zcela v soukromí..ale člověk nikdy neví jestli to někomu nepatří-třeba nějakému družstvu apod a ráno by tam zrovna mohli začít něco sekat atak.. Dnes najeto 111,20 km a časem 6:34:41 hod s průměrkou 16,90 km/h. Dnes je tu tolik komárů z každé strany stanu, chtějí se dostat za každou cenu dovnitř-vydrželi až do rána vyčkávat, ale povedlo se to jen jednomu. Zrovna v tu chvíli mě napadlo, že bych chtěl vidět ty "nadšence spaního pod širákem" 

Ráno jsem vstal v cca 6:00 a dobře vyspaný jsem jel něco nakoupit-hlavně vodu a jídlo na svačinu a večeři. Je téměř 12 hodin a já našel superflek v Angernu s lavičkou jen pro mě a v soukromí. Celý den je dnes cesta zcela zničující-jedu neustále v silnějším protivítru, navíc paří sluníčko-obloha jak vymetená a modlil jsem se, ať najdu alespoň dobré místečko k svačině, protože po cestě si někde sednou do stínu (mimo bus zastávek přímo ve vesnici, kde na vás čučí nechápoucí lidi) je nadliský výkon. Stačil by pouze patník pod stromem a o ten strom opřít kolo. Kdepak, ani ten patník nikde nebyl a opřít si kolo taky jen tak nejde, protože stromy jsou většinou dál od silnice a navíc ve strmějším příkopu. Navíc jsem po svačině zjistil, že ta lavečka, kde byl onen superflek na svačinu, je po cestě na hřiště, kde zrovna hráli nějaký zápas a kde byla otevřená závora, takže ten den se tam mohlo. Zajímavé, že jsem si té závory ani nevšiml když jsem k ní sjížděl-to bych byl na pozoru, že vjíždím do nějaké "jiné" zóny. Ale je dobře že jsem to zjistil až pak...ale několik aut kolem mě projelo a vpohodě. Je 16:45 a jsem konečně v ČR, kde si hned na hranicích na benzince kupuju "neperlivou" vodu, kterou v Rakousku jsem nemohl zaboha sehnat-vždy sice čistou, ale perlivou-a to jsem jich vyzkoušel několik druhů značek s různýma obalama-němčinou bohužel nevládnu a vytahovat slovník v mobilu se mi taky zrovna nechtělo a zas ten výběr čistých vod velký nebyl, takže možností moc nebylo. Chtěl jsem jet přes Nové Mlýny a přespat tam ještě jednu noc a až po té jet domů, ale už mě to nějak táhlo domů a ani stan už jsem neměl chut stavět a zase hledat nějaké místo na spaní-totiž v kempu už se mi stanovat moc nechce, protože tam začíná život až tak kolem 22 hodiny a to já právě už uléhám a chci spát.. Tak jsem se vydal přímo domů. Dojel jsem až ve 23:35 hod a mám toho dost a jsem zcela vyčerpaný..i když pár kiláků bych ještě jistě ujel. Večer už se jelo znatelně lépe, neboť k večeru se ztišil vítr, přestalo pálit sluníčko a už jsem nemusel nabíjet mobil přes dynamo nabíječku-která kolo nepatrně zpomaluje. Tento den jsem najel celkem 171,87 km s časem 9:54:30 hod a průměrkou 17,34 km/h.

Suma sumárum jsem najel za 4 dny 503,12 km s celkovým časem něco přes 28 hodin a celkovou průměrkou 17,83 km/h.

02.03.2012 vložil/a: dalinv

Cesta na Praděd a Dlouhé Stráně, aneb jak jsem přišel o rukavice

Plánoval jsem na tohle léto trochu jinou cestu, ale díky vysoké poptávce zákazníků, nám přibylo dost práce a stěží jsem si vybojoval 2…
08.03.2016
dalinv

Minitestování nového stanu, karimatky a spacáku

Ostatní
I když by se dalo říct, že zakoupené věci by byly spíše vhodnější na cestování autem, tak zakoupeny byly výhradně pro cykloturistiku :)…
19.04.2015
dalinv
 (CK Victoria)
10 990 Kč 9 590 Kč
 (CK Vlha)

Bukové hory na kole s termály